Nye støddæmpere til vaskemaskine
Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 21-03-09 09:28

Hej
Jeg har en ældre cylinda vølund 423 vaskemaskine, som er blevet lidt
træt i støddæmperne, tror jeg.
Jeg har derfor bestilt nogle nye som skulle monteres her i weekenden.
Problemet er at jeg har fået to forskellige typer dæmpere.

På den originale står der type 40/40N samt nr. 00800169

På de 3 af de ny står der type 30/30N samt nr. 00800184
På den 4. af de ny står der type 40/40N og nr. 008178, men her er det
inderste "ben" 10mm længere end de øvrige.

Den sidste kan formentilig bruges da jeg blot kan bruge det inderste ben
fra en af de gamle dæmpere. De sidder nemlig løse.
Men hvad med dem hvorpå der står 30/30N?

Jeg har forsøgt at kontakte leverandøren telefonisk og via mail, men har
endnu ikke hørt fra firmaet.

Det jeg gerne vil vide er hvad forskellen på typerne betyder, og om jeg
kan risikere at anvende begge typer sammen.

Skulle der eventuelt være andre forslag til hvordan man får maskinen til
at holde op med at "banke" når den starter med at centrifugere, er jeg
bestemt også lydhør.

Med venlig hilsen
Benjamin R. Giversen

--