/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Parkeringsskade med kendt skadevolder
Fra : Peter C


Dato : 26-03-09 08:13

Hej Gruppe

Så blev det min tur til at få bulet bilen mens den holdt på parkeret (på min
arbejdsplads).

Jeg kender skadevolderen (min chef ) og han kan erkende sig skyldig

Jeg har en lumsk mistanke om at den læner sig op ad en totalskade, men det
vil jeg helst ikke have den erklæret, da jeg mener bilen er mere værd end
tilsvarende står til salg til rundt omkring (jeg har haft den de sidste 10
år og kender den, og ved hvad der er lavet på den osv)

Jeg har aldrig været indblandet i sådan noget buleri før, og ved dybest set
ikke en brik om hvad forretningsgangen er i sådan et - i øvrigt - banalt
lille uheld.

Så det korte spørgsmål er: Hvad nu ?

MVH Peter C:




 
 
Christian B. Andrese~ (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-03-09 01:23

On Mar 26, 8:13 am, "Peter C" <pede...@hotmail.com> wrote:
> Hej Gruppe
>
> Så blev det min tur til at få bulet bilen mens den holdt på parkeret (på min
> arbejdsplads).
>
> Jeg kender skadevolderen (min chef ) og han kan erkende sig skyldig

Det er forsikringsselskaberne ligeglade med, men hvis din bil holdt
stille får han næsten helt sikkert skylden.

> Så det korte spørgsmål er: Hvad nu ?

Anmeld det til dit forsikringsselskab, og kontakt et værksted med
mindre forsikringsselskabet kræver et bestemt værksted, men det gør de
næppe.
Sig til dem at de skal få taksatoren til at ringe til dig.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Hans Kjaergaard (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 26-03-09 08:32

On Thu, 26 Mar 2009 08:13:13 +0100, "Peter C" <pede_71@hotmail.com>
wrote:

>Hej Gruppe
>
>Så blev det min tur til at få bulet bilen mens den holdt på parkeret (på min
>arbejdsplads).
>
>Jeg kender skadevolderen (min chef ) og han kan erkende sig skyldig
>
>Jeg har en lumsk mistanke om at den læner sig op ad en totalskade, men det
>vil jeg helst ikke have den erklæret, da jeg mener bilen er mere værd end
>tilsvarende står til salg til rundt omkring (jeg har haft den de sidste 10
>år og kender den, og ved hvad der er lavet på den osv)
Der er to muligheder, den første er at lade forsikringsselskaberne
slås om det, men det kan så åbentbart hurtigt ende med totalskade.

Eller få skadevolder med på at i afregner indbyrdes. Det kan måske
være en fordel for ham også ?

Men start med at få skaden vurderet af nogle sagkyndige øjne, det er
ligesom nemmere at tage sagen fra det punkt.

/Hans

PMH (26-03-2009)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 26-03-09 09:58


"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49cb2b50$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg har en lumsk mistanke om at den læner sig op ad en totalskade,
> MVH Peter C:
>

Det er da noget af en parkeringsskade..
Hvad kører din chef i, en pansret mandskabsvogn..??



Peter C (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Peter C


Dato : 26-03-09 10:34


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
news:gqfg3h$egn$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49cb2b50$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Jeg har en lumsk mistanke om at den læner sig op ad en totalskade,
>> MVH Peter C:
>>
>
> Det er da noget af en parkeringsskade..
> Hvad kører din chef i, en pansret mandskabsvogn..??

Ja næsten ... en Volvo V70 af nyere dato.

Jeg har uploadet et billede af min bil ... det er især knækket på skærmen
jeg mener bliver dyrt at reparere.
Plasticen inde i bagagerummet er iøvrigt også knækket ... så derfor frygter
jeg lidt at der er "mere inde bagved" der er bøjet

http://www.pc8.dk/billeder-toyota/DSCN5252.JPG

MVH Peter C:



Brian Sørup (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 26-03-09 10:52


"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cb4c66$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg har uploadet et billede af min bil ... det er især knækket på skærmen
> jeg mener bliver dyrt at reparere.
> Plasticen inde i bagagerummet er iøvrigt også knækket ... så derfor
> frygter jeg lidt at der er "mere inde bagved" der er bøjet
>
> http://www.pc8.dk/billeder-toyota/DSCN5252.JPG
>

Der skal bruges en ny bagskærm, en kofanger(brugt), noget opretning i
bagagerummet og lidt maling.
Jeg vil tro det er en skade til 15-20000,-
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.


Martin Bak (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 26-03-09 12:22


"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49cb5046$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:49cb4c66$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Jeg har uploadet et billede af min bil ... det er især knækket på skærmen
>> jeg mener bliver dyrt at reparere.
>> Plasticen inde i bagagerummet er iøvrigt også knækket ... så derfor
>> frygter jeg lidt at der er "mere inde bagved" der er bøjet
>>
>> http://www.pc8.dk/billeder-toyota/DSCN5252.JPG
>>
>
> Der skal bruges en ny bagskærm, en kofanger(brugt), noget opretning i
> bagagerummet og lidt maling.
> Jeg vil tro det er en skade til 15-20000,-
>
Med lidt held også et nyt påfyldningsrør og måske endda benzintank. Det
ville da være fint at få det skiftet fbm med sådan en skade, det er jo dele
der er typiske problem-magere når biler når lidt op i alderen.

Men totalskade, -næppe.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Peter C (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Peter C


Dato : 26-03-09 14:07

> Med lidt held også et nyt påfyldningsrør

er skiftet for et par år siden ... så det "vinder" jeg ikke meget ved

>og måske endda benzintank. Det ville da være fint at få det skiftet fbm med
>sådan en skade, det er jo dele der er typiske problem-magere når biler når
>lidt op i alderen.
>
> Men totalskade, -næppe.

Nej, det slipper jeg vist heldigvis for

MVH Peter C:



Peter C (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Peter C


Dato : 27-03-09 09:42


>> Men totalskade, -næppe.
>
> Nej, det slipper jeg vist heldigvis for

Det gjorde jeg så IKKE !!!

Samlede rep. omkostninger anslået af Toyotas pladesmed til 33.000,- =
totalskade

Ved sgi ikke helt om jeg skal grine eller græde ...

MVH Peter C:




Hans Kjaergaard (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 27-03-09 10:26

On Fri, 27 Mar 2009 09:42:22 +0100, "Peter C" <pede_71@hotmail.com>
wrote:

>
>>> Men totalskade, -næppe.
>>
>> Nej, det slipper jeg vist heldigvis for
>
>Det gjorde jeg så IKKE !!!
>
>Samlede rep. omkostninger anslået af Toyotas pladesmed til 33.000,- =
>totalskade
>
>Ved sgi ikke helt om jeg skal grine eller græde ...
Du finder et andet værksted til at give bud på reparation, jeg mener
bestemt ikke der er krav om at reparationen skal foregå på
mærkeværkstedet.

/Hans

Peter C (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Peter C


Dato : 27-03-09 10:55

>>Ved sgi ikke helt om jeg skal grine eller græde ...
> Du finder et andet værksted til at give bud på reparation, jeg mener
> bestemt ikke der er krav om at reparationen skal foregå på
> mærkeværkstedet.

Hmmm .. ja det var selvfølgelig en mulighed.

Nu var jeg ellers så småt begyndt at indstille mig på at jeg skulle ud og
have "ny" bil (hvilket jo - isoleret set - altid er dejligt)

Tilbage til tænkeboksen ...

MVH Peter C:



Per Beer Hansen (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-03-09 12:15



"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cc91c8$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Men totalskade, -næppe.
>>
>> Nej, det slipper jeg vist heldigvis for
>
> Det gjorde jeg så IKKE !!!
>
> Samlede rep. omkostninger anslået af Toyotas pladesmed til 33.000,- =
> totalskade

Ja der kan man se, hvor svært det er at ramme rigtigt
Mere end dobbelt så meget som jeg havde skudt på (men det er vel også
udelukkende med nye stumper så?).

>
> Ved sgi ikke helt om jeg skal grine eller græde ...

Det kan du vel først afgøre mandag, efter at du har talt med taksatoren

Nu ved jeg ikke hvordan standen er på din bil (sådan generelt set), men hvis
den er i god stand, så skal du jo argumentere for, at du skal have den
dyreste pris, som du har fundet. Det er altid en god ide, at finde så mange
som muligt, af samme stand, årgang osv, så man har noget at forhandle med.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Leo_Jensen (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 26-03-09 03:38

On 26 Mar., 09:58, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:
> "Peter C" <pede...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:49cb2b50$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>
> > Jeg har en lumsk mistanke om at den læner sig op ad en totalskade,
> > MVH Peter C:
>
> Det er da noget af en parkeringsskade..
> Hvad kører din chef i, en pansret mandskabsvogn..??  

Der kan jo også være tale om en bil med lav værdi...
Min 2CV vil da blive totalskadet bare der skal skiftes en forskærm...

Leo

Per Beer Hansen (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-03-09 12:25



"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cb2b50$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe
>
> Så blev det min tur til at få bulet bilen mens den holdt på parkeret (på
> min arbejdsplads).
>
> Jeg kender skadevolderen (min chef ) og han kan erkende sig skyldig
>
> Jeg har en lumsk mistanke om at den læner sig op ad en totalskade, men det
> vil jeg helst ikke have den erklæret, da jeg mener bilen er mere værd end
> tilsvarende står til salg til rundt omkring (jeg har haft den de sidste 10
> år og kender den, og ved hvad der er lavet på den osv)
>
> Jeg har aldrig været indblandet i sådan noget buleri før, og ved dybest
> set ikke en brik om hvad forretningsgangen er i sådan et - i øvrigt -
> banalt lille uheld.
>
> Så det korte spørgsmål er: Hvad nu ?

Uanset hvad, så skal den jo på værksted.
Har du kasko på, så kontakter du dit eget forsikringsselskab og hvis ikke,
så er det skadevolders selskab der skal kontaktes.
Herefter går det helt "automatisk", skaden bliver gjort op og der tages
stilling til, om skaden overstiger (SVJH) 65-70% af bilens værdi. Gør den
det, så er den totalskadet. Der er dog en bagatel grænse, som vist er
omkring de 12000,- det vil sige, at uanset hvad bilens værdi er, så må den
repareres for dette beløb.
Har du kun ansvar på, så skal du endvidere vente på, at skadevolder (din
chef) får anmeldt skaden til sit selskab, før reparationen på din bil kan gå
igang. Dette behøves dog ikke at tage lang tid, men jeg har da hørt
historier om op til flere måneder i "worst cases".

Umiddelbart vil jeg skyde din skade til ca. 14-15000 kr.
Opretning/udskiftning af bagskærm + lakering.
Brugt kofanger og baglygte samt arbejdsløn.

Hvor meget er bilen værd (både ifølge dig selv men også ifølge salgssteder)?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Peter C (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Peter C


Dato : 26-03-09 14:06

> Uanset hvad, så skal den jo på værksted.
Ja, det slipper jeg næppe for ...

> Har du kasko på, så kontakter du dit eget forsikringsselskab
Det har jeg ... så nu vil jeg lige vente på at chefen kommer tilbage på
kontoret, og høre hvad han har at supplere historien med, og så må jeg ha
kontaktet mit forsikringsselskab.

> Umiddelbart vil jeg skyde din skade til ca. 14-15000 kr.
> Opretning/udskiftning af bagskærm + lakering.
> Brugt kofanger og baglygte samt arbejdsløn.
>
> Hvor meget er bilen værd (både ifølge dig selv men også ifølge
> salgssteder)?

Jeg vil mene at en seriøs forhandlerpris på den model/udstyr/stand/km-tal er
omkring 40-45.000,- så jeg slipper da vist heldigvis for en totalskade.

Det ændrer dog ikke på at jeg skal have hele stereoanlægget ud af
bagagerummet ... tør sgu ikke sende den på værksted med det i

MVH Peter C:



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste