Overnaturligt flot håndværk
Fra : John Sahl

Dato : 19-03-09 09:21

http://www.yellowbullet.com/forum/showpost.php?p=1282128&postcount=4

Så tager jeg hatten af og bukker mig i støvet. Flot arbejde!

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Brian H

Dato : 19-03-09 10:41

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.yellowbullet.com/forum/showpost.php?p=1282128&postcount=4
>
> Så tager jeg hatten af og bukker mig i støvet. Flot arbejde!

Wauw! Det er sgu utroligt flot lavet, det må have taget noget tid :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-03-09 03:55

On Mar 19, 9:20 am, "John Sahl" <spamcatch...@fotofaelden.dk> wrote:
> http://www.yellowbullet.com/forum/showpost.php?p=1282128&postcount=4
>
> Så tager jeg hatten af og bukker mig i støvet. Flot arbejde!

Der er én der kan sine svejsesømme

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-03-09 11:18

> Så tager jeg hatten af og bukker mig i støvet. Flot arbejde!
>
> --
Det er sgu imponerede hvordan de svejsninger er ens, manden må jo være en
maskine!

Stef

Fra : Kell Petersen

Dato : 19-03-09 16:37

Dejligt at se at der findes Håndværkere endnu...
Så er det vist ikke nødvendigt med en tilstands rapport på det ,,

Det er fandm´me flot

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-09 11:13

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.yellowbullet.com/forum/showpost.php?p=1282128&postcount=4
>
> Så tager jeg hatten af og bukker mig i støvet. Flot arbejde!

Ja det ser ikke så tosset ud, nogen kan bare det der.
Gad vide hvor lang tid der bruges på et manifold og hvad det koster i sidste
ende?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-03-09 11:56

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
>
> Ja det ser ikke så tosset ud, nogen kan bare det der.
> Gad vide hvor lang tid der bruges på et manifold og hvad det koster i

Kunne ikke lade være med at lave flere søgninger på navnet.

Der er delte meninger om det er håndlavet eller maskin.
Ligemeget, det er sgu flot!

Et par steder blev nogen af hans konkurenter nævnt.
En af dem var denne:
http://www.beckmechanical.com
My price for a basic LSX intake is $2100.00 with fuel rails. Ad $100.00 for
nitrous,and another $100.00 for forced induction (thicker material).

Ovenstående er sakset fra et svar Beck gav i et andet forum i august 2006.

Synes dog ikke Beck er i nærheden af Marcella, finish wise.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Aksel

Dato : 19-03-09 21:35

> [...]
> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
> doesn't matter if you win, you're still a retard.

Længe leve Photoshop.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-09 01:30

On Mar 19, 9:35 pm, "Aksel" <akseljFJ...@gmail.com> wrote:

> Længe leve Photoshop.

EXIF informationerne siger Canon PowerShot A530, 1/60s, F/2,6, men
billedet er taget 10-02-2005, så det er relativt gammelt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 20-03-09 12:58

> [...]

EXIF informationerne siger Canon PowerShot A530, 1/60s, F/2,6, men
billedet er taget 10-02-2005, så det er relativt gammelt.

Hmm - sovt - iflg Canon er den model først udkommet måneden efter billedet
blev taget

http://www.canon.com/camera-museum/camera/dcc/data/2005-2006/2006_ps_a530.html?lang=us&categ=srs&page=psa

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-09 06:02

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-09 06:04

> [...]
> Christian......http://www.yee-haw.dk
>
> Hmm - sovt - iflg Canon er den model først udkommet måneden efter billedet

Ups, datoen er jo den som man selv indtaster i kameraet, og det kan jo
være den defaulter fra 1/1-2005

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-09 14:24

Aksel wrote:
> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev

> Længe leve Photoshop.

Ja, det kan simpelthen ikke passe at nogen kan lave sådan noget flot
arbejde!

Typisk dansk "de skal ikke tro de er noget"-mentalitet! Vent lige et øjeblik
mens jeg går ud og brækker mig

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 20-03-09 17:29

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
> doesn't matter if you win, you're still a retard.

Så-så - den byge vil jeg ikke ha i hovedet

Jeg har endnu ikke skrevet hvordan jeg forholder mig til håndværket i det;
jeg syntes bare ikke det er godt at bruge Exif-data'ene som bevis, når der
ser ud til at være et misforhold i opysningerne.
Men håndværket er flot - enten er der een der kan svejse - eller også er der
en der er mindst lige så dygtig med Photoshop !
Og da jeg kun kender til det sidste af egen erfaring kan jeg ikke afgøre
hvad der er den sværeste måde at lave de afbildede resultater med.
Men det vil kræve meget at lave det i Photoshop - så meget at det nok
alligevel er lettere at svejse det

Fra : John Sahl

Dato : 21-03-09 10:46

Jesper Hedegard wrote:
> Så-så - den byge vil jeg ikke ha i hovedet

Godt så.

> [...]
> afgøre hvad der er den sværeste måde at lave de afbildede resultater
> med. Men det vil kræve meget at lave det i Photoshop - så meget at det nok

P.S. Jeg er selv foto-nørd og slet ikke ubekendt med Photoshop og de
billeder der er måske nok optimeret mht lys og skarphed, men det er ikke det
der gør at arbejdet her er flot.

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 21-03-09 12:25

> [...]
> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
> doesn't matter if you win, you're still a retard.

Hej John

Min tanke da Photoshop blev nævnt gik ikke lige på lset - men på at sidde og
klone alle de detaljer i svejse-sømmene. Det er mindst ligeså krævende som
at svejs det
Og jeg har også rodet med foto gennem snart mange år - så da en Powershot
A530'er blit nævnt tænker jeg først at det er jo ikke lige en pro fotografs
foretrukne værktøj. Men jeg har tilfældigvis selv en af de nyere
efterfølgere - 570'eren - og ved at kameraet let kan levere rigtigt gode
billeder.
Mht lyset tænker jeg ikke på Photoshop - lyset er (efter min mening) sat ved
optagelsen - og af en, der har pøvet det før.
Men jeg har tilfældigvis selv rodet en del med produkt-foto - og ved at du
kan opnå det viste resultat med hjemmelavet lys-udstyr.
Og det passer vel meget godt med at svejse-mesteren er en mindre,
selvstændig håndværker. Og at han kender en behjerted amatør-fotograf med
styr på lyssætning.
At så Exif-data ser lidt underlige ud mht datering kan selvølgeligt skyldes
af fotografen har fået sat datoen forkert

Men svejse-jobbet er virkeligt flot ifht hvad jeg tilfældigt har set i
tidens løb - så flot at man blir lidt mistænksom
Men jeg har faktisk kendt en, der ku svejse rustfrit - altså virkeligt
kunne - så jeg ved at der er nogle, der kan.

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 21-03-09 12:26

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-03-09 13:53

On 20 Mar., 17:29, "Jesper Hedegard" <eksiste...@ikke.dk> wrote:

> [...]
> Jesper Hedegaard
> BMW F650ST når vejet spiller
> Suzuki Jimny når det spilder - Skjul tekst i anførselstegn -

Jeg er ret sikker på at det er rigtige svejsninger, men lyssætning osv
på billederne tyder på at der absolut også er styr på den side af
sagen, både før og efter turen i Photoshop...

Leo