Grafikkort G4 PB
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 02-04-09 12:17

Jeg har et problem med at ændre "mode" i Photoshop 6.0. Billederne bliver
mørke og flade. Nu foreslår ham der trykker mine ting, at det er mit
grafikkort, der bare ikke kan vise cmyk, men kun kan vise rgb fotos. Min
hedengangnem G4 Mirrordoor klarede tingene udenat kny, men med min PB som
erstatning, er det begyndt ag gå galt. Den kan jeg ikke gennemskue, men
måske er her nogle i nyhedsgruppen, der kan. Hjælp vil blive modtaget med
udstrakt taknemlighed.

Med gode hilsener

Svend Erik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-09 12:39

Svend Erik Jørgensen <hamselv@esenet.dk> wrote:

> [...]
> erstatning, er det begyndt ag gå galt. Den kan jeg ikke gennemskue, men
> måske er her nogle i nyhedsgruppen, der kan. Hjælp vil blive modtaget med

eh .. CMYK har et meget mindre dynamisk område og kan derfor helt
automatisk ikke vise alle de nuancer som rgb kan ... sådan er det bare
... og alt output til skærm er rgb.

Det man skal, er at have en god skærm som er kalibreret og
konverteringen til CMYK skal ske så det passer til det output device som
det skal printes på. (dvs. det rigtige profil). Så kan man _nogenlunde_
bedømme hvordan det ser ud i tryk.

/thomas