Spørgsmål om D.A.F. garanti som dækker 100~
Fra : Jake

Dato : 22-03-09 18:25

Hej,

Jeg var inde med bilen hos FDM som udførte en vedligeholdelsestest af min
bil.

Resultaterne var:

Reparation (0):
1- Unormal støj: Støj fra hjulpophæng foran
2- Bremsetromler: Tromlediameter er over fabrikantens maksimumsmål på:
venstre bag og højre bag.
3- Nummerpladelys: Et nummerpladelys virker ikke
4- Lyd/lyssignaler: Fejl ved horn
5- Olieniveau motor: Olieniveau er under minimumsmærket.
6- Luftfilter: Snavset.
7- Stabilisator foran: Fejl ved fastgørelse til hjulpophæng: venstre side

Anmærkning(x):

8-Ophæng/bærearme foran: Gummibøsning gået lidt fra i vulkanisering: bageste
nederste venstre og bagerste nederste
højre.

Der er tale om en Nissan Note 1.5dci som har kørt 156000 km.

Der er stadigvæk D.A.F. 100% garanti på bilen.

Jeg er klar over, at olieskift og luftfilter går under vedligeholdelse.

Hvor mange af de ovenstående 0-fejl og X-fejl kan jeg kræve udbedret under
garantien?

Fra : bosol

Dato : 22-03-09 12:35

On 22 Mar., 19:24, "Jake" <j...@nomail.invalid> wrote:
> [...]
>
> Hvor mange af de ovenstående 0-fejl og X-fejl kan jeg kræve udbedret under

Det burde FDM have fortalt dig, eller du burde have spurgt FDM derom
når du alligevel var derinde

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-03-09 20:18

"Jake" <jake@nomail.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvor mange af de ovenstående 0-fejl og X-fejl kan jeg kræve udbedret under

Hvor længe (hvor mange km) har du haft bilen?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jake

Dato : 22-03-09 20:42

> Hvor længe (hvor mange km) har du haft bilen?

Købte bilen i oktober 2008 og har kørt 10000 km.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-03-09 21:55

> Købte bilen i oktober 2008 og har kørt 10000 km.

En del af de fejl du har listet, er jo almindelig slidtage, hvoraf noget af
det måske først er opstået inden for de km du har kørt i bilen, derfor er
det ikke sikkert en garanti vil dække.
Har du haft kontaktet værkstedet, om fejlene, inden du kørte bilen til FDM?
Nogle værksteder kan godt blive lidt "knotten" hvis man går direkte til FDM
som første løsning, så kan det evt. blive sværere at få dem til at
samarbejde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jake

Dato : 22-03-09 20:45

> Hvor længe (hvor mange km) har du haft bilen?

Da jeg købte den i oktober 2008 stod km-tælleren på 146000 og p.t. står den
på 156000 km...så jeg har kørt
10000 km siden jeg købte bilen.