Podcast & Leopard...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-03-09 22:20

Tre stationære maskiner hver med Leopard 10.5.6 - En MacPro, en MDD og
så den nu solgte QuickSilver. De to sidstnævnte har en fuldstændig clean
10.5.6, mens MacPro'en har et rimeligt hårdt pumpet setup.... - At hente
podcast fra DR og TV2 er umuligt med de tre maskiner, når de er booted i
leopard.

Skulle så lige prøve, om det nu er muligt at gøre det på PowerBook'en.
Og til min store overraskelse er der ingen problemer. Hentede lige 5
udsendelser af 'Religionsrapporten fra marts. De har jo lidt betydning
for mig og min teologiske baggrund.

- På alle 4 mskiner er det SeaMonkey, der er std.. På de tre stationære
har jeg desuden forsøgt med Safari, Opera og iCab, mens jeg kun har
forsøgt med SeaMonkey - og med held - på den bærbare....

Så mit meget 'enkle' spørgsmål er ganske simpelt...Hvorfor kan nogle
Leopard på nogle maskiner lave et allerhulens bøvl, mens det på andre
bare går som i olie?????? - Jeg har både hørt og læst om andre, der har
samme oplevelse, men der er hidtil ikke kommet fornuftige
svar/anvisninger på/til, hvordan det kan løses... Mystisk...

mvh. Erik Richard

Fra : KentBM

Dato : 30-03-09 23:04

Erik Richard Sørensen skrev:
> [...]
> samme oplevelse, men der er hidtil ikke kommet fornuftige
> svar/anvisninger på/til, hvordan det kan løses... Mystisk...
Det har jeg overhovedet ingen svar på.

Men jeg bruger iTunes til at hente Podcast fra DR. Måske kunne det være
svaret?

En gang i mellem virker nogle af "adresserne" ikke, men det er vist på
grund af en fejl hos DR.

Jeg henter Agenda, Harddisken og Europa lige nu og det virker med
ovenstående begrænsning.

--

Kent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-03-09 23:25

KentBM wrote:
> Det har jeg overhovedet ingen svar på.
>
> Men jeg bruger iTunes til at hente Podcast fra DR. Måske kunne det være
> svaret?

Det gør jeg jo for såvidt også i og med, at SeaMonkey kalder ekstern
program til download, og her har jeg valgt iTunes som standard. - Det er
stort set også det eneste, jeg bruger iTunes til.

> En gang i mellem virker nogle af "adresserne" ikke, men det er vist på
> grund af en fejl hos DR.

Ja, der er faktisk af og ti ret mange fejl i div. links...

> Jeg henter Agenda, Harddisken og Europa lige nu og det virker med
> ovenstående begrænsning.

Pt. abonnerer jeg ikke på noget specifikt. Med tidl. var det både
Orientering, Harddisken, Fra videnskabens verden, TV2 Nyederne 19:00,
NRK Kveldsnytt, SVT1 Rapport, m.m.fl.. Men nu, hvor jeg jo går meget
herhjemme og kan høre dem 'on location', er det ikke så mange mere...

Det har altid virket med både 10.3.x og 10.4.x, men stort set aldrig med
10.5.x. Og ringer man til DR og brokker sig, får man blot at vide, at
man jo bare kan bruge Windows, så er det problem løst.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-09 16:16

> [...]

> program til download, og her har jeg valgt iTunes som standard. - Det er
> stort set også det eneste, jeg bruger iTunes til.

Jeg bruger bare iTunes linket - så spiller det :) Brug evt safari til
DE sider.

> [...]
> NRK Kveldsnytt, SVT1 Rapport, m.m.fl.. Men nu, hvor jeg jo går meget
> herhjemme og kan høre dem 'on location', er det ikke så mange mere...

Tjoh, det er jo ikke altid de sender når man har tid. Jeg synes
podcasts er radio som radio bør være - "on demand".

> Det har altid virket med både 10.3.x og 10.4.x, men stort set aldrig med
> 10.5.x. Og ringer man til DR og brokker sig, får man blot at vide, at
> man jo bare kan bruge Windows, så er det problem løst.

Det er nok fordi du ikke er sukkersød nok når du brokker dig

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-03-09 16:52

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg bruger bare iTunes linket - så spiller det :) Brug evt safari til
> DE sider.

Jeg klikker skam også på linket på hjemmesiderne, men bruge Safari
ønsker jeg ikke. DRs websider er dårlige nok endda, og de bliver ikke
bedre for os svagtseende med de farvevalg, de har. Det kan SeaMonkey da
heldigvis rette noget op på...

> Tjoh, det er jo ikke altid de sender når man har tid. Jeg synes
> podcasts er radio som radio bør være - "on demand".

De få gange, jeg ikke kan høre udsendelsen enten direkte eller ved
første genudsendelse, henter jeg den skam også som podcast...

> Det er nok fordi du ikke er sukkersød nok når du brokker dig

Ganske enkelt, - jeg gider ikke lefle for den slags...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-09 17:12

> Ganske enkelt, - jeg gider ikke lefle for den slags...

Mnjah, jeg har bare på fornemmelsen at du først ringer når du ER blevet
vred

Det er vist ikke det samme som lefle

Fra : KentBM

Dato : 06-04-09 10:51

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Tjoh, det er jo ikke altid de sender når man har tid. Jeg synes
> podcasts er radio som radio bør være - "on demand".
Jeg lytter aldring til Podcast på Mac, men bruger min iPod. Jeg lytter
som regel til udsendelserne når jeg er ude og gå en tur eller når jeg
vasker op.

--

Kent

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-03-09 20:52

> - At hente
> podcast fra DR og TV2 er umuligt med de tre maskiner, når de er booted i
> leopard.

Du skriver ikke hvor i processen det er der går galt...?

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-03-09 21:40

Martin Bredthauer wrote:

> Du skriver ikke hvor i processen det er der går galt...?

Gjorde jeg ikke? - Nå, nej, det er da vist rigtig nok... Det går galt
allerede i abonnering/subscribering. Uanset om jeg vælger blot at klikke
på linket til iTunes på DR/TV2 siderne elelr kopierer den ind i iTunes,
kan jeg ikke downloade noget som helst. Klikker jeg så manuelt på hver
enkelt 'episode', får jeg en melding om, at linket ikke eksisterer. -
Altså iTunes kan _se_ indholdet af linket på siderne, men ikke connecte
og downloade....

Flip4Mac seneste version er installeret på de tre stationære i både
Tiger og Leopard, men endnu ikke på PowerBook'en.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-09 22:17

> [...]
> enkelt 'episode', får jeg en melding om, at linket ikke eksisterer. -
> Altså iTunes kan _se_ indholdet af linket på siderne, men ikke connecte

Jeg har været ude for at nogen links har været syge. Har du eksempler
på noget der ikke virker for dig lige nu, så kan vi gå ind og kigge på det.

> Flip4Mac seneste version er installeret på de tre stationære i både
> Tiger og Leopard, men endnu ikke på PowerBook'en.

Er iTunes ikke ret ligeglad med Flip4Mac? Det er bare mp3'ere.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-04-09 10:53

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg har været ude for at nogen links har været syge. Har du eksempler
> på noget der ikke virker for dig lige nu, så kan vi gå ind og kigge på det.

Som lige svaret Thomas, så er det samtlige links på de tre maskiner, når
de kører Leopard.

> Er iTunes ikke ret ligeglad med Flip4Mac? Det er bare mp3'ere.

Jo, når det gælder radiopodcast, så er iTunes ligeglad, men ikke altid
ved videopodcast...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-09 16:23

Erik Richard Sørensen skrev:
> Som lige svaret Thomas, så er det samtlige links på de tre maskiner, når
> de kører Leopard.

Jamen, alle links virker her.

Vær venligst konkret. URL til en side der ikke virker, så tager vi den
derfra.

> Jo, når det gælder radiopodcast, så er iTunes ligeglad, men ikke altid
> ved videopodcast...

Hvis vi nu går ud fra at 1) du ved mere end os om dine problemer og 2)
vi ikke kan læse tanker, kan vi så ikke tage den derfra?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-09 08:23

> [...]
> enkelt 'episode', får jeg en melding om, at linket ikke eksisterer. -
> Altså iTunes kan _se_ indholdet af linket på siderne, men ikke connecte

eksempel ?

> Flip4Mac seneste version er installeret på de tre stationære i både
> Tiger og Leopard, men endnu ikke på PowerBook'en.

har jo ingen inflydelse på iTunes og podcasts ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-04-09 10:39

Thomas von Hassel wrote:

> eksempel ?

Alle links...

> har jo ingen inflydelse på iTunes og podcasts ...

?? - Det da ved den søde osv., det har, når der er tale om videopodcasts...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-09 11:39

> Alle links...

kom nu med et eksempel som _du_ har problemer med ... jeg abbonerer på
et par enkelte DR podcasts uden problemer.

> ?? - Det da ved den søde osv., det har, når der er tale om videopodcasts...

hm ok .. hvad for en feed url ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-04-09 14:18

Thomas von Hassel wrote:

> kom nu med et eksempel som _du_ har problemer med ... jeg abbonerer på
> et par enkelte DR podcasts uden problemer.

Altså Thomas, jeg har tidl. skrevet om, hvilke udsendelser, jeg har
abonneret på. Og når jeg siger _alle_ links, så _er_ det _alle_ links.
Så det er da fuldstændig tåbeligt at skulle remse alle udsendelsestyper
op.

Jeg har også skrevet, at det åbenbart ikke er alle, der har problemer på
Leopard...

> hm ok .. hvad for en feed url ?

Bl.a. til TVAvisen 21:00. - Det ser ud til nu, de har ændret den fra WMV
til mpeg, så den er nu fuldt ud QT kompatibelt. I begyndelsen fik jeg en
besked om, at "...iTunes kan ikke afvikle denne stream. Ukendt format
'/*". Ingen problemer i itunes til windows.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-09 14:21

> [...]
> abonneret på. Og når jeg siger _alle_ links, så _er_ det _alle_ links.
> Så det er da fuldstændig tåbeligt at skulle remse alle udsendelsestyper

måske, men du kunne jo poste den nøjagtige feed url du prøver med bare
så vi er enige om hvad vi snakker om.

Nu har jeg taget et bredt udsnit på tre maskiner uden problemer .... så
.... ja

> [...]
> besked om, at "...iTunes kan ikke afvikle denne stream. Ukendt format
> '/*". Ingen problemer i itunes til windows.

så er DR jo bare blevet fornuftige ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-04-09 15:58

> [...]
> abonneret på. Og når jeg siger _alle_ links, så _er_ det _alle_ links.
> Så det er da fuldstændig tåbeligt at skulle remse alle udsendelsestyper

Hvis man forsøger at hjælpe er det rart at man får så meget og så
nøjagtig info som muligt fra den der står med problemet.

> Jeg har også skrevet, at det åbenbart ikke er alle, der har problemer på
> Leopard...

Netop derfor ville det være rart med en nøjagtig feed-URL.

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-04-09 11:04

Martin Bredthauer wrote:

> Hvis man forsøger at hjælpe er det rart at man får så meget og så
> nøjagtig info som muligt fra den der står med problemet.

> Netop derfor ville det være rart med en nøjagtig feed-URL.

Når jeg har skrevet, at det gælder *SAMTLIGE* links/feeds på DRs podcast
site, så gælder det *SAMTLIGE* iTunes feeds med Leopard på de tre
maskiner. - Så er det da fuldstændig tåbeligt at jeg kopierer tonsvis af
links her. - Det er total spild af båndbredde!

mvh. Erik Richard

PS. Jeg tør ikke love, at jeg er 'stabil' de her dage, da Stofa er ved
at udskifte _alt_ til højhastighedsudstyr. - Så det ene minut kan jeg
være på, næste 24 timer ingen adgang...ERS

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-09 11:38

> [...]
> at udskifte _alt_ til højhastighedsudstyr. - Så det ene minut kan jeg
> være på, næste 24 timer ingen adgang...ERS

du har ikke overvejet om det er Stofa som har et problem ifbm. de er ved
at opdatere jeres udstyr ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-04-09 11:55

Thomas von Hassel wrote:

> du har ikke overvejet om det er Stofa som har et problem ifbm. de er ved
> at opdatere jeres udstyr ?

Hvorfor i alverden dog det, når der ingen problemer er med Tiger på de
samme maskiner? - Desuden har problemet været der lige siden 10.5.0...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-09 12:02

> Hvorfor i alverden dog det, når der ingen problemer er med Tiger på de
> samme maskiner? - Desuden har problemet været der lige siden 10.5.0...

Det var bare et skud ... for jeg har ikke det problem på 3-4 maskiner
alle 10.5.6 .. så det må være noget du har gjort/installeret/pillet ved.

kan du lave et nslookup på podcast.dr.dk ?

kan du downloade dirkete, f.eks.

http://podcast.dr.dk/P1/alletidershistorie/2009/ath_090329.mp3

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-04-09 16:53

Thomas von Hassel wrote:

> Det var bare et skud ... for jeg har ikke det problem på 3-4 maskiner
> alle 10.5.6 .. så det må være noget du har gjort/installeret/pillet ved.

Som jeg har skrevet flere gange, så er de to systemer fultstængi clean
installs, hvor der kun er tilføjet SeaMonkey og Flip4Mac. så nej, der er
ikke pillet ved to af dem. - Den tredie - min Macpro - er nok rimelig
hårdt pumpet med både system add-ons og programmer.

> kan du lave et nslookup på podcast.dr.dk ?
>
> kan du downloade dirkete, f.eks.
>
> http://podcast.dr.dk/P1/alletidershistorie/2009/ath_090329.mp3

Fra SeaMonkey? - Ja, det kan jeg godt. - Skal bare huske at vælge 'Save
Link Target'..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-04-09 20:00

On 2009-04-02 17:53:15 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> rimelig hårdt pumpet med både system add-ons og programmer.

> Fra SeaMonkey? - Ja, det kan jeg godt. - Skal bare huske at vælge 'Save

Jeg er ret sikker på at det er fordi du dimser med url håndtering manuelt.

operet en ny konto på en af de problematike computere.
start safari
tune ind på dr.dk
klik aboner på ét af deres itunes links

= det vil med 99% sikkerhed virke.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-09 16:28

Erik Richard Sørensen skrev:

> besked om, at "...iTunes kan ikke afvikle denne stream. Ukendt format
> '/*". Ingen problemer i itunes til windows.

iTunes til Windows har også adgang til alle Microsoft codeccerne, så det
er lidt nemmere der :)

Er det den der netplayer du gerne vil have til at virke? Det er jo ikke
podcasts?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-04-09 11:09

> [...]
> er lidt nemmere der :)
>
> Er det den der netplayer du gerne vil have til at virke? Det er jo ikke

Nej, det er ikke netplayer, - den er jeg nærmest ligeglad med.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-09 22:49

Erik Richard Sørensen skrev:

> Nej, det er ikke netplayer, - den er jeg nærmest ligeglad med.

Nå, du vil ikke ud med links. Jaja, så finder jeg bare et selv:

http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/Download/20090202103048.htm

Ovenstående er Videopodcast af "So Ein Ding" (det er det vi snakker om,
ikke?) og iTunes linket henviser til

itpc://vpodcast.dr.dk/feeds/soeindingrss.xml

hvor itpc hos mig fyrer direkte op under iTunes, men du kan også vælge
Avanceret -> Abbonner på podcast og klippe-klistre det direkte ind.

Kan du også det?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 00:12

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Nå, du vil ikke ud med links. Jaja, så finder jeg bare et selv:

Jeg synes stadig, det er spild af båndbredde, hvis jeg skulle have
kopieret adskillige links ind, når jeg skriver, det gælder _alle_links...

> http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/Download/20090202103048.htm
>
> Ovenstående er Videopodcast af "So Ein Ding" (det er det vi snakker om,
> ikke?) og iTunes linket henviser til

Bl.a. ja...

> [...]
>
> hvor itpc hos mig fyrer direkte op under iTunes, men du kan også vælge
> Avanceret -> Abbonner på podcast og klippe-klistre det direkte ind.

Præcis. Det er ligegyldigt, om jeg klikker på selve iTunes linket på
siden, eller kopierer/sætter ind i 'Abonner' i iTunes. - Og det er jo
det, jeg hele tiden har skrevet - både den her gang og for nogle måneder
siden... - Faktisk har jeg forsøgt igen på de to tilbageværende 10.5.x -
MacPro og MDD, - stadig ikke muligt at downloade.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-09 06:00

> [...]
> siden... - Faktisk har jeg forsøgt igen på de to tilbageværende 10.5.x -
> MacPro og MDD, - stadig ikke muligt at downloade.

og hvilken præcis fejl smider iTunes når du prøver ? (klik evt.på
udråbstegnet ..)

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-04-09 09:40

In article <1ixl4nc.6zlaousmd9bsN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> og hvilken præcis fejl smider iTunes når du prøver ? (klik evt.på
> udråbstegnet ..)

Fejlen kan måske være et andet sted.

Når jeg klikker på dette link i Firefox kommer der en boks: "Åbn
applikation"

"Dette link skal åbnes med en applikation. Send til:
iTunes"

eller jeg kan vælge en anden applikation med
"Vælg en applikation ..."
og sætte hak i "Husk mine valg for itpc links."

Hvis man vælger en anden applikation, fx Adressebog, og sætter hak ved
Husk mine valg, så får man vel ikke spørgsmålet mere, og det virker
heller ikke mere.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 12:03

Kurt Brixen wrote:

> [...]
>
> Hvis man vælger en anden applikation, fx Adressebog, og sætter hak ved
> Husk mine valg, så får man vel ikke spørgsmålet mere, og det virker

Det var faktisk det allerførste, jeg kontrollerede. Ingen hak, - og det
er altid iTunes, der åbner.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 11:33

Thomas von Hassel wrote:

> og hvilken præcis fejl smider iTunes når du prøver ? (klik evt.på
> udråbstegnet ..)

Jeg gi'r op.!!! - Jeg har nu indtil flere gange skrevet, hvilken
dialog, der kommer op... - bl.a. "LINKET EKSISTERER IKKE" - "DU HAR
MARKERET EN UGYLDIGT LINK". - Det virker dælme som om, der er flere her
i gruppen, der er endnu mere 'nærsynede' [læs = halvblinde], end jeg er.!

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-04-09 12:05

In article <49d5e5d0$0$1832$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,

> [...]
> MARKERET EN UGYLDIGT LINK". - Det virker dælme som om, der er flere her
> i gruppen, der er endnu mere 'nærsynede' [læs = halvblinde], end jeg er.!

Kan det være et antivirusprogram der laver balladen?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-09 13:49

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> In article <49d5e5d0$0$1832$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,

> Kan det være et antivirusprogram der laver balladen?

Hvis det var en PC med f.eks. Symantec så var det nok en mulighed ...
men alm. antivirus til mac laver som regel ikke netværks filtrering ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 19:07

Kurt Brixen wrote:

> Kan det være et antivirusprogram der laver balladen?

Næppe. På de to (MacPro og MDD) kører ClamXAV med aktiv sentry, på den
tredie (QS) med passiv sentry på både 10.4.x og 10.5.x.
Aktivitetsovervågning og Aktivitetslog viser heller ikke noget
usædvanligt, der ikke også kører under 10.4.x på de samme maskiner eller
under 10.5.x på PowerBook'en...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-04-09 12:30

Erik Richard Sørensen skrev den 03-04-2009 12:32:

> [...]
> MARKERET EN UGYLDIGT LINK". - Det virker dælme som om, der er flere her
> i gruppen, der er endnu mere 'nærsynede' [læs = halvblinde], end jeg

Prøv med de to links der var i mit indlæg. Dem har jeg nemlig aftestet
at de virker på min maskine...

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-04-09 12:37

In article <49d5f327$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>,
Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Prøv med de to links der var i mit indlæg. Dem har jeg nemlig aftestet
> at de virker på min maskine...

Og de virker også på min. Både i Safari og Firefox.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 19:16

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Prøv med de to links der var i mit indlæg. Dem har jeg nemlig aftestet
> at de virker på min maskine...

Er prøvet nu. - Lidt 'nyt' er der da... Nu får jeg at vide, at jeg ikke
har tillade4lse til at downloade... "Du har ikke tilladelse til at
udføre denne handling"... Linket registreres i iTunes, men til venstre
for den seneste - eller ved alle, hvis jeg klikker på 'hent alle', - er
der en grå cirkel med et udråbstegn. Klikker jeg på den, får jeg
ovennævnte besked.

Jeg har prøvet med de gamle indstillinger og med nye efter at have
slettet alle itunes indstillingsfilerne først. samme resultat...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-04-09 20:31

Erik Richard Sørensen skrev:

> Jeg har prøvet med de gamle indstillinger og med nye efter at have
> slettet alle itunes indstillingsfilerne først. samme resultat...

Kunne jeg ikke bede dig lave en ny dugfrisk bruger på en af maskinerne,
skifte til den nye bruger, og så se om iTuneslinket virker fra den side
med "so ein ding"?

Det kan jo være du er kommet til at børnesikre dig selv ved et uheld :D

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 22:48

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kunne jeg ikke bede dig lave en ny dugfrisk bruger på en af maskinerne,
> skifte til den nye bruger, og så se om iTuneslinket virker fra den side
> med "so ein ding"?

Det bli'r så ikke i aften, da jeg er igang med at overføre en del
dokumenter til PB'en. - Men det vil undre mig, om det hjalp, når det er
det samme på _tre_ Leopard systemer...

> Det kan jo være du er kommet til at børnesikre dig selv ved et uheld :D

Nja, så 'tåbelig' tror jeg nu ikke, jeg endnu er blevet, men for en
sikkerheds skyld har jeg checket, og nej, der er hverken
indstillingsfiler eller slået noget til i 'Børnesikring'.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-09 13:45

> [...]
> MARKERET EN UGYLDIGT LINK". - Det virker dælme som om, der er flere her
> i gruppen, der er endnu mere 'nærsynede' [læs = halvblinde], end jeg er.!

hmm .. faktisk prøver vi ud over alle grænser at hjælpe dig ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 19:21

Thomas von Hassel wrote:

> hmm .. faktisk prøver vi ud over alle grænser at hjælpe dig ...

Derfor er der stadig ingen grund til, at jeg skal til at skrive præcis
det samme, jeg allerede har skrevet mindst én gang...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-09 20:15

> [...]
>
> Derfor er der stadig ingen grund til, at jeg skal til at skrive præcis det
> samme, jeg allerede har skrevet mindst én gang...

Vi bad bare om links ... de samme links du sidder med bare så vi er
enige om hvad vi snakker om og sidder med det samme råmateriel .. thats
all ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-04-09 20:35

Erik Richard Sørensen skrev:

> Derfor er der stadig ingen grund til, at jeg skal til at skrive præcis
> det samme, jeg allerede har skrevet mindst én gang...

Erik, faktisk er vi endnu mere blinde end du er, fordi du er den eneste
der faktisk kan se hvad det er du ser (og ved hvad du har gjort inden),
og vi har kun din gengivelse af sagen.

Kan du ikke lave en QuickTime af din skærm som Lyrik plejer at gøre, fra
du står på DR-siden med So Ein Ding, og til du har fået den
fejlmeddelelse du plejer at få? Så har du gjort dit til vi ikke er mere
blinde end dig :)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 22:53

> [...]
> du står på DR-siden med So Ein Ding, og til du har fået den
> fejlmeddelelse du plejer at få? Så har du gjort dit til vi ikke er mere

Helt ærlig, så aner jeg ikke, om jeg kan det uden at have QTPro. - Jeg
har aldrig leget med at optage video... Men jeg kan da tage nogle dumps,
men hvor skal jeg så lægge dem? - TinyPic?

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-04-09 02:56

> [...]

> har aldrig leget med at optage video... Men jeg kan da tage nogle dumps,
> men hvor skal jeg så lægge dem? - TinyPic?

Dumps er ikke nok, da det er _processen_ der er det vigtige :)

Men på tre systemer Gad vide hvorfor de ikke vil når det nu vil
virke her

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-04-09 12:11

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Dumps er ikke nok, da det er _processen_ der er det vigtige :)

OK, og jeg orker ikke til at lære at bruge videoprogrammer, når det
egentlig ikke interesserer mig. - Men nu er det endnu værre. - Nu kan et
klik på en link end ikke starte iTunes, som det ellers plejer jvf. tidl.
skrevet...

> Men på tre systemer Gad vide hvorfor de ikke vil når det nu vil
> virke her

Ja, og at de to af de tre Leopard systemer er clean installs, og at det
så ovenikøbet virker med Leopard på PowerBook'en. - Jeg opgiver indtil
videre 'al tiltale', og så må jeg se at få mig taget sammen til den
'hovedrengøring', jeg alligevel vil have lavet på MacPro'en i form af en
total omformattering og nyinstallering... - Der ligger efterhånden så
mange 'stumper' fra div. tests og testprogrammer, at det nok vil være en
klog disposition...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-04-09 13:10

> [...]
> egentlig ikke interesserer mig. - Men nu er det endnu værre. - Nu kan et
> klik på en link end ikke starte iTunes, som det ellers plejer jvf. tidl.

Ikke engang? Sært - har du fået sat den til "hent altid" i stedet for
"start applikation"? Kan være der ligger en fil og fjæler sig i din
Overførselsfolder.

> Ja, og at de to af de tre Leopard systemer er clean installs, og at det
> så ovenikøbet virker med Leopard på PowerBook'en. - Jeg opgiver indtil

Sært. Lad høre om det bliver bedre med en frisk installation :)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-09 17:55

> Sært. Lad høre om det bliver bedre med en frisk installation :)

Nå, jeg var forbi Erik med den der B&W og fik et kig på problematikken.
Det viste sig at være en kombination af to ting - den ene var at
SeaMonkey vist ikke var dresseret til at åbne iTunes med de der
iTunes-links, og den anden var at Podcast folderen på disken (i iTunes
folderen) var skrivebeskyttet. Det sidste fik vi fikset og det første
må Erik leve med indtil han selv får det fikset (så kan han bruge Safari
kan han :) )... Det var en ret ny installation så der skulle ikke være
pillet, men en mulig synder kunne være en opgradering der sad fast.

Fejlbeskeden fra iTunes var ikke særligt sigende, så det krævede lidt
eksperimenteren at afklare.

Ville en "reparer tilladelser" i øvrigt kurere lige den her fejl?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 18:35

> [...]
> eksperimenteren at afklare.
>
> Ville en "reparer tilladelser" i øvrigt kurere lige den her fejl?

nej .. repair permissions vil kun chekke rettigheder defineret i
/Library/Receipts

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-09 19:40

On 2009-04-06 19:34:52 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> nej .. repair permissions vil kun chekke rettigheder defineret i
> /Library/Receipts
>
> /thomas

hvis der findes noget i ~/Librarry/Receipts vil de også blive valideret
- det gør der nu heldigvis sjældent.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 19:49

> hvis der findes noget i ~/Librarry/Receipts vil de også blive valideret
> - det gør der nu heldigvis sjældent.

indtil nu har jeg kun set Adobe's lorteinstallere smide ting dér ... og
kun install.log filer.

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-09 19:58

On 2009-04-06 20:48:47 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> indtil nu har jeg kun set Adobe's lorteinstallere smide ting dér ... og
> kun install.log filer.

AdobeUpdater 5 har også en helt fantastisk evne til at få mig i dårligt
humør

Enkeltvis md5 validering af samlige xlm og js filer der evt skal
opdateres - brugerne tror ganske enkelt ikke deres egne øre når de
hører at det snildt kan tage 3-4 timer at patche en CS3 Design Standard
installation. Dernæst er der problemet når en installtion der har kørt
et halvt årstid ikke vil tage imod en patch og man skal starte forfra.
Her er det selvfølgelig ikke nok at pille hele pakken af med Adobes
dertil indrettede afinstalleringsværktøj.

AdobeUpdater 6 synes at være en smule mere robust men jeg fatter ikke
de haf valgt at opfinde deres egen krydsplatforms løsning frem for at
pakke til msi og pkg.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 20:31

> AdobeUpdater 6 synes at være en smule mere robust men jeg fatter ikke
> de haf valgt at opfinde deres egen krydsplatforms løsning frem for at
> pakke til msi og pkg.

you are not alone ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-09 19:39

On 2009-04-06 18:55:21 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
> Det viste sig at være en kombination af to ting - den ene var at
> SeaMonkey vist ikke var dresseret til at åbne iTunes med de der

Enten fejl i Seamokey eller fordi at Erik har dimset med url håndtering
som jeg også tidligere har angovet i tråden. Erik skriver ofte at han
bruger et tredieparts tool der kan den slags (han bruger det tilat
definere hvilke programmer der skal åbne hvad men er nok ikke opmærksom
på at han også får pillet ved url håndtering)

> [...]

> eksperimenteren at afklare.
>
> Ville en "reparer tilladelser" i øvrigt kurere lige den her fejl?

næppe apples kvitteringer siger intet om hvad der ligger i en brugerprofil.
Det er sikkert et lefter fra at han har forsøgt at flytte sin itunes
mappe fra en computer til en anden.

Jeg er stadig 100% sikker på at det hvade virket out of the box fra
Safari i en helt ny brugerprofil.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-09 20:49

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Enten fejl i Seamokey eller fordi at Erik har dimset med url håndtering
> som jeg også tidligere har angovet i tråden. Erik skriver ofte at han

Jeg næranalyserede det ikke, men det så ud som om den bare åbnede en
blank side, hvilket for mig tyder på at SeaMonkey selv forsøgte at vise
XML-filen uden at vide at den skulle videre til iTunes. Jeg analyserede
det som sagt ikke nærmere.

> næppe apples kvitteringer siger intet om hvad der ligger i en brugerprofil.

> Det er sikkert et lefter fra at han har forsøgt at flytte sin itunes
> mappe fra en computer til en anden.

Det sagde han det ikke var. Det tror jeg så på. Hvad det SÅ er ved jeg
ikke, men folderen var ejet af "system" så alle gæt er åbne :)

> Jeg er stadig 100% sikker på at det hvade virket out of the box fra
> Safari i en helt ny brugerprofil.

Det gjorde det også - så fik han også demonstereret hurtigt brugerskift.
Det virkede skam også fra Safari på den eksisterende brugerprofil -
det var iTunes der var knaster i.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-09 20:55

On 2009-04-06 21:49:11 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
>
> Det sagde han det ikke var. Det tror jeg så på. Hvad det SÅ er ved jeg
> ikke, men folderen var ejet af "system" så alle gæt er åbne :)

Jeg vil gerne garanterer at det ikke er OS'et eller iTunes der på egen
hånd har fundet på det. Det skyldes enten manuel dimsen eller dimsen
med 3.parts tools.

> Det gjorde det også - så fik han også demonstereret hurtigt
> brugerskift. Det virkede skam også fra Safari på den eksisterende
> brugerprofil - det var iTunes der var knaster i.

Jeg formoder at der ikke var knaster i iTunes under den nye profil?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-09 21:35

> Jeg formoder at der ikke var knaster i iTunes under den nye profil?

Korrekt. Det var kun den rettighedsfejlbehæftede Podcasts folder der
gav problemet.

Jeg vil ikke gætte på hvordan det er sket - blot konstatere det gjorde det.

Men når du nu er så klog, er det måske dig der kigger forbi næste gang
og fikser det?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-09 22:44

On 2009-04-06 22:34:54 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
>
> Men når du nu er så klog, er det måske dig der kigger forbi næste gang

nej jeg nøjes bare med at skrive gode råd til Erik når han har
problemer og har har en ide til fejlsøgning - at han ikke ønsker at
læse dem er hans valg.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-04-09 00:26

> [...]
> blank side, hvilket for mig tyder på at SeaMonkey selv forsøgte at vise
> XML-filen uden at vide at den skulle videre til iTunes. Jeg analyserede

Det er også mit indtryk...

> Det sagde han det ikke var. Det tror jeg så på. Hvad det SÅ er ved jeg
> ikke, men folderen var ejet af "system" så alle gæt er åbne :)

Jep, - og nej, jeg har ikke flyttet nogen itunes mapper/biblioteker. -
Det er faktisk kun til podcast, jeg overhovedet bruger iTunes. Og de få
gange, jeg har rippet noget musik fra mine CD'ere, er de straks efter
blevet slettet igen fra iTunes mappen og lagt over p en ekstern HD, der
udelukkende bruges til musik og musikredigering...

> Det gjorde det også - så fik han også demonstereret hurtigt brugerskift.

Faktisk en funktion, jeg aldrig har brugt, da jeg kun har haft en enkelt
bruger - nemlig mig selv..-) - Men jeg kan da godt i nogle tilfælde se
fordelen ved at have en testbruger-konto..-)

> Det virkede skam også fra Safari på den eksisterende brugerprofil -
> det var iTunes der var knaster i.

Ja, men først efter, vi slettede itunes mappen... - Jeg har lige
kontrolleret den bestående musikmappe, - og nu er der overhovedet ingen
itunes mappe i den længere. Det er for mig umiddelbart ud til, at det nu
er den itunes mappe i 'testbruger', der trækker begge iTunes...

- Og tak for hjælpen thorbørn. Vi fik da løst nogen af problemerne.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-04-09 05:55

On 2009-04-07 01:25:53 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> itunes mappe i den længere. Det er for mig umiddelbart ud til, at det
> n u er den itunes mappe i 'testbruger', der trækker begge iTunes...

det er det ikke - igen medmindre du har dimset.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 04-04-09 05:18

> [...]
> har aldrig leget med at optage video... Men jeg kan da tage nogle dumps,
> men hvor skal jeg så lægge dem? - TinyPic?

Har du ikke så mange maskiner, at du kan sætte en op som server? Med det
der højhastighedbredbånd du har, ligger det da lige til benet.

I vinterresidensen har vi Dansk Bredbånd, og de leverer 24 - 28 Mb ind
og 12 - 16 Mb ud, så når jeg får bygget mit Macbord, skal jeg lege med
Apache og måske WebObjects. Jeg har ikke leget server siden omkring
årtusindeskiftet.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-04-09 12:24

Morten Lind wrote:

> [...]
> og 12 - 16 Mb ud, så når jeg får bygget mit Macbord, skal jeg lege med
> Apache og måske WebObjects. Jeg har ikke leget server siden omkring

Det var jo det, jeg håbede kunne ske ved at sætte min Beige G3 op som
server, men den er tilsyneladende bare afgået ved døden så'n bare uden
videre ved at stå ubrugt i et par måneder. - Nå, vi får se...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-09 12:10

> Alle links...

<http://dl.getdropbox.com/u/693028/16.png>

<http://dl.getdropbox.com/u/693028/Picture%2017.png>

<http://dl.getdropbox.com/u/693028/Picture%2018.png>

det virker fint her ... tilfældigt valg podcast link, taget fra
hjemmesiden, i Safari, valgt "iTunes" linket ...

> ?? - Det da ved den søde osv., det har, når der er tale om videopodcasts...

eh nej:

<http://dl.getdropbox.com/u/693028/19.png>

De fleste video podcast ligger i mp4/h.264 .. jeg har ikke mødt nogen
der er lagt ud i windows media format .. men jeg vil da gerne se
eksempler ...