isteen+usenet@gmail.com (Steen) wrote in news:1iwzszk.1nqa90ma6cxldN%
isteen+usenet@gmail.com:
> Nogen der har set tests af denne dims
Det tyske Auto Motor und Sport testede den for en måneds tid siden.
Konklusion:
4 stjerner ud af 5 mulige.
Toyota IQ vokser ud over rollen som ren by-fræser. Den kraftige motor og
fornuftig komfort gør den til en værdig kompakt bil, dog med et begrænset
pladsudbud.
De væsentligste plusser:
- god plads til 2 og bagage,
- enkel betjening,
- komfortable sæder,
- tilfredsstillende affjedring,
- kraftig dieselmotor,
- let betjent 6-trins gearkasse,
- lille vendediameter,
- omfattende sikkerhedsudstyr.
De væsentligste minusser:
- vindstøj,
- ingen trækkraft i 6. gear,
- ikke sporstabil ved bremsning,
- relativt dyr.
> (enten elsker man den...eller også
> hader man den)?
Jeg elsker den ikke, men umiddelbart er det en bil der ville løse 95% af
mit transportbehov. Den skal da prøves
> T3 bragte en kort notits for en måneds tid siden - den var god i
> bytrafik - men minimalt bagsædeplads!
> Det var alt.
Den har en speciel indretning. Det er en Smart 1 med bagsæde, så at sige.
Dvs. Forsæderne har god plads til 2 voksne, og er placeret forskudt.
Passagersædet udnytter at der ikke er rat og pedaler og er rykket længere
frem. På den måde kan 2 store voksne finde plads foran, 1 mindre voksen
bagved passagersædet og 1 barn bagved føreren. Men det er kun lige til
øllet
Der er så hele 32 liter bagagerum tilbage... Med 2 voksne er
der 240 liter bagagerum.
Til gengæld er det en fyrrig lille æske. Tyskerne måler den til 10.8 sek
fra 0 til 100, 9.3 sek fra 60-100 i 4. gear og 170 km/t som topfart.
Testholdet kørte 16.4 km/l, med yderpunkterne mellem 13.3 og 24.4 km/l.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.