Køb af kompressor - hvad skal man vælge?
Fra : bay@flyingfish.dk

Dato : 13-03-09 05:39

Hejsa

Jeg vil have fat i en kompressor, men er meget i tvivl om hvad jeg
skal vælge. De har adskillige modeller i HN og også nogle "smarte"
nogle i Bauhaus.

Jeg skal bare bruge den til almindeligt husbehov, men hvis man kan få
en der samtidigt kan bruge til sprøjtemaling af vægge vil det da være
rart - men er det praktisk? (Skal i gang med større renovering)

Nogle mærker man helt skal gå uden om?

//Søren

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-09 13:11

bay@flyingfish.dk skrev:

> Nogle mærker man helt skal gå uden om?

Ved jeg ikke - jeg har købt den næstbilligste HN havde for et ½ år siden
(den helt billige havde vist nogen ikke så solide hjul, som jeg husker det)

Den jeg købte hed "Michelin", men dét er vist bare en label klistret på et
Kina-produkt

Den ligner denne her:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3718&n=20100

For mange år købte jeg en kompressor i den dyre ende (dog også "kun" med 8
bar) og den er ikke bedre end HN's.

Hvis du også mangler en slange kan jeg anbefale denne:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1115&n=20100
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 13-03-09 14:48

Hej Søren

> Jeg skal bare bruge den til almindeligt husbehov, men hvis man kan få
> en der samtidigt kan bruge til sprøjtemaling af vægge vil det da være
> rart - men er det praktisk? (Skal i gang med større renovering)

Køb en almindelig kompressor hos HN eller hvor du nu finder en
der passer. Til maling af vægge bruger man ikke luft, hvis man ikke
ønsker at rulle eller pensle dem, ja så låner man et air-less anlæg
hos farvehandleren.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 21:23

<bay@flyingfish.dk> wrote in message
[...]

De billige larmer som en jetjager.
Vælg en model med vandudskiller (et krav hvis du vil male med dem).
Det er ikke på allesammen.

Man behøver ikke at låne en model hos maleren (som en anden skriver).

Mvh Kim