vandhane med udtag til bruser
Fra : perhandel@gmail.com

Dato : 19-03-09 12:23

Hej

Jeg har en venninde der lige er flyttet ind i en ny ( ældre)
lejlighed.
På badeværelset er der en indretning som ingen af os tidligere har
set.
Under håndvasken er der et udtag til bruseren. Det kommer ned fra
blandingsbatteriet i et forcromet kobberrør ( magen til de to rør der
forsyner blandingsbatteriet) På selve bruseren er der en "aftrækker"
som man skal aktivere for at få vand ud af den, der kommer dog stadig
vand ud af vandhanen ....

Er der nogen der kender sådan et arrangement og kan fortælle om det
virkelig er meningen at vandhanen skal løbe når man tager bad ?
Den dag jeg var der havde jeg ikke noget til at skrue perlatoren af
med. Men kan det tænkes at der sidder en eller anden form for
tilkalket / defekt ventil i afgangen på vandhanen som skulle danne et
modtryk så vandet hellere vil løbe ud af bruseren når der åbnes for
den ??

Vh.
Per