Flytning af vintergækker
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-03-09 09:31

Hej

Hvornår deler og flytter man bedst vintergækker?

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : simon

Dato : 19-03-09 09:47

Trine Kornum Christiansen skrev:
> Hej
>
> Hvornår deler og flytter man bedst vintergækker?
>
> Mvh Trine

Hej.
Jeg tror ikke der sker noget ved at dele og flytte
dem nu.
Men ellers, når de er afblomstret, så har de også dannet
nye løg - det er det bedste tidspunkt.
mvh
simon

Fra : simon

Dato : 19-03-09 11:03

simon skrev:

> [...]
> Jeg tror ikke der sker noget ved at dele og flytte
> dem nu.
> Men ellers, når de er afblomstret, så har de også dannet
Glemte at skrive, at det også kan gøre om efteråret,
men da er da noget sværere at finde dem, da alle blade
er visnede.
Vintergækker kan bedst lide at vokse på skyggefulde
steder.
/simon

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-03-09 15:40

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Hej
>
> Hvornår deler og flytter man bedst vintergækker?
>
> Mvh Trine

Lige efter afblomstring

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Ole Christiansen

Dato : 20-03-09 07:59

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvornår deler og flytter man bedst vintergækker?
>
> Mvh Trine
>
> --
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde
>
> http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Altid gode svar her:
http://www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/blomster/loeg_og_knolde/283.html

Mvh Ole