Limning af tagsten, er det i orden?
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 20:43

Hejsa.

Har et nyt hus (nu 3 år gammelt)
Når det blæser fra særlige vinkler rasler den nederste række tagsten på de
ender på huset hvor vinden kommer fra (den nederste del af dem løfter sig
lidt og falder ned igen osv osv)

Det giver en træls rumlen inde i huset.

Stenene sidder dog fast nok, idet de er sømmet øverst, men som sagt rasler
den nederste del af dem.

Min ide er så at lime dem sammen (de overlapper jo lidt) med det der sorte
"tagfugemasse" - altså lige give dem en klat i overlapningerne.

Er det i orden at gøre det på den måde, eller er andre løsninger?

Det er betontagsten.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 23-03-09 08:11

<jh> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er betontagsten.
>Der nogle tagbindere der hedder syvtaller prøv om de kan nå nederste lægte
eller fodbræt

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-03-09 10:41

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> <jh> skrev i en meddelelse

Der er jo noget der hedder et 5-års eftersyn, dvs at dem der har opført
huset skal rette fejl der har været der fra starten. Det har jeg haft "stor
fornøjelse" af

Nico

Fra : J. E.

Dato : 25-03-09 23:36

> [...]
> Min ide er så at lime dem sammen (de overlapper jo lidt) med det der sorte
> "tagfugemasse" - altså lige give dem en klat i overlapningerne.

Det lyder da som lidt af en lappeløsning, men vil du alligevel så brug da
noget af det fugemasse/lim der er beregnet til det. Den bliver rimelig hård
men er dog stadig elastisk og bliver brugt ved skotrender og rygninger.
Den fås også i farve som stenene.