Er Corrostabil "vandtæt" ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-03-09 11:44

Hej gruppe,

Plæneklipperen trænger til en omgang nedslibning og overmaling med noget
rustmaling under skjoldet - jeg har en dåse Corrostabil på hylden.
Er sådan en behandling i grunden vandtæt, eller skal der lægges noget
lakering ovenpå ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 22-03-09 12:19

Andreas M. Hansen <nokke99@hotmail.com> skrev:

> Er sådan en behandling i grunden vandtæt, eller skal der
> lægges noget lakering ovenpå ?

Ikke ret længe, det bliver "sandblæst" af i løbet af sæsonen +
græsset er alvorligt hård ved undersiden af skjoldet.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Brian H

Dato : 23-03-09 18:57

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen

> Ikke ret længe, det bliver "sandblæst" af i løbet af sæsonen + græsset er
> alvorligt hård ved undersiden af skjoldet.

Så er der vel ikke andet for end at komme igang med plæneklipperen så rusten
kan blive sandblæst væk :)

Fra : J. E.

Dato : 22-03-09 12:03

> [...]
> under skjoldet - jeg har en dåse Corrostabil på hylden.
> Er sådan en behandling i grunden vandtæt, eller skal der lægges noget lakering

Som det vist også står på dåsen er det en grunder og den er ikke vandtæt.
Min erfaring med Galvafroid som er et tilsvarende produkt er dog, at det
holder en del år uden efterbehandling.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-03-09 21:48

Nu var jeg så i går i gang med maskinen, og jeg kunne konstatere at de
reparationer som jeg lavede efter forrige sæson, hvor jeg også sleb rusten
væk og malede over med Corrostabil, havde holdt til mosten igennem en sæson.
Alle nye rustangreb var opstået på steder som ikke var blevet behandlet for
et år siden.
Efter hver græsklipning bliver maskinen spulet ren for græsmasse, og får så
lov til at stå og tørre i skuret - det er alt der bliver lavet ved maskinen
i græsklipningssæsonen.

Min konklustion må altså være at korrostabil (påført flot med pensel) kan
holde til sandblæsning og jævnlig spulning.

mvh

Andreas M. Hansen