/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sådan !!!
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-09 18:36
 
 
ib tinning (17-03-2009)
Kommentar
Fra : ib tinning


Dato : 17-03-09 18:43

det lyder godt takker for dagens gode nyhed

"PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i en meddelelse
news:49bfdf91$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://epn.dk/privat/biler/article1635487.ece
>
> P:E:
>



Martin Bak (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 17-03-09 19:39


"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i en meddelelse
news:49bfe111$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> det lyder godt takker for dagens gode nyhed
>
>
Ja, det var da fint. Jeg er personligt meget godt tilfreds, men vil
alligevel aldrig overveje at stemme på hverken Anders Samuelsen eller LA.
Men tak for indsatsen

--
Martin
www.martinbak.dk/



MVJ (17-03-2009)
Kommentar
Fra : MVJ


Dato : 17-03-09 19:33


"PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i meddelelsen
news:49bfdf91$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://epn.dk/privat/biler/article1635487.ece
------------------
Ja puha den var tæt på - min nabo var lige ved at pille pladerne af sin
Nissan Terrano fra 98
Mogens
>
> P:E:
>


Henrik B. (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 17-03-09 19:42

"PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i meddelelsen
news:49bfdf91$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://epn.dk/privat/biler/article1635487.ece

Ja, lad os så få Liberal Alliance UD af Folketinget....

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Martin Johansen [600~ (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-03-09 19:47

>Ja, lad os så få Liberal Alliance UD af Folketinget....

Nej de har lige fået min stemme..Endelig nogen der har fattet at det
andet var totalt gak i låget.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Jan Vennike (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 17-03-09 20:03



"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:lvrvr45k48kq3vj49hl1h9ndh9gpado1uf@4ax.com...
> >Ja, lad os så få Liberal Alliance UD af Folketinget....
>
> Nej de har lige fået min stemme..Endelig nogen der har fattet at det
> andet var totalt gak i låget.
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk

Også min !!!

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)



Klaus G. (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 17-03-09 21:30

>> Nej de har lige fået min stemme..Endelig nogen der har fattet at det
>> andet var totalt gak i låget.
>
> Også min !!!
Hvis det er rigtigt, så er i sq nemme at snyde for en stemme...


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Henrik B. (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 17-03-09 21:04

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:lvrvr45k48kq3vj49hl1h9ndh9gpado1uf@4ax.com...
> >Ja, lad os så få Liberal Alliance UD af Folketinget....
>
> Nej de har lige fået min stemme..Endelig nogen der har fattet at det
> andet var totalt gak i låget.

Hvorfor skal folk med en bil før en bestemt dato slippe for en afgift alle
andre skal betale??
Specielt når de sviner væsentligt mere end nyere biler..

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Ivan Madsen (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 17-03-09 21:07

On Tue, 17 Mar 2009 21:03:41 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
>news:lvrvr45k48kq3vj49hl1h9ndh9gpado1uf@4ax.com...
>> >Ja, lad os så få Liberal Alliance UD af Folketinget....
>>
>> Nej de har lige fået min stemme..Endelig nogen der har fattet at det
>> andet var totalt gak i låget.
>
>Hvorfor skal folk med en bil før en bestemt dato slippe for en afgift alle
>andre skal betale??
>Specielt når de sviner væsentligt mere end nyere biler..

Jeg ville finde det rimeligt at tilpasse ejerafgiften, så gule og
hvide betalte ens. Med hensyn til privatbenyttelse er det svineri IMHO
at beskatte biler fra før '98, når man nu udtrykkeligt har undtaget
dem, da de har betalt en højere afgift end de øvrige biler på gule
skilte. Mht. partikelfilter har jeg to, der også rammes, så gæt selv
hvad jeg mener om den ))

Søren Blom (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 17-03-09 23:06

> <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>>
>>Hvorfor skal folk med en bil før en bestemt dato slippe for en afgift alle
>>andre skal betale??
>>Specielt når de sviner væsentligt mere end nyere biler..
>

Hold kæft for i jubler, men I har slet ikke opdaget prisen for at man har
droppede den afgift, nemlig at Medieskatte bliver indført, 2500 kroner pr.
husstand, så meget for skattestoppet

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?


Finn Guldmann (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-03-09 23:37

Søren Blom skrev:
>>> Hvorfor skal folk med en bil før en bestemt dato slippe for en afgift
>>> alle
>>> andre skal betale??
>>> Specielt når de sviner væsentligt mere end nyere biler..
> Hold kæft for i jubler, men I har slet ikke opdaget prisen for at man
> har droppede den afgift, nemlig at Medieskatte bliver indført, 2500
> kroner pr. husstand, så meget for skattestoppet
>
Hvis det er medieskatten der kommer op på 2.500,- kr/år er det da ikke
den store forandring fra de 2.200,- kr/år det koster nu.

Men er der derimod tale om en ekstra skat der vil noget.

Men alt i alt er det jo en fis i en hornlygte, og et stunt der basalt
set handler om at staten skal have flere penge ud af os. Og helst på en
måde så vi tror vi kommer af med mindre.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Jan Vennike (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 19-03-09 18:19



"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:49c0261d$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis det er medieskatten der kommer op på 2.500,- kr/år er det da ikke den
> store forandring fra de 2.200,- kr/år det koster nu.
>

http://www.comon.dk/news/saa.bredt.daekker.multimedia-skatten_39934.html

Der bliver lagt 5000 ovei din indkomst - bare du kommer til at tage en
telefon eller en bærbar indover dørtrinnet EEN gang.

Og det er pr person - dvs at hvis et ægtepar begge har sådan noget - er det
2 x 5000 kr.

Og det er uanset om du kun har en telefon og/eller bærbar og/eller
internetforbindelse.

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)



Finn Guldmann (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-03-09 23:38

Jan Vennike skrev:
>> Hvis det er medieskatten der kommer op på 2.500,- kr/år er det da ikke den
>> store forandring fra de 2.200,- kr/år det koster nu.
> http://www.comon.dk/news/saa.bredt.daekker.multimedia-skatten_39934.html
> Der bliver lagt 5000 ovei din indkomst - bare du kommer til at tage en
> telefon eller en bærbar indover dørtrinnet EEN gang.
> Og det er pr person - dvs at hvis et ægtepar begge har sådan noget - er det
> 2 x 5000 kr.
> Og det er uanset om du kun har en telefon og/eller bærbar og/eller
> internetforbindelse.
>
Ja, men bliver den skat kun pålagt for brug af virksomhedens udstyr (pc,
telefon, m.v.), eller gælder den også det jeg køber for egen regning og
risiko til privat brug?

Og kommer den oveni licensen eller vil den være med i?

På det jeg kan læse ser det ud til at det kun er medarbejderfordele de
er ude efter at beskatte.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Anders Majland (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-03-09 09:42

>> Og det er pr person - dvs at hvis et ægtepar begge har sådan noget - er
>> det 2 x 5000 kr.

> Og kommer den oveni licensen eller vil den være med i?

Licensen kommer så vidt jeg kan se oveni - men den er da heldigvis per
husstand ...

> På det jeg kan læse ser det ud til at det kun er medarbejderfordele de er
> ude efter at beskatte.

For mig at se ligner det mest en extra skat. At pålæggen en at betale skat
af 5000kr/år uden det har nogen sammenhæng med de reelle udgifter er
"sjovt".

Med beskatningen af fri telefon idag har man mulighed for at trække private
telefonudgifter fra. Den mulighed ser der ikke ud til at være med den nye
multimediaskat ...

Man giver et beskæftigelsesfradrag med den ene hånd og tager det meste igen
med en multimediaskat....

Det er jo så godt som vedtaget - så tilbage står at få startet
forhandlingerne med sin arbejdsgiver så man også får for 5000kr goder når
man nu skal beskattes af dem(eller gerne mere - måske arbejdsgiveren med
storindkøb/rabataftaler kan skaffe bedre goder end man selv ville kunne
opnå).

Vinderne bliver dem der kan forhandle sig til bedre/dyrere goder og nøjes
med at blive beskattes af de 5000kr/år. Taberne dem der måske bare har en
bruttobetalt internetforbindelse eller en løber rundt med en vagttelefon ...


Anders Majland (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-03-09 09:56

> For mig at se ligner det mest en extra skat.

http://www.comon.dk/news/slaget.om.multimedieskatten.er.tabt_40150.html

Deres regnestykke er at de regner med at den indbringer ca 875 millioner
kroner


Martin Johansen [600~ (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-03-09 21:06


>Hvorfor skal folk med en bil før en bestemt dato slippe for en afgift alle
>andre skal betale??
>Specielt når de sviner væsentligt mere end nyere biler..

Hvorfor skal folk med brug for varerum betale en krig? Hvorfor skal
folk med brug for stor bil og hvide plader betale en større krig?

Hvorfor skal folk der har købt en bil og lagt økonomi efter denne
betale en hel masse de ikke havde med i kalkylen?

Det er retoriske spørgsmål, ligesom jeg opfatter dit - så du behøver
skam ikke svare. Men DK er helt til hundene når det kommer til biler.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Christian B. Andrese~ (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 18-03-09 01:53

On Mar 17, 6:36 pm, "PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> wrote:
> http://epn.dk/privat/biler/article1635487.ece

Ja, så alt i alt har miljøet og trafiksikkerheden tabt.
Det er ufatteligt at prisen for den samme bils forurening og
belastning skal afgøres af om der er bagsæder i den.
Hvorfor skal det være billigere at køre i en gulpaldebil, den har jo
allerede været billigere i indkøb ?

Det er det mest smudsige fingeraftryk at mikroparti har lavet i mange
år.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Christian B. Andrese~ (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 18-03-09 01:58

On Mar 17, 9:03 pm, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk> skrev i meddelelsennews:lvrvr45k48kq3vj49hl1h9ndh9gpado1uf@4ax.com...
>
> > >Ja, lad os så få Liberal Alliance UD af Folketinget....
>
> > Nej de har lige fået min stemme..Endelig nogen der har fattet at det
> > andet var totalt gak i låget.
>
> Hvorfor skal folk med en bil før en bestemt dato slippe for en afgift alle
> andre skal betale??
> Specielt når de sviner væsentligt mere end nyere biler..

Enig.
Jeg mistede alt respekt for NA, godt for Nasser Khader at han slap
væk.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste