1969 Ford Mustang
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 20:57

Tidligere spurgte jeg om hjælp til data på Mustang fra '69 og fik det, tak
for det.
Nu fandt jeg så lige et lille billede af brormands bil, og synes da lige i
skulle se den:
http://www.perbeer.dk/mustang.jpg
Importeret fra Californien (ikke noget han selv har gjort) og nylakeret
(rigtig pænt stykke arbejde).
Gået efter af en uvildig ekspert, som blandt andet nævnte, at der aldrig har
været svejset i bilen.

Den er ganske nydelig, omend en fastback jo er en del pænere (og en stor del
dyrere).
Eneste jeg ikke lige bryder mig om er den lidt T-Hansen agtige hækspoiler og
luftindtagene på siden (foran baghjulene).
Men det skulle (ifølge eksperten) være originalt Ford ekstra udstyr til
sådan en ka'l.

Så nu afventer han bare sommerens komme, så han kan få forbrændt lidt
(meget) benzin

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 21:03

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Nu fandt jeg så lige et lille billede af brormands bil, og synes da lige i
>skulle se den:
>http://www.perbeer.dk/mustang.jpg

de der truckernosser ...............................
--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 21:08

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> de der truckernosser ...............................

Jeg ved det, jeg ved det....
Har sagt at den skal kastreres, men ved ikke om han vil det og det er jo
trods alt hans bil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-09 21:18

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> Nu fandt jeg så lige et lille billede af brormands bil, og synes da lige i
> skulle se den:
> http://www.perbeer.dk/mustang.jpg

Fin Fordvogn....

> [...]
> og luftindtagene på siden (foran baghjulene).
> Men det skulle (ifølge eksperten) være originalt Ford ekstra udstyr til

Jeg er 99% sikker på front og hækspoiler er fra en BOSS-Mustang der kom i
´69.
http://krang.mustangmonthly.com/ford_mustang_wallpaper/mump_0610_1969_boss_302_1280x768.jpg
Sideindtaget foran baghjulet kan jeg ikke genkende.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 21:22

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er 99% sikker på front og hækspoiler er fra en BOSS-Mustang der kom i
> ´69.

Ja det har du sikkert ret i, han sagde også bare, at det var originalt Ford
udstyr, ikke at bilen var født med det.

> http://krang.mustangmonthly.com/ford_mustang_wallpaper/mump_0610_1969_boss_302_1280x768.jpg

Flot bil, men personligt synes jeg nu at 70'eren er pænere
http://www.seriouswheels.com/pics-1970-1979/1970-Ford-Mustang-Boss-351-custom-sa-nf.jpg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-09 21:26

> Flot bil, men personligt synes jeg nu at 70'eren er pænere
> http://www.seriouswheels.com/pics-1970-1979/1970-Ford-Mustang-Boss-351-custom-sa-nf.jpg

Hvad så med en 74'er .....

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 21:33

> Hvad så med en 74'er .....

Ydrk...
http://www.netcarshow.com/ford/1974-mustang/1024x768/wallpaper_01.htm
Kendte en, som havde en 74'er med 2,8 V6 motor engang.
Den var satme grim som arvesynden, sort med hvidt/beige vinyltag

Så hellere den 73'er cabriolet min mor engang havde, det skulle så bare være
inden den blev malet lilla

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-09 21:36

> [...]
> Den var satme grim som arvesynden, sort med hvidt/beige vinyltag
>
> Så hellere den 73'er cabriolet min mor engang havde, det skulle så bare

Er din mor pædagog ?

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 21:41

> Er din mor pædagog ?

Nope hun var hjemmegående, men hun havde nogle specielle ideer mht biler

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-09 21:46

> Nope hun var hjemmegående, men hun havde nogle specielle ideer mht biler

Nåeh-jouw, du må jo have det sted fra........

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 10:53

> Nåeh-jouw, du må jo have det sted fra........

Ja ja

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 29-03-09 22:02

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad så med en 74'er .....
>

> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5t Aut.

For een gangs skyld vil jeg citere Johnny Logan (Melodi-gram-fis deltager i
forrige årtusinde): What's another year ?
Var det bare nogenlunde økonomisk at have sådan een som hverdagsbil - eller
kunne man finde et sted at låse den inde og have den som "legevogn" - så
kunne jeg let overtales til at købe en 'kaner igen.....og ikke være så
kræsen med årgangen

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 10:59

"Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> eller kunne man finde et sted at låse den inde og have den som
> "legevogn" - så kunne jeg let overtales til at købe en 'kaner igen.....og

Lige mht Mustang, så er der en verden til forskel på en årgang 73 og en
74'er.
1973:
http://www.seriouswheels.com/pics-1970-1979/1973-Ford-Mustang-Yellow-fa-Convertible-sy.jpg
(sådan så min mors ud, da den blev købt, senere blev den malet lilla !)
1974:
http://www.netcarshow.com/ford/1974-mustang/1024x768/wallpaper_01.htm

73'eren er en flot bil, men 74'eren er direkte grim (IMHO).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 30-03-09 11:28

Per Beer Hansen wrote:

> 73'eren er en flot bil, men 74'eren er direkte grim (IMHO).

Helt enig.

--
Leonard

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 30-03-09 20:54

> [...]
> http://www.netcarshow.com/ford/1974-mustang/1024x768/wallpaper_01.htm
>
> 73'eren er en flot bil, men 74'eren er direkte grim (IMHO).

Undskyld, undskyld og undskyld !
Havde lige lykkeligt glemt alt om oliekrise, X-bodies og resten fra den
sorte periode.
Skal jeg være rigtig grov og nævne AMC Pacer for at gøre det godt igen

OK - gir mig - en 'stang er enten pre-74 eller helt ny !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 20:59

> Undskyld, undskyld og undskyld !
> Havde lige lykkeligt glemt alt om oliekrise, X-bodies og resten fra den
> sorte periode.
> Skal jeg være rigtig grov og nævne AMC Pacer for at gøre det godt igen

Ydrk tænker straks på Waynes World

> OK - gir mig - en 'stang er enten pre-74 eller helt ny !

Jeg synes nu også at den model der kom i (vistnok) 1979 er meget pæn.
Især som Cobra (en kammerats far havde sådan en på et tidspunkt):
http://www.musclemustangfastfords.com/features/mmfp_0610_1980_mustang_cobra/photo_01.html

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 30-03-09 23:08

> [...]
>>

> Jeg synes nu også at den model der kom i (vistnok) 1979 er meget pæn.
> Især som Cobra (en kammerats far havde sådan en på et tidspunkt):

Nah - lidt for moderned for mig....når vi taler 'kanere.
Sidder og leder som en gal efter den, der gav mig et par søvnløse nætter for
1-2 år siden. Fandt på en eller anden måde et link (herinde ?) til en
renoveret Cobra - tror det var noget med Weineken. Ud over komplette
racer-bremser, fuldt justerbar undervogn og andet "pjat" påstod fabrikanten
af split-fælgene at navene til baghjulene var de stærkeste, der nogensinde
var lavet til en personbil. Motoren var da vist også en lettere overboret
model på omkring 8 liter....og små 1.000 hypper !
Det allerbedste var at der i annoncen stod at der var originale papirer på
1. registrering engang i 60'erne - jeg drømte om et toldsyn med anmodning om
veteran-status - og så lige fortælle synsmanden at han sku' være "lidt"
forsigtig med gassen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 21:00

"Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> skrev :

>Skal jeg være rigtig grov og nævne AMC Pacer for at gøre det godt igen

Det er da ikke at være grov - jeg kunne eddergodtnok tænke mig sådan
en pygmæambulance - med en prikket 5liter maskine må den være
skidesjov ;)

først er folk ved at dø af grin over udseendet, dernæst får de deres
liv's største chock, når den lægger fra land

(En af dem i Agersted, havde sådan en fætter i starten af 80'erne -
føj den var sjov)

--
Jan_stevns

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 30-03-09 23:19

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> liv's største chock, når den lægger fra land
>
> (En af dem i Agersted, havde sådan en fætter i starten af 80'erne -

Hmm - AMC.....var det Gremlin, der fandtes i en ret "sjov" udgave ? Netop
noget med overraskende stor motor ifht udseendet
Egentligt har jeg aldrig helt forstået at Paceren var så ilde set. Bevares -
den var anderledes for sin tid, men man kan måske endda sige at den har
dannet skole for eftertiden med sit koncpt.

Men en sleeper er jo aldrig kedelig at ha' - husker engang at have læst om
en stockholmer med en gammel, musegrå 544. Arvet efter morfar var din første
tanke, når du så billederne. Hmm - vinterdæk og et par brædder stikkende ud
af bagklappen, så den ikke kan lukkes. Fiskehale.....men der var en god
grund til disse særdheder; vinterdæk er bløde og gir bedre grip. Nærmere
eftersyn fik dig til at syntes at der var noget ved baghjulenes placering;
hele akselen rykket frem for bedre grip. Fiskehalen skjulte en 2" eller 3"
udstødning - brædderne ud af bagagerummet var bare stumper, den egentlige
grund var at akku + radiator var flyttet til bagagerummet. Nu var han en,
der satte sig ind i tingene; mange dele i motoren (der svjh var en nyere
Volvo-ting) var skiftet til gode ting...nåh jo; lattergas var også kommet
til.
Han fortalte i interviewet at de fleste måtte bøje sig i en gang gaderæs -
dog havde en meget stædig Jaguar-ejer fået ham til at holde lattergassen på
for længe = et par huller i stemplerne. Men Jaguaren slap ikke forbi ham
Om den smadrede motor: han var da igang med at bygge en ny og værre

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-09 15:17

jan_stevns wrote:

> Det er da ikke at være grov - jeg kunne eddergodtnok tænke mig sådan
> en pygmæambulance - med en prikket 5liter maskine må den være
> skidesjov ;)

Du har da selv sagt at Previa er pygmæambulance.
At sammenligne en Pacer med en Previa?
Du må have spist noget du ikke kunne tåle

> først er folk ved at dø af grin over udseendet, dernæst får de deres
> liv's største chock, når den lægger fra land

Jep, de kunne lægge ret så voldsomt fra land

Som Jesper nævner, så kan en Gremlin også være ganske sjov

sagt af en der kører 'Morfar-Mondeo'

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Armand

Dato : 31-03-09 15:14

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> Ford udstyr, ikke at bilen var født med det.

> Flot bil, men personligt synes jeg nu at 70'eren er pænere

Jég synes at man faktisk har været særdeles heldige med den seneste
aftapning!
<http://www.fordvehicles.com/cars/mustang/index.asp?SECTION=360_VIEWS>

Men alt i alt er Mustang en fed model - Hvis man lige ser bort fra
80'ernes Barbie-design (men da var den vel også en typisk eksamensgave
til husets pigebarn :-/ )

--
Armand.

Fra : Martin Bak

Dato : 29-03-09 21:36

> [...]
> (rigtig pænt stykke arbejde).
> Gået efter af en uvildig ekspert, som blandt andet nævnte, at der aldrig

Rigtig flot. Er det billedet der driller, eller har den lidt buler i hoften?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 21:42

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Rigtig flot. Er det billedet der driller, eller har den lidt buler i
> hoften?

Det er billedet der driller, bilen er snorlige.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-03-09 22:08

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> hækspoiler og luftindtagene på siden (foran baghjulene).
> Men det skulle (ifølge eksperten) være originalt Ford ekstra udstyr

Som Brian siger, så er front- og bagspoiler nok original tilbehør.
Luftindtagene er en anden historie.
Svjv så var de kun på Shelby Mustang, men mange fik dem eftermonteret, dog
uden funktion.
Shelby droppede med tiden (1968 ?) også funktionen af dem og monterede dem
til ren pynt

Hvis brormanden er gal nok, så kan han (dig ?) kigge her:
http://forums.vintage-mustang.com/showtopic.php?tid/1503288/
og se hvordan de kan laves så de fungerer

> Så nu afventer han bare sommerens komme, så han kan få forbrændt lidt
> (meget) benzin

Kørte bag en i dag, en 1971 fastback.
På bagklappen stod der:
Vestre side: 351 cui 4 bbl
Højre side: Mach1

Den så ikke dum ud, selv om min favorit er 1969 fastback.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 06:53

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Shelby droppede med tiden (1968 ?) også funktionen af dem og monterede dem
>til ren pynt

Me think he woul'd skin you alive ......

Det var ikke med han's gode vilje det skete - det var
produktionsmæssige årsager
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-09 15:08

jan_stevns wrote:

> Me think he woul'd skin you alive ......
>
> Det var ikke med han's gode vilje det skete - det var
> produktionsmæssige årsager

På samme måde som en række ændringer der havde stor indflydelse på
vejbeliggenheden

Sænkningen i front feks.

Hvis du skal have en Shelby uden kompromisser, så er det nok den første
årgang du skal vælge.
Evolutionen gik desværre den forkerte vej.
At det så ikke var med Carroll's gode vilje ændrer ikke på det faktum at
ændringerne blev færre på senere årgange.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 10:55

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Som Brian siger, så er front- og bagspoiler nok original tilbehør.
> Luftindtagene er en anden historie.

Det hele skulle være originalt, ifølge eksperten, dog er det eftermonteret,
altså bilen er ikke født med det.

> [...]
> http://forums.vintage-mustang.com/showtopic.php?tid/1503288/
> og se hvordan de kan laves så de fungerer

Jeg tror nu mere hans planer er, at holde den så original som muligt.
Han skal jo ikke køre race eller noget, bare cruise

> Kørte bag en i dag, en 1971 fastback.
> På bagklappen stod der:
> Vestre side: 351 cui 4 bbl
> Højre side: Mach1
>
> Den så ikke dum ud, selv om min favorit er 1969 fastback.

Den er også nice, men jeg kan nu bedre lide 70'eren

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-03-09 15:09

Hej Per,

Tillad mig lige et nysgerrigt spørgsmål om denne skønne "min
drengedrømmebil"
Hvilken slags sæder er der i grunden i sådan en slæde ? - forhåbentlig ikke
den rædsomme gennemgående havebænk som man ofte ser i ældre amerikanere, vel
?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:14

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvilken slags sæder er der i grunden i sådan en slæde ? - forhåbentlig
> ikke den rædsomme gennemgående havebænk som man ofte ser i ældre

Jeg husker ikke helt hvad sæder der sidder i den, men det er ikke en bænk.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport