/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad siger pressen om '09 BMW 318d ?
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 19:47

En kollega er helt i ekstase over denne, fordi han har fundet en overgemt
'08 udgave til 150.000 kr under prisen idag. Den har ik' så meget udstyr -
og jeg mener, motoren er for lille (143 hk). Hva' siger panelet?


 
 
Uffe Bærentsen (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 17-03-09 20:51

Mogens wrote:
> En kollega er helt i ekstase over denne, fordi han har fundet en
> overgemt '08 udgave til 150.000 kr under prisen idag. Den har ik' så
> meget udstyr - og jeg mener, motoren er for lille (143 hk). Hva'
> siger panelet?

At den ikke duer til legetøj.
Hvorfor vil han have lige den bil?
1) Fordi det er en BMW?
2) Fordi BMW kører godt?
3) Fordi han vil have et legetøj?

ad 1) Ok.
ad 2) For lille maskine til rigtig at opleve den.
ad 3) Alt for lille maskine til dét.

Hvis det er et investerings objekt han er efter, så tror jeg ikke det er
klogt.

Udstyret?
Hvad vil han gerne have, det er nok hans ønsker der er afgørende



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 21:14

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49bfff08$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> At den ikke duer til legetøj.
> Hvorfor vil han have lige den bil?
> 1) Fordi det er en BMW?
> 2) Fordi BMW kører godt?
> 3) Fordi han vil have et legetøj?
>
> ad 1) Ok.
> ad 2) For lille maskine til rigtig at opleve den.
> ad 3) Alt for lille maskine til dét.

Fordi det er en BMW

> Hvis det er et investerings objekt han er efter, så tror jeg ikke det er
> klogt.

Leasing

> Udstyret?
> Hvad vil han gerne have, det er nok hans ønsker der er afgørende

Der er ikke alt, hvad han gerne vil.


Uffe Bærentsen (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 17-03-09 21:53

Mogens wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:49bfff08$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> At den ikke duer til legetøj.
>> Hvorfor vil han have lige den bil?
>> 1) Fordi det er en BMW?
>> 2) Fordi BMW kører godt?
>> 3) Fordi han vil have et legetøj?
>>
>> ad 1) Ok.
>> ad 2) For lille maskine til rigtig at opleve den.
>> ad 3) Alt for lille maskine til dét.
>
> Fordi det er en BMW
>
>> Hvis det er et investerings objekt han er efter, så tror jeg ikke
>> det er klogt.
>
> Leasing
>
>> Udstyret?
>> Hvad vil han gerne have, det er nok hans ønsker der er afgørende
>
> Der er ikke alt, hvad han gerne vil.

Sammenholdt med hvad du svarer andetsteds, så ville mit råd være:

Lad være, det medfører ærgrelser senere.
Det der afgør sagen for mit vedkommende, er at det ikke er muligt at
eftermontere noget ekstraudstyr



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Ivan Madsen (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 17-03-09 20:56

On Tue, 17 Mar 2009 18:46:31 GMT, "Mogens" <no@mail.dk> wrote:

>En kollega er helt i ekstase over denne, fordi han har fundet en overgemt
>'08 udgave til 150.000 kr under prisen idag. Den har ik' så meget udstyr -
>og jeg mener, motoren er for lille (143 hk). Hva' siger panelet?

Det kan da være et godt køb i øjeblikket. Men - alle bilhandlere ved,
hvad de sidste udgåede er solgt til - og det er nok basis for
indbytningsprisen om X år og det er så surt for de, der har betalt
"fuld pris". Hvis det er som firmabil ligger der jo en kontant
besparelse hver måned i forhold til at købe årets model - og han kan
jo være ligeglad, for leasingselskabet eller firmaet sidder med bilen,
når han afleverer den.
Så hvis han gerne vil køre BMW uden at kunne knække alle på "striben"
eller på motorvejen, så er det vel OK. Fin bil, god køreoplevelse uden
det sus, som lidt mere power ville give.

Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 21:18

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:vrvvr41a90j98657s2fucams9hhdtp26qh@4ax.com...

> Det kan da være et godt køb i øjeblikket. Men - alle bilhandlere ved,
> hvad de sidste udgåede er solgt til - og det er nok basis for
> indbytningsprisen om X år og det er så surt for de, der har betalt
> "fuld pris". Hvis det er som firmabil ligger der jo en kontant
> besparelse hver måned i forhold til at købe årets model - og han kan
> jo være ligeglad, for leasingselskabet eller firmaet sidder med bilen,
> når han afleverer den.
> Så hvis han gerne vil køre BMW uden at kunne knække alle på "striben"
> eller på motorvejen, så er det vel OK. Fin bil, god køreoplevelse uden
> det sus, som lidt mere power ville give.

Spørgsmålet (for mig) ville være, hvor meget BMW der er i denne lille
model...


Ivan Madsen (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 17-03-09 21:20

On Tue, 17 Mar 2009 20:17:52 GMT, "Mogens" <no@mail.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:vrvvr41a90j98657s2fucams9hhdtp26qh@4ax.com...
>
>> Det kan da være et godt køb i øjeblikket. Men - alle bilhandlere ved,
>> hvad de sidste udgåede er solgt til - og det er nok basis for
>> indbytningsprisen om X år og det er så surt for de, der har betalt
>> "fuld pris". Hvis det er som firmabil ligger der jo en kontant
>> besparelse hver måned i forhold til at købe årets model - og han kan
>> jo være ligeglad, for leasingselskabet eller firmaet sidder med bilen,
>> når han afleverer den.
>> Så hvis han gerne vil køre BMW uden at kunne knække alle på "striben"
>> eller på motorvejen, så er det vel OK. Fin bil, god køreoplevelse uden
>> det sus, som lidt mere power ville give.
>
>Spørgsmålet (for mig) ville være, hvor meget BMW der er i denne lille
>model...

It quacks like a duck, walks like a duck, swims like a duck - it is a
duck.

Selvfølgelig er det ikke raket-modellen, men den har samme former,
samme undervogn - og ikke ressourcer til at udnytte den Jeg ville
nok hygge mig i den, hvis nogen gad give mig den - men den vil nok
også være en kæmpefremskridt fra Puntoen ,-)))

Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 22:21

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:dc10s4l5ph5ofgfcqg12t66qgu0jjsbff5@4ax.com...

> Selvfølgelig er det ikke raket-modellen, men den har samme former,
> samme undervogn

Er du sikker på det??


Ivan Madsen (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 17-03-09 22:31

On Tue, 17 Mar 2009 21:20:38 GMT, "Mogens" <no@mail.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:dc10s4l5ph5ofgfcqg12t66qgu0jjsbff5@4ax.com...
>
>> Selvfølgelig er det ikke raket-modellen, men den har samme former,
>> samme undervogn
>
>Er du sikker på det??

Nej, det er jeg ikke - men mon det går så galt endda. Hvis manden er
glad og tilfreds, så lad ham dog køre i den billige bil. Men hvis han
brokker sig, så kan du jo stå klar med den store skolemesterberetning


Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 22:33

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:2g50s41vtsd69k6gbad7ugolruh1v8ntkh@4ax.com...

> Nej, det er jeg ikke - men mon det går så galt endda. Hvis manden er
> glad og tilfreds, så lad ham dog køre i den billige bil. Men hvis han
> brokker sig, så kan du jo stå klar med den store skolemesterberetning

Det er jo en rimelig beslutning - 3 års kontrakt.

Hvordan vil gensalgsmuligheden ved et evt. frikøb mon være?


Ivan Madsen (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 17-03-09 22:39

On Tue, 17 Mar 2009 21:32:42 GMT, "Mogens" <no@mail.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:2g50s41vtsd69k6gbad7ugolruh1v8ntkh@4ax.com...
>
>> Nej, det er jeg ikke - men mon det går så galt endda. Hvis manden er
>> glad og tilfreds, så lad ham dog køre i den billige bil. Men hvis han
>> brokker sig, så kan du jo stå klar med den store skolemesterberetning
>
>Det er jo en rimelig beslutning - 3 års kontrakt.
>
>Hvordan vil gensalgsmuligheden ved et evt. frikøb mon være?

Den er indkøbt til billigst mulige pris - det burde jo hjælpe på
afskrivningen, men - tilbagekøb bliver en dyr fornøjelse. Men igen -
det er ikke dig, der skal køre bilen, det er den medarbejder, der
åbenbart er tilfreds med "fundet". Han må jo gøres klart, at det er
tre år eller hvad i kører med, det valg gælder.

Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 22:50

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:jv50s4dseu1p700g13hs75v450jipsrf40@4ax.com...

> Den er indkøbt til billigst mulige pris - det burde jo hjælpe på
> afskrivningen, men - tilbagekøb bliver en dyr fornøjelse. Men igen -
> det er ikke dig, der skal køre bilen, det er den medarbejder, der
> åbenbart er tilfreds med "fundet". Han må jo gøres klart, at det er
> tre år eller hvad i kører med, det valg gælder.

Jow jow - han sku blot lige høre, hvad jeg mente. Og jeg mente no go :)


Kent Oldhøj (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 18-03-09 07:13

"Mogens" <no@mail.dk> wrote in news:GuUvl.7228$U5.77247@newsb.telia.net:

>> Selvfølgelig er det ikke raket-modellen, men den har samme former,
>> samme undervogn
> Er du sikker på det??

318d er fuldstændig identisk med en 320d, bortset fra små detaljer:

320'eren har dobbelt udstødningsrør, V istedetfor H dæk (men samme
dimension) og så er der noget udstyr der ikke kan leveres til 318'eren, men
det er jo ikke interessant.

Motoren er den samme, blot med en anden tuning der giver 34 hk og 50 Nm
mere, til gengæld har 318'eren en lidt lavere gearing.

De tests jeg har set af de 2 siger alle at en 318d i dagligdagen ikke
opleves sløvere end en 320d. Faktisk mindes jeg en enkelt tester der
anbefalede at snuppe en 318d eller en 325d. 320d giver ikke nogen væsentlig
anderledes køreoplevelse, så hellere spare pengene eller investere lidt
mere.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Mogens (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-03-09 18:40

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9BD2497227240kentoldhoj@oldhoj.dk...

>>> Selvfølgelig er det ikke raket-modellen, men den har samme former,
>>> samme undervogn

>> Er du sikker på det??

> 318d er fuldstændig identisk med en 320d, bortset fra små detaljer:

Det var undervognen, jeg hentydede til...


Kent Oldhøj (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 18-03-09 20:38

"Mogens" <no@mail.dk> wrote in news:bmawl.7238$U5.77640@newsb.telia.net:

>> 318d er fuldstændig identisk med en 320d, bortset fra små detaljer:
> Det var undervognen, jeg hentydede til...

Bortset fra hastighedsspecifikationen på dækkene (H på 318d og V på 320d)
er de identiske.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Mikael (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 17-03-09 14:11

On 17 Mar., 19:46, "Mogens" <n...@mail.dk> wrote:
> En kollega er helt i ekstase over denne, fordi han har fundet en overgemt
> '08 udgave til 150.000 kr under prisen idag. Den har ik' så meget udstyr -
> og jeg mener, motoren er for lille (143 hk). Hva' siger panelet?

Det kommer jo an på hvordan han bruger bilen, hvis han bare bruger
bilen som en ganske almindelig hverdagsbillist er 143 hk fint, der er
jo et glimrende moment i sådan en fætter.
Er han til lir og dippedutter er det nok heller ikke lige bilen for
ham.

Hvis jeg havde fået samme tilbud havde jeg nok slået til for det er
fandme en lækker bil, sådan en 3er. Jeg har faktisk kun prøvet de små
udgaver og er blevet imponeret hvergang, de virker ikke
undermotoriseret.

Det største minus i mine øjne er det manglende udstyr, men hvis den er
150.000kr under norm prisen, så er der jo mulighed for at få noget
eftermonteret.

Mikael

Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 21:16

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:a72635d1-709c-4126-b0ef-b32808ea292a@y13g2000yqn.googlegroups.com...

> Det kommer jo an på hvordan han bruger bilen, hvis han bare bruger
> bilen som en ganske almindelig hverdagsbillist er 143 hk fint, der er
> jo et glimrende moment i sådan en fætter.
> Er han til lir og dippedutter er det nok heller ikke lige bilen for
> ham.

Hverdagsbil hvor der køres mange motorvejs-km

> Hvis jeg havde fået samme tilbud havde jeg nok slået til for det er
> fandme en lækker bil, sådan en 3er. Jeg har faktisk kun prøvet de små
> udgaver og er blevet imponeret hvergang, de virker ikke
> undermotoriseret.

Han siger den har rigeligt - lejede een sidste gang han var sydpå...

> Det største minus i mine øjne er det manglende udstyr, men hvis den er
> 150.000kr under norm prisen, så er der jo mulighed for at få noget
> eftermonteret.

Nej, der kan ikke eftermonteres noget...


Brian H (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 17-03-09 21:47

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:oyTvl.7222$U5.77313@newsb.telia.net...
> "Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:a72635d1-709c-4126-b0ef-b32808ea292a@y13g2000yqn.googlegroups.com...
>> Det største minus i mine øjne er det manglende udstyr, men hvis den er
>> 150.000kr under norm prisen, så er der jo mulighed for at få noget
>> eftermonteret.
>
> Nej, der kan ikke eftermonteres noget...

Du lyder så skråsikker, kan det virkeligt være sandt?


Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 21:57

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
news:49c00c55$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du lyder så skråsikker, kan det virkeligt være sandt?

Det er en leasingsag, og det er sjældent, at vi får eftermonteret noget (vi
har ret mange leasingbiler i koncernen). Vi bestiller istedet bilen, som vi
vil have den. Derfor.


Mikael (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 17-03-09 16:03

On 17 Mar., 21:16, "Mogens" <n...@mail.dk> wrote:
> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:a72635d1-709c-4126-b0ef-b32808ea292a@y13g2000yqn.googlegroups.com...
>
> > Det kommer jo an på hvordan han bruger bilen, hvis han bare bruger
> > bilen som en ganske almindelig hverdagsbillist er 143 hk fint, der er
> > jo et glimrende moment i sådan en fætter.
> > Er han til lir og dippedutter er det nok heller ikke lige bilen for
> > ham.
>
> Hverdagsbil hvor der køres mange motorvejs-km

Så ville jeg ikke betænke mig.

> > Hvis jeg havde fået samme tilbud havde jeg nok slået til for det er
> > fandme en lækker bil, sådan en 3er. Jeg har faktisk kun prøvet de små
> > udgaver og er blevet imponeret hvergang, de virker ikke
> > undermotoriseret.
>
> Han siger den har rigeligt - lejede een sidste gang han var sydpå...

Så bliver han ikke skuffet over den, måske manglende motorkraft.

> > Det største minus i mine øjne er det manglende udstyr, men hvis den er
> > 150.000kr under norm prisen, så er der jo mulighed for at få noget
> > eftermonteret.
>
> Nej, der kan ikke eftermonteres noget...

Det må være økonomien der afgør det, for BMW har da et stort udvalg i
originalt ekstraudstyr til eftermontering.

Mikael


TDN (18-03-2009)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 18-03-09 06:35


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:beSvl.7218$U5.77333@newsb.telia.net...
> En kollega er helt i ekstase over denne, fordi han har fundet en overgemt
> '08 udgave til 150.000 kr under prisen idag. Den har ik' så meget udstyr -
> og jeg mener, motoren er for lille (143 hk). Hva' siger panelet?

Fandt lige denne dueltest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/42BE01D9-5314-434D-B9B8-3337D61F2BD1/0/3639.pdf

Mvh
Thomas


Mogens (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-03-09 06:48

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
news:49c08813$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Fandt lige denne dueltest:
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/42BE01D9-5314-434D-B9B8-3337D61F2BD1/0/3639.pdf

Tak Thomas - havde netop håbet på, at du havde et link


HB (18-03-2009)
Kommentar
Fra : HB


Dato : 18-03-09 15:52


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:beSvl.7218$U5.77333@newsb.telia.net...
> En kollega er helt i ekstase over denne, fordi han har fundet en overgemt
> '08 udgave til 150.000 kr under prisen idag. Den har ik' så meget udstyr -
> og jeg mener, motoren er for lille (143 hk). Hva' siger panelet?

Gode køreegenskaber men for lidt motorkraft!
Den maskine mangler lidt det der kendte træk fra BMW's diesel motorer. Men
ellers en ok vogn som vil være fin til pendler brug.
Med 150.000kr slået af prisen ville jeg helt sikkert vælge den frem for
biler med samme ydelse (VW, Toyota, Ford etc) Her er der tale om fine
køregenskaber og førerkomfort som man godt kan blive noget afhængig af...


--
/HB


Mogens (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-03-09 18:43

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen
news:49c10b0c$0$25177$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Gode køreegenskaber men for lidt motorkraft!
> Den maskine mangler lidt det der kendte træk fra BMW's diesel motorer. Men
> ellers en ok vogn som vil være fin til pendler brug.
> Med 150.000kr slået af prisen ville jeg helt sikkert vælge den frem for
> biler med samme ydelse (VW, Toyota, Ford etc) Her er der tale om fine
> køregenskaber og førerkomfort som man godt kan blive noget afhængig af...

Forhåbentlig en bedre motorgang end TDI'erne !

Nuvel man får jo ikke alt for 350.000 - eller hvad?


HB (18-03-2009)
Kommentar
Fra : HB


Dato : 18-03-09 19:45


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:Zoawl.7239$U5.77644@newsb.telia.net...
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen
> news:49c10b0c$0$25177$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Gode køreegenskaber men for lidt motorkraft!
>> Den maskine mangler lidt det der kendte træk fra BMW's diesel motorer.
>> Men ellers en ok vogn som vil være fin til pendler brug.
>> Med 150.000kr slået af prisen ville jeg helt sikkert vælge den frem for
>> biler med samme ydelse (VW, Toyota, Ford etc) Her er der tale om fine
>> køregenskaber og førerkomfort som man godt kan blive noget afhængig af...
>
> Forhåbentlig en bedre motorgang end TDI'erne !

Ja noget bedre.

> Nuvel man får jo ikke alt for 350.000 - eller hvad?

Nixen!
Den er jo sikkert heller ikke stoppet med udstyr til den pris.

Valget var for vores vedkommende faldet på BMW'en hvis ikke det havde været
for den meget sparsomme plads i bagagerummet (stc.) Herregud - Der er sku
ingen plads overhovedet - næsten værre end i en Alfa 156 SW!
Dog var det motormæssigt blevet med en 2.0 maskine - Der er fornemmelsen fra
trækket noget mere rart.

--
/HB


Mogens (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-03-09 19:51

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen
news:49c14129$0$25197$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Valget var for vores vedkommende faldet på BMW'en hvis ikke det havde
> været for den meget sparsomme plads i bagagerummet (stc.)

Hvad?? - Du "stod" mellem en Skoda og BMW og valgte førstnævnte?


HB (18-03-2009)
Kommentar
Fra : HB


Dato : 18-03-09 19:56


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:Wnbwl.7241$U5.77045@newsb.telia.net...
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen
> news:49c14129$0$25197$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Valget var for vores vedkommende faldet på BMW'en hvis ikke det havde
>> været for den meget sparsomme plads i bagagerummet (stc.)
>
> Hvad?? - Du "stod" mellem en Skoda og BMW og valgte førstnævnte?

Ja! Havde aldrig troet at jeg skulle køre Skoda efter en prøvetur var det
anderledes. Der er selvf- ikke de samme køreegenskaber, men havde brug for
megen plads i bilen til familie og job.
Men når den bette er blevet lidt større så...

--
/HB


Mogens (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-03-09 19:59

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen
news:49c143ab$0$25186$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Ja! Havde aldrig troet at jeg skulle køre Skoda efter en prøvetur var det
> anderledes. Der er selvf- ikke de samme køreegenskaber, men havde brug for
> megen plads i bilen til familie og job.

OK - jeg troede ikke, dé 2 biler ramte samme målgruppe...

> Men når den bette er blevet lidt større så...

Præcis :)


HB (18-03-2009)
Kommentar
Fra : HB


Dato : 18-03-09 20:06


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:0wbwl.7242$U5.77644@newsb.telia.net...
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen
> news:49c143ab$0$25186$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Ja! Havde aldrig troet at jeg skulle køre Skoda efter en prøvetur var det
>> anderledes. Der er selvf- ikke de samme køreegenskaber, men havde brug
>> for megen plads i bilen til familie og job.
>
> OK - jeg troede ikke, dé 2 biler ramte samme målgruppe...

Næh, men det er heller ikke hver dag man får en bette og så har hende
økonomiministeren her hos os også en finger med i spillet

>> Men når den bette er blevet lidt større så...
>
> Præcis :)

--
/HB


HB (18-03-2009)
Kommentar
Fra : HB


Dato : 18-03-09 19:52



> Dog var det motormæssigt blevet med en 2.0 maskine - Der er fornemmelsen
> fra trækket noget mere rart.

Ups! Her mener jeg en 320d

--
/HB


Ukendt (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-09 22:38

Mogens wrote:
> En kollega er helt i ekstase over denne, fordi han har fundet en
> overgemt '08 udgave til 150.000 kr under prisen idag. Den har ik' så
> meget udstyr - og jeg mener, motoren er for lille (143 hk). Hva'
> siger panelet?

Den kører rigtig godt. Ufatteligt godt kompromis mellem sport og komfort.
Imponerende at de kan lave en komfortabel undervogn på hullede veje, og
alligevel krænger den ikke 1 cm i sving! Endda prøvekørt med (hårde) runflat
dæk. Motoren er en fin lille perle. Den har et fint bundtræk og kan køres
doven uden en masse gearskift. Det kan da godt være at nogle folk skal op i
335d før at det rigtig spiller, men den lille 318d er altså længe fin til
normalt brug. Ingen tvivl om det! Så køredynamik og motor er der intet at
udsætte på, kun det lave udstyrsniveau, de forholdsvis korte forsæder og den
ringe benplads bagi. Kan man leve med det, så går man ikke galt i byen. De
dage hvor BMW og Mercedes sendte en 88 HK dielselhakker uden turbo på gaden
i hhv. C-klasse og 3-serie, er heldigvis ovre. I dag sender de ikke noget på
markedet som er decideret undermotoriseret.



Mogens (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-03-09 06:30

"St.M." <-> skrev i meddelelsen
news:49c2bb2c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Den kører rigtig godt. Ufatteligt godt kompromis mellem sport og komfort.
> Imponerende at de kan lave en komfortabel undervogn på hullede veje, og
> alligevel krænger den ikke 1 cm i sving! Endda prøvekørt med (hårde)
> runflat dæk. Motoren er en fin lille perle. Den har et fint bundtræk og
> kan køres doven uden en masse gearskift. Det kan da godt være at nogle
> folk skal op i 335d før at det rigtig spiller, men den lille 318d er altså
> længe fin til normalt brug. Ingen tvivl om det! Så køredynamik og motor er
> der intet at udsætte på, kun det lave udstyrsniveau, de forholdsvis korte
> forsæder og den ringe benplads bagi. Kan man leve med det, så går man ikke
> galt i byen. De dage hvor BMW og Mercedes sendte en 88 HK dielselhakker
> uden turbo på gaden i hhv. C-klasse og 3-serie, er heldigvis ovre. I dag
> sender de ikke noget på markedet som er decideret undermotoriseret.

Men prisen er jo vanvittig - eller hvad?
Audi'en vandt testen, som TDN linkede til og Toyota Auris Sport har 177 hk
til en lavere pris
(han har været værkstedschef hos Toyota)


Frederik (21-03-2009)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 21-03-09 00:14


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:mRFwl.7251$U5.78362@newsb.telia.net...
> "St.M." <-> skrev i meddelelsen
> news:49c2bb2c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Den kører rigtig godt. Ufatteligt godt kompromis mellem sport og komfort.
>> Imponerende at de kan lave en komfortabel undervogn på hullede veje, og
>> alligevel krænger den ikke 1 cm i sving! Endda prøvekørt med (hårde)
>> runflat dæk. Motoren er en fin lille perle. Den har et fint bundtræk og
>> kan køres doven uden en masse gearskift. Det kan da godt være at nogle
>> folk skal op i 335d før at det rigtig spiller, men den lille 318d er
>> altså længe fin til normalt brug. Ingen tvivl om det! Så køredynamik og
>> motor er der intet at udsætte på, kun det lave udstyrsniveau, de
>> forholdsvis korte forsæder og den ringe benplads bagi. Kan man leve med
>> det, så går man ikke galt i byen. De dage hvor BMW og Mercedes sendte en
>> 88 HK dielselhakker uden turbo på gaden i hhv. C-klasse og 3-serie, er
>> heldigvis ovre. I dag sender de ikke noget på markedet som er decideret
>> undermotoriseret.
>
> Men prisen er jo vanvittig - eller hvad?
> Audi'en vandt testen, som TDN linkede til og Toyota Auris Sport har 177 hk
> til en lavere pris
> (han har været værkstedschef hos Toyota)

Prøvede faktisk en 2009 318i i går, som vel føles svagere end 318d, sådan at
tulle rundt i. Jeg skal ikke påstå, det var en håret tilbage oplevelse, men
jeg sad ikke og syntes, den var undermotoriseret. Jeg har prøvet en 2008
318d, og til langt de fleste vil den være fuldt ud tilstrækkelig. Apropos, i
sommers lejede jeg en Audi A4 2.0 TDI i 10 dage i Tyskland, jeg foretrækker
BMW'en. En Auris ville jeg ikke overveje mod hverken Audien eller BMW'en, så
skal man da virkelig ville have de ekstra heste.

Personligt ville jeg da også hellere have en 335d eller i, men sådan er
realiteterne desværre ikke altid.


Mogens (21-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-03-09 07:14

"Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen
news:a62bc$49c42328$5748ce71$24519@news.comxnet.dk...

> Prøvede faktisk en 2009 318i i går, som vel føles svagere end 318d, sådan
> at tulle rundt i. Jeg skal ikke påstå, det var en håret tilbage oplevelse,
> men jeg sad ikke og syntes, den var undermotoriseret. Jeg har prøvet en
> 2008 318d, og til langt de fleste vil den være fuldt ud tilstrækkelig.
> Apropos, i sommers lejede jeg en Audi A4 2.0 TDI i 10 dage i Tyskland, jeg
> foretrækker BMW'en. En Auris ville jeg ikke overveje mod hverken Audien
> eller BMW'en, så skal man da virkelig ville have de ekstra heste.
> Personligt ville jeg da også hellere have en 335d eller i, men sådan er
> realiteterne desværre ikke altid.

Han lever fritidslivet på Europas racerbaner, så jeg synes, bilens motor er
for lille...


Frederik (21-03-2009)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 21-03-09 09:28


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:FA%wl.7260$U5.78317@newsb.telia.net...
> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen
> news:a62bc$49c42328$5748ce71$24519@news.comxnet.dk...
>
>> Prøvede faktisk en 2009 318i i går, som vel føles svagere end 318d, sådan
>> at tulle rundt i. Jeg skal ikke påstå, det var en håret tilbage
>> oplevelse, men jeg sad ikke og syntes, den var undermotoriseret. Jeg har
>> prøvet en 2008 318d, og til langt de fleste vil den være fuldt ud
>> tilstrækkelig. Apropos, i sommers lejede jeg en Audi A4 2.0 TDI i 10 dage
>> i Tyskland, jeg foretrækker BMW'en. En Auris ville jeg ikke overveje mod
>> hverken Audien eller BMW'en, så skal man da virkelig ville have de ekstra
>> heste.
>> Personligt ville jeg da også hellere have en 335d eller i, men sådan er
>> realiteterne desværre ikke altid.
>
> Han lever fritidslivet på Europas racerbaner, så jeg synes, bilens motor
> er for lille...

Eller også får han løbet hornene af sig der...?

Det kan han self. kun selv svare på, og der er da ikke tvivl om, at bilen
kun vinder ved de kraftige motorer, når vi ser bort fra det økonomiske.
Ville blot lige komme med lidt praktiske erfaringer.


Mogens (21-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-03-09 14:56

"Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen
news:5ef6f$49c4a503$5748ce71$1715@news.comxnet.dk...

> Eller også får han løbet hornene af sig der...?

Nope, men politiet har klaret den sag for ham for en tid. Taget med 163 km/t
på den fynske motorvej.

> Ville blot lige komme med lidt praktiske erfaringer.

Af hjertet tak !


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste