Forskel i mønsterdybde på samme aksel ?
Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-09 11:25

Foranlediget af jeg lige har været ude og lave et uplanlagt skifte af et
vinterhjul til et sommerhjul kom jeg til at tænke på hvad i andre gør når i
har ødelagt et dæk ?

(de 3 andre vinterhjul skifter jeg nok til sommerhjul senere idag - men jeg
kunne ligesågodt tage et sommerhjul med derud som at sætte reservehjulet på
blot for at skulle skifte det igen ....)

Hun har højest kørt 15-20km med punkteringen og der var stadig luft der fes
ud da hun parkerede - Det var lyden hun hørte. Stenen sad der stadig ... Da
jeg kom frem var den nede og stå på fælgen. Men det er tydeligt at dækket er
skadet da der er en sort stribe rundt på siden - og også synligt slid...

Vinterdækkene har kun kørt 20000km så der er masser af mønster. Ville i
nøjes med at skifte det ene eller begge dæk på samme aksel ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 13:38

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vinterdækkene har kun kørt 20000km så der er masser af mønster. Ville i
> nøjes med at skifte det ene eller begge dæk på samme aksel ?

Hvor stor er forskellen i mønsterdybden, fra dem du har nu og til et nyt?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-09 18:11

> Hvor stor er forskellen i mønsterdybden, fra dem du har nu og til et nyt?

Det er jeg ikke klar over. Der er 7mm tilbage.

Det er Michelin Premacy Alpin PA3 i 215/55-16 - Nogen der ved hvor mønster
der er fra nyt ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 21:11

> Det er jeg ikke klar over. Der er 7mm tilbage.
>
> Det er Michelin Premacy Alpin PA3 i 215/55-16 - Nogen der ved hvor mønster
> der er fra nyt ?

Der plejer at være godt 8-9mm på et nyt dæk, så jeg ville nok bare sætte et
nyt på og køre videre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport