Er der klapjagt på luksus biler i Danmark?
Fra : Søren Blom

Dato : 27-03-09 17:43

Efter vi er flyttet til Tyskland, så følger jeg ikke den danske nyhedsstrøm
så tæt længere, men er der klapjagt på luksusbiler i Danmark?
Onsdag var vi i Danmark til begravelse, af forskellige årsager valgte vi at
køre til Danmark, med det resultat at vi 3 gange inden for et døgn blev
stoppede af politiet og skat (det har jeg aldrig oplevet før) som lige ville
se kørekort, tjekke vores bolig og indkomst forhold samt bilens papir da den
er på tyske nummerplader, nu var der ikke noget at komme efter for hverken
politiet eller skat, men er der klapjagt på luksusbiler i Danmark?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-03-09 17:48

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> papir da den er på tyske nummerplader, nu var der ikke noget at komme
> efter for hverken politiet eller skat, men er der klapjagt på luksusbiler

Ja det er der i øjeblikket, det er et led i bandekrigs-bekæmpelsen.
De har vist endda taget en hel del snydere.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-03-09 17:50

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Ja det er der i øjeblikket, det er et led i bandekrigs-bekæmpelsen.
> De har vist endda taget en hel del snydere.

Og jeg kunne lige tilføje, at det vist ikke kun er luksus biler de går
efter, de ser vist rødt når bare der er udenlandske nummerplader på bilen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Søren Blom

Dato : 27-03-09 19:17

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev

> Og jeg kunne lige tilføje, at det vist ikke kun er luksus biler de går
> efter, de ser vist rødt når bare der er udenlandske nummerplader på bilen

OK, nu undre jeg mig bare over at vi blev stoppede hele 3 gange i de
relative få timer vi var i Danmark, når jeg aldrig tidligere er blevet
stoppede og alle tre gange var det på Sydsjælland.

Fra : Klaus G.

Dato : 27-03-09 19:47

> OK, nu undre jeg mig bare over at vi blev stoppede hele 3 gange i de
> relative få timer vi var i Danmark, når jeg aldrig tidligere er blevet
> stoppede og alle tre gange var det på Sydsjælland.
Det er vel ligesom med spritkontrol op til Jul. Lige da jeg fik mit kørekort
for 8-9år siden, der blev jeg stoppet 5gange på én aften. Og siden dengang
er jeg ikke blevet stoppet én eneste gang :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : alexbo

Dato : 27-03-09 21:01

"Klaus G." skrev

> Det er vel ligesom med spritkontrol op til Jul. Lige da jeg fik mit
> kørekort for 8-9år siden, der blev jeg stoppet 5gange på én aften. Og
> siden dengang er jeg ikke blevet stoppet én eneste gang :)

Næh, men du har vel ikke kørt siden, du får først dit kørekort tilbage om et
år.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus G.

Dato : 27-03-09 23:52

> Næh, men du har vel ikke kørt siden, du får først dit kørekort
> tilbage om et år.
Ahvad?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-03-09 03:43

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
> Næh, men du har vel ikke kørt siden, du får først dit kørekort tilbage om
> et år.

Han har bare kørt i ring....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ivar

Dato : 27-03-09 22:59

Søren Blom skrev:

> OK, nu undre jeg mig bare over at vi blev stoppede hele 3 gange i de relative
> få timer vi var i Danmark, når jeg aldrig tidligere er blevet stoppede og
> alle tre gange var det på Sydsjælland.

Ja, de er for tiden ude efter danskere, der kører i biler
indregistreret i Tyskland eller Sverige. Told/politiet har
konfiskeret en del biler. Du bliver nok ekstra udspurgt
fordi du taler dansk og evt. har dansk kørekort.

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 23:25

Søren Blom wrote:
> OK, nu undre jeg mig bare over at vi blev stoppede hele 3 gange i de
> relative få timer vi var i Danmark, når jeg aldrig tidligere er blevet
> stoppede og alle tre gange var det på Sydsjælland.

Ja det er også en hel del gange, og skyldes selvfølgelig de vanvittige
danske bilafgifter. Og at nogle vil prøve at omgå dem. Sådan er det at være
gæst i et land der fungerer på bananrepublik-niveau hvad skatter og afgifter
angår.
Jeg har været i Tyskland 2 gange i den forløbne uge, og har lagt mærke til
det massive TYSKE grænsekontrol (permanenet opstillede talte og
mandskabsvogne ved grænsen). Det har vi heller ikke været vant til før fra
deres side, hvad skyldes "æren" mon? Har de topmøde for tiden?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-09 01:50

"St.M." <-> skrev i meddelelsen
> [...]
> mandskabsvogne ved grænsen). Det har vi heller ikke været vant til før fra
> deres side, hvad skyldes "æren" mon? Har de topmøde for tiden?

Det skal være Nato topmøde næste uge, og for nogle dage siden startede de så
op med total grænsekontrol, som vil fortsætte indtil topmødet er overstået.

Kurt

Fra : Ivar

Dato : 28-03-09 11:21

Kurt B. Andersen skrev:

> Det skal være Nato topmøde næste uge, og for nogle dage siden startede de så
> op med total grænsekontrol, som vil fortsætte indtil topmødet er overstået.

Lyder meget underligt. Nato topmødet er i Strasbourg i Frankrig.

Ivar Magnusson

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-03-09 11:40

On Sat, 28 Mar 2009 11:21:08 +0100, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Lyder meget underligt. Nato topmødet er i Strasbourg i Frankrig.

Baden Baden og Kehl er også med i programmet.
http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommuner/2009/03/20/150552.htm?rss=true®ional

/Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-09 17:05

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Lyder meget underligt. Nato topmødet er i Strasbourg i Frankrig.
>

> Ivar Magnusson

Ja og nej. Fra Politi.dk

Grænsekontrol mellem Danmark og Tyskland

På grund af NATO topmøde har Tyskland besluttet at genindføre
grænsekontrollen mellem Danmark og Tyskland i perioden mellem den 20. marts
2009 og den 5. april 2009

Fra i dag den 20. marts 2009 til og med den 5. april 2009 vil rejsende
mellem Danmark og Tyskland periodevis kunne opleve, at tysk politi foretager
personkontrol, og at trafikken eventuelt af samme årsag glider langsommere
ved grænseovergangene.

Alle grænseovergange kan fortsat benyttes, men rejsende vil kunne blive
kontrolleret af tysk politi.

Nato topmødet vil finde sted i dagene 3. og 4. april 2009 i Baden Baden og
Kehl i Tyskland og i Strasbourg, Frankrig.

Rigspolitiet gør opmærksom på, at selv om der normalt ikke er grænsekontrol,
så skal danske statsborgere alligevel altid have deres pas med, når de
rejser i Schengenlandene.

Så de har åbenbart spredt det lidt.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 18:05

> men er der klapjagt på luksusbiler i Danmark?

Synes ikke jeg føler mig 'klappet'..)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-03-09 18:08

On Fri, 27 Mar 2009 17:43:18 +0100, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> [...]
>er på tyske nummerplader, nu var der ikke noget at komme efter for hverken
>politiet eller skat, men er der klapjagt på luksusbiler i Danmark?

Du har nok været uheldig at ramme ind i en "udvidet kontrol"
Der er fokus på biler med udenlandske nummerplader - det er åbenbart
et af midlerne mod bandekriminalitet. Der findes desværre en del, som
har udnyttet systemet til det ikke kunne bære mere - bla Stein Bagger.

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 27-03-09 18:38

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et af midlerne mod bandekriminalitet. Der findes desværre en del, som
> har udnyttet systemet til det ikke kunne bære mere - bla Stein Bagger.

Det er nu ikke specielt rettet mod bander, det der med kontrol af
udenlandske biler. Det har jo i de senere år vist at der kører mange
udenlandsk registrerede biler i DK. En del af dem kører her hver dag - er
her faktisk hele døgnet. Og når så ejeren f.eks. har adressse i Sverige og
deler lejlighed med 27 andre danskere.... Og så er der ikke engang nogen
hjemme de fleste af ugens dage !
Defor fik skat fra nytår mulighed for at konfiskere udenlandsk registrerede
biler på stedet, hvis det viser sig at den udenlandske registrering blot er
afgiftsfup. Og når man blir afsløret har jeg en grim mistanke om at en anden
afdeling af Skat begynder at kigge på hvor du betaler skat.
Det bliver næppe billigt at ryge i den fælde - men man kender jo riskoen når
man indlader sig på sådan et nummer.
I mine øjne en udemærket ide at den trafik bliver stoppet - jeg kender
flere, der ligesom jeg, dagligt ser de samme, især svensk registrede biler
her i Kbh. Det behøver jo ikke svindel, men mange af dem kan du træffe her i
byen døgnet rundt - og der sidder ingen Brobizz i forruden...

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : René Rattenborg

Dato : 28-03-09 08:09

Her i Helsingør plejer der også at køre en masse på svenske plader, og jeg
mener ikke turister, men biler som også står på samme parkeringsplads hver
aften/nat, så jeg tror virkelig på at der er mange som snyder for told og
skat
Hilsen René

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-03-09 23:58

On Fri, 27 Mar 2009 23:52:00 +0100, Klaus G. wrote:

> Ahvad?

Det var vist en vits. Grin så!