Hund med til Sverige - Har jeg hvad der be~
Fra : Morten P

Dato : 29-03-09 19:34

Jeg har lige fået EU hundepasset med de to rabies klistermærker i.
Ormekur fik de sidst de ar hos dyrlægen, men det har jeg nok ikke noget
bevis på.

Er det påkrævet at bevise ormekur, og i så fald, hvordan gør man?

Er der andet jeg skal have med på dem udover hundepasset?
Der står jo chipnummer og hvor den er chippet.

Er jeg så ikke home free?

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-03-09 19:37

Morten P forklarede:
> [...]
>
> Er der andet jeg skal have med på dem udover hundepasset?
> Der står jo chipnummer og hvor den er chippet.

Så vidt jeg ved, NEJ!
Tjek det ud på den rette hjemmeside, jeg mener at kennelklubberne
linker til den.
Vær hellere helt sikker, det er ikke fedt at skulle efterlade sin hund
i en detention i flere måneder, hverken for hund, mand eller pengepung.
God tur.
Kai

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-03-09 19:58

On Sun, 29 Mar 2009 20:37:22 +0200, Fister Løgsovs <None@invalid.za>
wrote:

> [...]
>Vær hellere helt sikker, det er ikke fedt at skulle efterlade sin hund
>i en detention i flere måneder, hverken for hund, mand eller pengepung.

Du skal have dyrlægeattest på ormekur indenfor de seneste 10 dage. Det
er ikke sjovt at have hund med til svenskerland

Fra : battlefields

Dato : 29-03-09 20:01

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andet jeg skal have med på dem udover hundepasset?
> Der står jo chipnummer og hvor den er chippet.

Hej
Nej, desværre!
Der skal desuden en blodprøve til for at vise om Rabiesvaccinen "har
virket". Den skal tages 120 dage efter vac.
Og ormekuren skal du også have hos dyrlægen.
Men prøv at se mere her:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Sverige.htm

Hilsen Vibeke

Fra : Morten P

Dato : 29-03-09 20:12

> Der skal desuden en blodprøve til for at vise om Rabiesvaccinen "har
> virket". Den skal tages 120 dage efter vac.

Jo, men det har jeg.
Det er det de to rabies klistermærker viser

> Og ormekuren skal du også have hos dyrlægen.

Faktisk har jeg en ormekur.
Den er taget den 26/3 kl 11 og det står i passet.

Men jeg har ikke fået nogen anden attest end det, på FVST har de en "4
veckors betyg" som man kan (Skal?) udfylde.
Men der er jo stempel fra dyrlægen udfor ormekuren, så mon ikke den er god
nok?

De aviser mig vel ikke og stjæler min hund til opbevaring for et manglende
papir?!?

Selvom det er svenskere

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-03-09 20:37

Efter mange tanker skrev Morten P:

> De aviser mig vel ikke og stjæler min hund til opbevaring for et manglende
> papir?!?
>
> Selvom det er svenskere

3. håndsoplysning!
Jo, de gør, Sverige er et lukket land for dyr (sådan lidt overdrevet,
men det fremmer forståelsen).
Kai

Fra : charlotte

Dato : 29-03-09 23:50

On 29 Mar., 21:12, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:

> Jo, men det har jeg.
> Det er det de to rabies klistermærker viser

NEJ !! Dine klistermærker viser at du har fået hunden vaccineret 2
gange
Min 120 dage efter sidste vacc. tropper man op hos dyrlægen med
(samme) hund og får udtaget en blodprøve.
Den sender dyrlægen til Lindholm og de undersøger den for antistof
niveau. Når dyrlægen får svar, så møder man op hos dyrlægen igen. Nu
behøver man ikke hunden, men passet, hvori dyrlægen indskriver hvornår
blodprøven er udtaget og om niveauet er tilstrækkeligt. Derefter er
den sveriges klar, hvis ellers ormekuren er ok.

Pris: ca 1000 bobs, har lige været igennem samme tur med en hund

> De aviser mig vel ikke og stjæler min hund til opbevaring for et manglende
> papir?!?
>
> Selvom det er svenskere

Det tror jeg ikke, men de kan nægte dig at komme ind i landet

Charlotte

Fra : Morten P

Dato : 31-03-09 06:15

"charlotte" <charlotte_boegvad@yahoo.dk> wrote in message

> Jo, men det har jeg.
> Det er det de to rabies klistermærker viser

# NEJ !! Dine klistermærker viser at du har fået hunden vaccineret 2
# gange

Ja, det har du ret i
Der er en ekstra side hvor dyrlægen har skrevet dagen for blodprøve og
underskrevet han har set resultatet er over x.

> Pris: ca 1000 bobs, har lige været igennem samme tur med en hund

Jeg endte vist med 2400 for to stk.

> Det tror jeg ikke, men de kan nægte dig at komme ind i landet

Jeg troede ikke de bare afviste men derimod tog hunden i forvaring?

Hvordan kommer man egentligt over i den modsatgående vejbane når man holder
ved broen?