Skift af bremse rør på mazda 323
Fra : Kell Petersen

Dato : 20-03-09 02:16

Hejsa
mazda skal have mellem 4-7000 for skift af Jern til kobber rør..
Nogen der kender en smart måde at komme til fordeleren og så lige den
detalje at rørene til bagenden går mellem bund og et eller andet styrtøjs
bro ,
lige ved overgangen til bunden..
Skal man skrue det skidt fra hinanden...

Har købt sættet , men stoppede indtil jeg hørte prisen fra mazda ..
Så nu skal lortet på...
bilen er monteret med Oliefyr som fylder lidt ved fordeleren. men det er jo
kun slangerne som er lige til at fjerne

Kom bare med gode råd..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-09 09:29

Kell Petersen skrev:

> lige den
> detalje at rørene til bagenden går mellem bund og et eller andet
> styrtøjs bro ,
> lige ved overgangen til bunden..
> Skal man skrue det skidt fra hinanden...

Gjorde de osse på min VW 412; dér skruede jeg så bare på vognbunden - synet
og godkendt.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : alexbo

Dato : 20-03-09 09:45

"Kell Petersen" skrev

> [...]
> bilen er monteret med Oliefyr som fylder lidt ved fordeleren. men det er
> jo kun slangerne som er lige til at fjerne

Prøv og kig i den anden ende der går rørene over bensintanken, og hvis du
synes det ser vanskeligt ud ved tandstangen, så vil det være helt umuligt
ved tanken.
Hvis du vil have lortet på, og der sidder en varmer i vejen, skal skidtet
skrues fra hinanden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kell Petersen

Dato : 21-03-09 01:52

> [...]
> ved tanken.
> Hvis du vil have lortet på, og der sidder en varmer i vejen, skal skidtet

Hej Alex
Så godt skidtet nede ved tanken , men lagde mærke til at det kun er clips ,,
så ikke noget værktøj og rustne bolte ,,
Men det huer mig ikke at skulle skille det lort oppe foran,, men tror at jeg
ville gøre som Hans Paulin...
Finde et godt sted og give den et par Kabelbøjler..
tror at jeg kan lade dem gå lige ned , og så over langs vangen som de
rigtige rør..

Fra : Jens Andersen

Dato : 21-03-09 14:30

Hvis de langsgående bremserør kun er rustet i den ene ende er det tilladt at
lave en samling, det kan lette arbejdet en del.
Mvh. Jens