Mere HJÆÆÆÆÆLP !!!!!!!!
Fra : Bjørnen

Dato : 29-07-01 17:44

Hej NG !!

Har før skrevet om mit problem, men har stadig ikke fået løst det !!!

Jeg har et HIS GF2-MX400 skærmkort som jeg har STORE problemer med !!!

Når maskinen har kørt en times tid "FUCKER" billedet op og maskinen fryser
!!
(Fucker også op i BIOS og DOS)

Kortet virker fint på min anden maskine og jeg har et TNT2 Ultra kort som
kører fint på denne maskine !!!

Hvad er der galt ?????????

System:
AMD T-bird 1333/266@1333/266 (Cooler Master)
Asus A7A266
256MB DDR/266
2x Kabinet kølere !!

MB Temp: 45 grader !!
CPU Temp: 65 grader !!

PLEASE HELP ME
Bjørnen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 29-07-01 18:39

SNIP
Du skriver ikke om de temp er ved full load eller idle temp! Hvis det er ved
idle temp så er det fordi du har et varme problem! Så ville checke hvad din
vcore er mener den skal være noget med 1,75 ... Ellers ville jeg overveje en
ny køler ... Hvor stor er din PSU???

Fra : Sporten

Dato : 29-07-01 19:30

"Bjørnen" <Trucker@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Fucker også op i BIOS og DOS)
>
> Kortet virker fint på min anden maskine og jeg har et TNT2 Ultra kort som

det kunne godt tyde på at din temp er for høj.
coolermaster er ikke ligefrem den bedste køler
?er det idle temp eller ved belastning.

prøv at tage din kabinetside af og se om det ikke hjælper.

--
Morten (Sporten) Roslev
ØL ER ØL OG OMVENDT

Fra : Bjørnen

Dato : 29-07-01 20:04

Temperaturene er ved idle !!!
Min vcore er 1,75v
PSU=300W

Ja, det hjælper selvfølgelig at tage siden af
kabinettet, men det er jo ikke fordi det ser så
smart ud !!

Fra : Bjørnen

Dato : 29-07-01 20:07

Hvis det er et varme problem, hvorfor "dør" mit TNT2 kort så ikke ????

Bjørnen

Fra : Lars Krag

Dato : 29-07-01 20:27

> Hvis det er et varme problem, hvorfor "dør" mit TNT2 kort så ikke ????

Sikkert fordi dit GF2 kort udvikler mere varme end dit TNT2 kort
gjorde. Men har du prøvet med låget taget af? Hvis det eliminerer
problemet, er du sikker på at det er varme.

Jeg ville i øvrigt uanset hvad omgående få mig en ordentlig køler
til min cpu, hvis jeg var dig.

Lars

Fra : Lars Krag

Dato : 29-07-01 20:38

"Bjørnen" <Trucker@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er et varme problem, hvorfor "dør" mit TNT2 kort så ikke ????

Har du den seneste bios update til dit bundkort? Du skulle måske
lige læse de to sider her.
http://www.theinquirer.net/26070102.htm
http://www.theinquirer.net/28070106.htm

Det lader til at være et "varmt" bundkort

Lars

Fra : Bjørnen

Dato : 29-07-01 21:35

Ja, hvad er de "Normale" temperaturer ???

Jeg har prøvet at fjerne låget, men mit GF2 fucker stadig op !!!
Tempen på CPU'en falder ca. 5 grader !!!!!!!

Bjørnen

Fra : Frank Andersen

Dato : 29-07-01 21:44

Mit Abit KT7A med en eller anden billig køler viste 55 grader efter fuld
belastning og med Athlon 1000@1400. Føleren bøjet op så jeg kan mærke den
klemmer lidt bag på CPU'en.
Nu viser den 38-39 grader ved 1470 med vandkøling.

Frank
Bjørnen <Trucker@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b647256$0$2674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...