Vinterdæk!!!
Fra : Polo

Dato : 23-03-09 17:21

Hvem var det i tidligere tråd der havde byttet vintersutterne ud med
sommersutter...??

Var det nu særlig klogt???

Lad nu bilen stå de næste par dage!! I kan ikke bremse!!

Lars.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-09 17:23

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Lad nu bilen stå de næste par dage!! I kan ikke bremse!!

*ROFL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Polo

Dato : 23-03-09 17:24

> "Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> *ROFL*
>
> --
> http://www.rescue-saab.com/
> http://www.saabklub.dk/

Der var den første!!!

Fra : Brian H

Dato : 23-03-09 18:53

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Der var den første!!!

Dig? Vi havde idag høj sol og masser af varme ("håndværker i t-shirt vejr")
her på den rigtige side af fjorden (Frederikshavn)

Fra : ShutEye

Dato : 23-03-09 18:30

> Hvem var det i tidligere tråd der havde byttet vintersutterne ud med
> sommersutter...??

Det er længere tid siden!

> Var det nu særlig klogt???

Yep!

> Lad nu bilen stå de næste par dage!! I kan ikke bremse!!

I går på vej hjem fra jylland tænkte jeg det samme om 'jer' på vinterdæk -
vi løb ind i et kæmpe regnvejr!

Fra : TDN

Dato : 23-03-09 18:37

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Det er længere tid siden!

> Yep!

> I går på vej hjem fra jylland tænkte jeg det samme om 'jer' på vinterdæk -
> vi løb ind i et kæmpe regnvejr!

De nye generationer vinterdæk bremser ligeså godt på våd vej som sommerdæk,
jeg udbremsede dem på sommerdæk med et par nye vinterdæk på køreteknisk
kursus endda så meget at ham i kontrol tårnet sagde at "det var satans, den
Carina kan sgu bremse" og spurgte hvilke dæk jeg kørte med. Og husk mange
sommerdæk har ikke nødvendigvis gode egenskaber på våd vej. Nogle af de
billige sommerdæk er regulert ringe på våd vej.

Mvh
Thomas

Fra : Brian H

Dato : 23-03-09 18:54

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med. Og husk mange sommerdæk har ikke nødvendigvis gode egenskaber på våd
> vej. Nogle af de billige sommerdæk er regulert ringe på våd vej.

Ja med dæk får man oftest hvad man betaler for...

Fra : Tom

Dato : 23-03-09 19:45

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
>
> Ja med dæk får man oftest hvad man betaler for...

Jeg klager ikke når jeg henter mine Goodyear dæk i flensborg

--
Tom

Fra : Brian H

Dato : 23-03-09 19:49

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Jeg klager ikke når jeg henter mine Goodyear dæk i flensborg

Nøh nej, men kinadæk er så endnu billigere i flensborg, så 'den' gælder jo
stadig
Jeg har da også selv lige bestilt 4 nye sommer-elastikker hjem fra
prøjserland

Fra : KASO

Dato : 24-03-09 21:54

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
>
> Ja med dæk får man oftest hvad man betaler for...

Tjah - tjoh - man skal dog stadig være opmærksom på, hvad man betaler for.
Et dæk som Goodyear F1 har ry for at stå godt fast de 10 minutter der går
før de er slidt op. Michelins nye energidæk er til gengæld svære at slide
op - men står så ikke helt så godt fast. Begge dæk er i den tungere ende
mht. pris - og de er hver især gode - på hvert deres område. (Det er lidt
firkantet sat op).

Det perfekte dæk, der er stille, komfortabelt, med lav rullemodstand, gode
styre- og bremseevner i al slags føre, og høj slidstyrke er desværre stadig
ikke lavet .....

(Jeps - jeg går og ser på sommerdæk til min bil - men har ikke valgt det
helt rigtige kompromis endnu... - og udvalget er ikke så stort i 235/55-17)

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 17:29

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:49c94845$0$15897

> Det perfekte dæk, der er stille, komfortabelt, med lav rullemodstand, gode
> styre- og bremseevner i al slags føre, og høj slidstyrke er desværre
> stadig ikke lavet .....

Michelin Energy har flertallet af disse ønsker.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-09 17:45

">> Eque <<" skriver:

> Michelin Energy har flertallet af disse ønsker.

Stille? Nej

Gode styre og bremseevner i al slgas føre? Nej

Høj slidtstyrke og lav rullemodstand? Ja

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 18:21

> Stille? Nej

Jo.
Energy scorer snildt 5 stjerner i FDM 2008-testen.
"Dette er dækket med bedste slidstyrke samt laveste rullemodstand og
støjniveau."
Passer fint med min egen erfaring med
Bridgestone værende mere 'hårde'
og støjende end Energy.
Disse får kun 3 stjerner iforb. med støjniveau.
"Ved samme lejlighed viste Michelin, at man med det nye Energy Saver havde
kortere bremselængde end tre af klassens bedste dæk og bedre egenskaber på
en hurtig, våd bane."
"Får næsten fuldt hus overalt "
Men jeg ville da gerne se et sted eller et link,
hvor der nævnes støjniveau over gennemsnittet
for et Energy dæk fra Misjæling'.

> Gode styre og bremseevner i al slgas føre? Nej

Derfor jeg nævnte 'flertallet' da det perfekte
dæk ikke er opfundet endnu.

> Høj slidtstyrke og lav rullemodstand? Ja

Iflg. 25% mere end tilsv. fra konkurrenter.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 18:38

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Stille? Nej

hmmm... baseret på 240.000km kørt med netop Michelin Energy må jeg
modsige dig

>Gode styre og bremseevner i al slgas føre? Nej

hmmm... baseret på 240.000km kørt med netop Michelin Energy må jeg
modsige dig

Hvor langt har du selv kørt på slige dæk ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-09 19:52

jan_stevns skriver:

> Hvor langt har du selv kørt på slige dæk ?

Omkring 50kkm.

I mellemtiden har jeg haft andre dæk på ind i mellem.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 22:53

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvem var det i tidligere tråd der havde byttet vintersutterne ud med
> sommersutter...??
>
> Var det nu særlig klogt???
>
> Lad nu bilen stå de næste par dage!! I kan ikke bremse!!

Såeh ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-03-09 03:13

On Mar 23, 6:37 pm, "TDN" <tdnfjernde...@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> sommerdæk har ikke nødvendigvis gode egenskaber på våd vej. Nogle af de
> billige sommerdæk er regulert ringe på våd vej.

Nemlig

Mens forskellen på sommerdæk og vinterdæk er meget stor når det er
glat eller sne.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-03-09 21:24

Polo wrote:
> Hvem var det i tidligere tråd der havde byttet vintersutterne ud med
> sommersutter...??
> Var det nu særlig klogt???
> Lad nu bilen stå de næste par dage!! I kan ikke bremse!!

Arh, de skal da bare krænge dem af og de andre på igen ligesom ham her:
http://www.youtube.com/watch?v=N_9ycZq6iJ4

Og hvis man er rigtig god til det, får man dem man krænger af til at
lægge sig pænt på plads:
http://www.youtube.com/watch?v=Hxdpit1I6NM&NR=1

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 24-03-09 15:09

On 23 Mar., 19:44, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> Jeg klager ikke når jeg henter mine Goodyear dæk i flensborg

Jeg har en bekendt der sidder som indkøber i et af de store
landsdækkende dæk firmaer.
De har modtaget kinesiske kopi dæk af Godyear og MIchelin dæk der
ALDRIG har set de pågældende fabrikker. De har modtaget kinesiske
Godyear dæk lavet på trailer dæk. De var mærket med 240 kmt men var
nok eksploderet på den anden side af 120 - 130 kmt.

Ifølge min ven er det især i østeropæriske parallel import firmaer at
de dårlige kopier findes med de trækker vest på.

Benny

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-03-09 13:29

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvem var det i tidligere tråd der havde byttet vintersutterne ud med
> sommersutter...??

Jeg var vist en af dem (dog gik jeg fra smalle sommerdæk til "brede"
sommerdæk).

> Var det nu særlig klogt???

Ja, hvorfor ikke?

> Lad nu bilen stå de næste par dage!! I kan ikke bremse!!

Jeg har været ude at køre hver dag i denne uge og har ikke hverken haft
problemer med styring eller bremsning, kan du forklare nærmere om dit
udsagn?
Jeg har (som tidligere nævnt) kørt på sommerdæk hele vinteren og der har
ikke været så meget som bare én dag (endnu), hvor der var sne/is på vejen.
Så jo, jeg kan både styre og bremse

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-09 23:43

On Wed, 25 Mar 2009 13:28:48 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>ikke været så meget som bare én dag (endnu), hvor der var sne/is på vejen.

Du sidder og vræler af grin mens du skriver, ikk'??

Vi har på et tidligere tidspunkt fundet ud af, at din køren på arbejde
er lidt alternativ.

Så hut jeg visker var det noget med at køre hjemmefra lige efter
direktørerne, og være hjemme igen i god tid før
eftermiddagsmyldretiden.

Så er morgensaltningen overstået, og pløret bearbejdet til
ukendelighed når du kommer tullende i Fårdvognen, så lidt mindre
"hellighed" ville være på sin plads. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-03-09 12:10

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Du sidder og vræler af grin mens du skriver, ikk'??

Det kan ikke benægtes

> [...]
>
> Så er morgensaltningen overstået, og pløret bearbejdet til
> ukendelighed når du kommer tullende i Fårdvognen, så lidt mindre

Jeg synes ikke selv jeg er hellig.
Men straks man nævner, at man kører på sommerdæk, så kommer hylekoret frem
med det samme og det uanset at jeg havde skrevet, i den tidligere tråd, at
jeg stort set intet kørselsbehov har, men næeh nej, jeg bliver stemplet som
lystmorder og sindssyg med det samme

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-03-09 12:28

On Fri, 27 Mar 2009 12:09:49 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Det kan ikke benægtes

>--

I thought it enough.

>--

>Jeg synes ikke selv jeg er hellig.

>--

Næh, det synes jeg heller ikke, men du skriver bevidst som du gør, for
at aktivere hylekoret.

> [...]

>jeg stort set intet kørselsbehov har, men næeh nej, jeg bliver stemplet som

Naturligvis.

Der er jo ingen grund til at medtage detaljer som kørselsbehov osv.
før man sætter sig til klaviaturet, og forfatter en bandbulle, så ens
skærm lugter af svovl mens man læser den.

De stempler du føler dig ramt af, har jeg haft i en længere periode,
og jeg kan betro dig, at det ikke ødelægger ens livskvalitet.

De skribenter som jeg har oplevet, gennem tiderne, som udsteder disse
fatwaer, får det erfaringsmæssigt umanerligt svært når tiden er kommet
til at trække disse fatwaer tilbage igen.

Det har muligvis noget at gøre med, at kameler ikke er en naturlig del
af vores kostvaner.

Men det er voldsomt underholdende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-03-09 13:22

> Næh, det synes jeg heller ikke, men du skriver bevidst som du gør, for
> at aktivere hylekoret.

Ja, men det var dem der startede med at slå igen

> Naturligvis.
>
> Der er jo ingen grund til at medtage detaljer som kørselsbehov osv.
> før man sætter sig til klaviaturet, og forfatter en bandbulle, så ens
> skærm lugter af svovl mens man læser den.

Når dem der starter med at skrive om emnet, de også udelukker alle detaljer,
så ser jeg heller ingen grund til at komme med dem
Selvom jeg nu ellers synes jeg meldte relativt tidligt ud, om mit
kørselsbehov, så gik de i selvsving alligevel
Der blev jo skåret temmeligt meget over én kam fra "hylekorets" side, kører
du på sommerdæk om vinteren, så er du med det samme idiot, lystmorder,
latterlig (find selv på flere).....

> [...]
> til at trække disse fatwaer tilbage igen.
>
> Det har muligvis noget at gøre med, at kameler ikke er en naturlig del

Ja til en hvis grænse.
Jeg gider ikke når det hele går over i noget personligt hetz, så står jeg
gerne af.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport