jordbundsnalyse
Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 21-03-09 13:54

Hvor indsender jeg en jordbundsprøve til analyse for gødningsbehov?
Flere anbefaler http://www.haven.dk , men der finder jeg ingen adressse
eller vejledning. Er der andre?

mvh
Niels

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-03-09 14:43

On Sat, 21 Mar 2009 13:53:39 +0100, "Niels U. Kristiansen"
<niels.u.kristiansen@stofanet.dk> wrote:

>Hvor indsender jeg en jordbundsprøve til analyse for gødningsbehov?
>Flere anbefaler http://www.haven.dk , men der finder jeg ingen adressse
>eller vejledning. Er der andre?

For år tilbage var det Steins Laboratium som gjorde det, i hvert fald
ved de prøvetagningssæt vi havde på arbejdet.

Prøv evt. at søge efter Steins Laboratorium og se om der dukker noget
op.
Alternativt kan du ringe til den lokale landboforening - de kan sikkert
hjælpe med sådanne sager.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 21-03-09 15:08

"Niels U. Kristiansen" <niels.u.kristiansen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor indsender jeg en jordbundsprøve til analyse for gødningsbehov? Flere
> anbefaler http://www.haven.dk , men der finder jeg ingen adressse eller
> vejledning. Er der andre?

Jeg har på et tidspunkt set, at man kunne medbringe sin jordprøve på
planteskolen. Så sørger de for at indsende den til analyse.
Ellers vil det lokale landbrugscenter, som Mads skriver, være et forsøg
værd.
Hilsen Matthias