Nyt hegn
Fra : Mikkel45

Dato : 11-03-09 19:37

Hej
Vi har lige købt 60 m rionet som vi skal have sat op som hegn omkring haven,
men nu ligger det sådant at haven nogle steder skråner en del, og vi er så i
tvivl om om vi bør hænge hegnet vandret eller om vi skal lade det følge
terenget.
Hvad tror i vil se bedst ud ??, og vil man evt blive helt "skæv" i hovedet
hvis hegnet følger med haven op / ned

Mvh
PeterM

Fra : CC

Dato : 11-03-09 20:03

"Mikkel45" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> det følge terenget.
> Hvad tror i vil se bedst ud ??, og vil man evt blive helt "skæv" i hovedet

Jeg syntes selv du svarer på det .............

Jeg vil hænge det lige op, og klippe af i bunden med en boltsaks, så det
følger terrænet.

Fra : S.B.

Dato : 11-03-09 21:00

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes selv du svarer på det .............
>
> Jeg vil hænge det lige op, og klippe af i bunden med en boltsaks, så det
> følger terrænet.

ville også hænge det lige op
og lade øverste kant på næste fag være lidt lavere end det forrige, (hvis
altså jorden skråner nedaf )

Og så, som CC klippe det til i bunden.

Tror på det andet vil se skævt ud

Søren

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-03-09 14:44

"Mikkel45" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det følge terenget.
> Hvad tror i vil se bedst ud ??, og vil man evt blive helt "skæv" i hovedet

Hvor meget er en del?

Stolperne skal under alle omstændigheder være i lod, så kan hegnet godt
følge "jorden" uden det ser forkert ud.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Mikkel45

Dato : 12-03-09 16:30

> Hvor meget er en del?
>
> Stolperne skal under alle omstændigheder være i lod, så kan hegnet godt
> følge "jorden" uden det ser forkert ud.

Hej, og 1000 tak for jeres indput
Ja det er jo nok lidt af en fortaelse at sige en del, men haven falder nok
ca ½ - 1 m på 25 m

Mvh
PeterM

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-03-09 16:47

> Hej, og 1000 tak for jeres indput
> Ja det er jo nok lidt af en fortaelse at sige en del, men haven falder nok
> ca ½ - 1 m på 25 m

Sæt det op i vater, og korriger ved at sænke det ~25 cm pr. 6 meter.

- Martin

Fra : Per H

Dato : 12-03-09 17:09

On Thu, 12 Mar 2009 16:46:44 +0100, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

>"Mikkel45" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Sæt det op i vater, og korriger ved at sænke det ~25 cm pr. 6 meter.

Du mener forhåbentligt at det skal i "lod"

per

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 12:38

Per H skrev:

> Du mener forhåbentligt at det skal i "lod"

Da modulerne er retvinklede kommer det nok ud på et.

Jeg mener i øvrigt det er lettere at lægge vaterpasset ovenpå end på
siden. Endnu mere, hvis man bruger et laservaterpas...

Leif

Fra : Per H

Dato : 12-03-09 17:22

On Thu, 12 Mar 2009 16:46:44 +0100, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

>"Mikkel45" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Sæt det op i vater, og korriger ved at sænke det ~25 cm pr. 6 meter.

neå troede det var den anden vej det faldt. sorry :-/

per

Fra : Ivan

Dato : 13-03-09 10:31

"Mikkel45" <ingen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det følge terenget.
> Hvad tror i vil se bedst ud ??, og vil man evt blive helt "skæv" i hovedet

Dav

Jeg ville gøre det at hegn sættes i vater. Hvor stor er tern i rionet? Hvis
det kan komme til at passe ville jeg lade hegn "falde" med en tern for hver
stolpe eller måske for hver anden.

Fra : Mikkel45

Dato : 18-03-09 19:00

1000 tak for jeres indput
Vi er begyndt at sætte hegnet op i vatter, og skærer af i bunden af hegnet
så det passer til terren

Mvh
Peter