Robot-støvsuger
Fra : Jonas

Dato : 13-03-09 16:58

Er der nogen, der har et godt bud på en Robot-støvsuger ?

Godt/dårligt, fabrikat, pris mv.

Hilsen Jonas

Fra : CC

Dato : 13-03-09 22:05

"Jonas" skrev i meddelelsen ...
> Er der nogen, der har et godt bud på en Robot-støvsuger ?
>
> Godt/dårligt, fabrikat, pris mv.

Vi har en iRobot Romba model 560, der er vist kommet en ny 580'er.
Vores kører kun på trægulve (ingen tæpper o.lign), og vi er meget glade for
den.
Har overvejet at købe en iRobot gulvvaskemaskine.

Fordele:
Programmerbar, køre når vi ikke er hjemme, dvs. vi høre heller ikke støjen
Hele huset bliver støvsuget ofter end før.
Der er ingen der har ondt i ryggen.
Det er sjældent vi har fat i den normale støvsuger.
Ledninger er blevet sømmet fast på panlerne.
Der ligger ikke så mange småting og flyder på gulvet.

Ulemper:
Ladestationen er for dyr. Kunne godt bruge 1-2 stk mere, andre steder i
huset.
Der kommer efterhånden en sort streg, på fodpanelerne hvor den har kørt på,
men ingen buler etc.
(Har overvejet og sætte en skumgummi tætningsliste på hele vejen rundt).
Den tømmer ikke sig selv

Fra : Zed

Dato : 14-03-09 00:13

"Jonas" <j.tromborg@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Er der nogen, der har et godt bud på en Robot-støvsuger ?
>
> Godt/dårligt, fabrikat, pris mv.

Jeg har haft lidt bøvl med min roomba (og senest min scooba), som har gjort
at den er blevet ombyttet 3 gange nu. Det sker dog med et smil fra
importøren, så har ikke skullet kæmpe for min ret. Har behandlet den helt
normalt og ikke udsat den for uhensigtsmæssigheder.

Det er dog en ældre model end dem der er på markedet nu om dage (Roomba SE).

Min scooba (robot-gulvvasker) fra samme firma, er også på vej til reperation
nu - herligt stykke legetøj, når det dur.

Mvh.
-Zed

Fra : Jonas

Dato : 15-03-09 17:12

Jeg takker for ordene, det lyder jo positivt.

Er dog også så heldig at jeg har set den i aktion på mit arbejde (DTU
Danchip), hvor vi slap den løs under gulvet i vores ren-rum.

Det er nok den værste prøvelse den kan komme ud for. Stolper i alle
retninger med en halv meters mellemrum samt div. ledninger og rør mv...

Jeg er overbevist ?!

MVH Jonas

Fra : CC

Dato : 15-03-09 22:18

"Jonas" skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
> Det er nok den værste prøvelse den kan komme ud for. Stolper i alle
> retninger med en halv meters mellemrum samt div. ledninger og rør mv...

Jeg ved ikke om det er et sammenligningsgrundlag, men når firmaet kan lave
en "bomberobot" til politi og militær, så kan de vil også lave en støvsuger

Fra : Jonas

Dato : 16-03-09 06:44

Tja, de må vel vide lidt om det.

Nu er en bombe-robot jo så egentlig bare en fjernstyret bil, men de har da
fået lavet noget der kan køre stort set over alt...

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 12:42

CC skrev:

> Jeg ved ikke om det er et sammenligningsgrundlag, men når firmaet kan
> lave en "bomberobot" til politi og militær, så kan de vil også lave en
> støvsuger ...................

Kan de kombinere det til at lave en autonom landminerydningsmaskine?

Bomberobotten er jo bare fjernstyret.

Nok er nullermænd farlige, men at skulle have en fjernstyret støvsuger
er nok at være for paranoid.

Leif

Fra : Jonas

Dato : 17-03-09 18:57

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Bomberobotten er jo bare fjernstyret.
>
> Nok er nullermænd farlige, men at skulle have en fjernstyret støvsuger er

Eller også er man lidt for doven, men syntes alligevel ikke man kan smide
arbejdet helt fra sig...

Fra : Jonas

Dato : 27-03-09 20:31

Tillægs-spørgsmål...

Er der nogen som kender til et fabrikat som kan kortlægge det område den
kører i ?

Robot-støvsugeren skal køre under et Teknik-gulv, hvor der står ben i
kvadrater af 50 cm i alle retninger og i et total gulv-areal på ca. 1500
kvm.