Parkering forbudt
Fra : Aage Andersen

Dato : 24-03-09 08:06

Jeg skal i dag sætte en passager af i det indre København, hvor parkering er
forbudt.
Der er ikke stopforbud. Hvor længe maa jeg holde og vente paa passageren
naar hendes ærinde er udført? Umiddelbart vil jeg tro uendelig længe, bare
jeg bliver i bilen. Synspunkter modtages med tak.

Aage

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-03-09 08:17

On Tue, 24 Mar 2009 08:06:13 +0100, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> [...]
>naar hendes ærinde er udført? Umiddelbart vil jeg tro uendelig længe, bare
>jeg bliver i bilen. Synspunkter modtages med tak.

En standsning er af- og pålæsning så længe at denne står på. Hvis du
ikke foretager dig noget, er det 3 minutter, at du må stå stille, AFAIR.
Så det nytter ikke noget at blive siddende og vente i et par timer.

Fly

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-03-09 08:35

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
> On Tue, 24 Mar 2009 08:06:13 +0100, "Aage Andersen"
> <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:
>
> En standsning er af- og pålæsning så længe at denne står på.

Hvis der er skiltet med Parkeringsforbud uden undertavlen *af- og på-læsning
tilladt* er det 3 minutter.
At læsse lillemor af og holde og vente 2½ time på hun bliver færdig med at
lave et raid på Strøget er ikke af- eller på-læsning
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-03-09 09:44

#2.16. Parkering:

enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere
end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller
pålæsning af gods anses dog ikke for parkering.

>At læsse lillemor af og holde og vente 2½ time på hun bliver færdig med at
>lave et raid på Strøget er ikke af- eller på-læsning

Det er også det jeg skriver i den del, som du klippede væk.

Fly

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-03-09 09:48

On Tue, 24 Mar 2009 09:43:58 +0100, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

> [...]
>end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller
>pålæsning af gods anses dog ikke for parkering.

Hvilket vil sige, at man ikke må vente på lillemor, men når hun kommer
tilbage med et par småting, må man gerne står der et par halve timer og
læsse det hele i bilen

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 20:17

Fly Christensen wrote:
> Hvilket vil sige, at man ikke må vente på lillemor, men når hun kommer
> tilbage med et par småting, må man gerne står der et par halve timer
> og læsse det hele i bilen

Hvad er det du ikke forstår? Bilen må holde stille i 3 minutter ialt. Jeg
ved ikke hvor du får dine halve timer fra.

Fra : Leonard

Dato : 24-03-09 20:24

St.M. wrote:

> Hvad er det du ikke forstår? Bilen må holde stille i 3 minutter ialt.
> Jeg ved ikke hvor du får dine halve timer fra.

Det er da vist dig, der ikke har forstået.
Ved af- og pålæsning er der ikke nogen fast tidsbegrænsning.
Sålænge der foregår kontinuerlig af- eller pålæsning må man holde, hvor
der ellers er parkering forbudt men standsning tilladt.
Så kan det såmænd vare et par dage at fylde bilen og stadig være
tilladt.

--
Leonard

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-03-09 22:32

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> der ellers er parkering forbudt men standsning tilladt.
> Så kan det såmænd vare et par dage at fylde bilen og stadig være

Det er rigtigt - under forudsætning af at af- og på-læsning er tilladt - det
er der kun hvor der er skiltet med det.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-09 23:49

=?ISO-8859-15?Q?Brian_S=F8rup?= <camaropower454@hotmail.com> wrote in

> Det er rigtigt - under forudsætning af at af- og på-læsning er tilladt
> - det er der kun hvor der er skiltet med det.

Nej, det er ikke krævet, der står: "Standsning kortere
end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller
pålæsning af gods anses dog ikke for parkering."

Hvis der er standsning forbud men af- og på-læsning tilladt må man stoppe
for af- og på-læsning men ikke andet.

Fra : Leonard

Dato : 25-03-09 12:58

Brian Sørup wrote:

> Det er rigtigt - under forudsætning af at af- og på-læsning er
> tilladt - det er der kun hvor der er skiltet med det.

Næh, hvis der er parkering forbudt og kun det, så er standsning tilladt
og dermed også af- og pålæsning.

Det du tænker på er hvor der er skiltet standsning forbudt, så skal der
en undertavle med af- og pålæsning tilladt til for ellers må man slet
ikke standse der.

--
Leonard

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-03-09 17:53

On Tue, 24 Mar 2009 20:16:40 +0100, "St.M." <-> wrote:

>Hvad er det du ikke forstår? Bilen må holde stille i 3 minutter ialt. Jeg
>ved ikke hvor du får dine halve timer fra.

Den har du vist fået svar på.

Fly

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-03-09 08:23

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> naar hendes ærinde er udført? Umiddelbart vil jeg tro uendelig længe, bare
> jeg bliver i bilen. Synspunkter modtages med tak.

Max. 3 minutter.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-03-09 08:29

<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> [...]
>naar hendes ærinde er udført? Umiddelbart vil jeg tro uendelig længe, bare
>jeg bliver i bilen. Synspunkter modtages med tak.
Når passageren er aflæsset køre du hen til en anden passende
parkeringsplads. Derfra kan du retunerer når passageren er klar til at
blive læsset på igen.

/Hans

Fra : Aage Andersen

Dato : 24-03-09 09:25

"Aage Andersen"
> [...]
> naar hendes ærinde er udført? Umiddelbart vil jeg tro uendelig længe, bare
> jeg bliver i bilen. Synspunkter modtages med tak.

Tak alle. Jeg holder mig til 3 minutter.

Aage

Fra : Morten

Dato : 24-03-09 11:30

Fra : Aage Andersen

Dato : 24-03-09 13:11

"Morten" >
> "Aage Andersen"

Forklaring udbedes. Det indikerer selvfølgeligt, at der er tale om af- og
paalæsning.
Men det forlænger vel ikke de 3 minutter?
Er det bare en praktisk iagttagelse, at det virker?

Aage

Fra : Armand

Dato : 24-03-09 16:25

Aage Andersen skrev:
> [...]
> paalæsning.
> Men det forlænger vel ikke de 3 minutter?
> Er det bare en praktisk iagttagelse, at det virker?

De tre minutter der er blevet blandet ind i sagen er tilladt varighed af
stop når parkeringsforbud.
Ved stopforbud må man end ikke holde 3 minutter!
Hvis en undertavle til et stopforbuds-skilt angiver "dog af/på -læsning
tilladt" er der ikke blandet tid ind i sagen!

--
Armand.

Fra : Brian H

Dato : 24-03-09 17:28

> De tre minutter der er blevet blandet ind i sagen er tilladt varighed af
> stop når parkeringsforbud.

De er da ikke "blandet ind", der diskuteres jo netop parkeringsforbud...

> Ved stopforbud må man end ikke holde 3 minutter!

Man må jo slet ikke holde, derfor er det sagen uvedkommende

> Hvis en undertavle til et stopforbuds-skilt angiver "dog af/på -læsning
> tilladt" er der ikke blandet tid ind i sagen!

Også sagen uvedkommende

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 16:21

Den hoppe de vist ikke på mere. Hvis de ikke observerer aktivitet ved bilen
indenfor et bestemt tidsrum (15 min ?) er der en rimelig chance for at de
skriver. Hvis du så mener den er uberettiget kan du jo bare klage...
Hvis det er en gade hvor der holder mange biler parkeret, plejer de nu at
tjekke de andre først og det kan gøre tidsrummet længere. Der er nok også
forskel på om det er en privatbil der holder i mistænkelig nærhed af et
indkøbscenter eller om det er en lastbil med liften nede og paller på det
halve af vejen.

Per.

Fra : tommy

Dato : 31-03-09 00:50

> [...]
> naar hendes ærinde er udført? Umiddelbart vil jeg tro uendelig længe, bare
> jeg bliver i bilen. Synspunkter modtages med tak.

lidt sent men hva

http://www.parkering.dk/p-service/skilte/

mvh
tommy

Fra : Aage Andersen

Dato : 31-03-09 06:02

"tommy"

> lidt sent men hva
>
> http://www.parkering.dk/p-service/skilte/

Tak for det. Saa er det skaaret ud i pap. Det lykkedes at læsse min passager
af og paa uden problemer.

Aage