Apple Macbook Pro - skærm problem ;-(
Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 29-03-09 18:33

Hej

Har desværre fået lidt vand ind i min MBP skærm. 3 mm * 4 cm ca ved
venstre side. Det er nu 12 timer siden og vandet kan stadig ses i form
af en lys streg.

Hvad gør man - hvad koster en ny skærm til sådan en fætter? Er det
noget man selv kan skifte eller skal den sendes ind?

Pft
Anna

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-03-09 09:26

Anna Margrethe Andersen <noname@noone.com> wrote:

> [...]
>
> Hvad gør man - hvad koster en ny skærm til sådan en fætter? Er det
> noget man selv kan skifte eller skal den sendes ind?

Afkobl al strømforsyning.
Op på en radiator, vandet nederst.
Kryds fingre et par dage.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-09 09:45

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Afkobl al strømforsyning.
> Op på en radiator, vandet nederst.
> Kryds fingre et par dage.

hvis den først har skaden så tror jeg ikke en tur på radiatoren hjælper
.... de ting der er brændt af de er brændt af nu ..

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-03-09 14:12

> [...]

> Hvad gør man - hvad koster en ny skærm til sådan en fætter? Er det
> noget man selv kan skifte eller skal den sendes ind?

Er det en fugtig plet (nej det lød kinky), er det kalk eller er det
dioderne, som er ødelagte.

Kan du ikke skille den ad og lade den tørre/tørre den af?

Den er jo alligevel fucket op nu.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 30-03-09 15:08

On 2009-03-30 15:11:49 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Er det en fugtig plet (nej det lød kinky), er det kalk eller er det
> dioderne, som er ødelagte.
>
> Kan du ikke skille den ad og lade den tørre/tørre den af?
>
> Den er jo alligevel fucket op nu.

hej

Det er en streg på ca. 3-4 cm* 3mm ... det må være der vandet er
trukket ind. Den stod til tørre i 12 timer i går, inden jeg turde
starte den igen. Desværre er der stadig en streg, så jeg tror desværre
det bliver bedre ved at tørre den yderligere. Det er sikkert dioderne
der har taget skade. Den viser dog den rigtige farve bare forkert
nuance, så dioderne "lever" men viser noget forkert ;-(

Fik oplyst at prisen hos Humac er 4500 for en ny LCD!!!! Tak
skæbne!!!!! Så hælder jeg faktisk alvorligt til at anvende computeren
som mediacenter og købe en ny til mig selv!!!!!

Æv æv æv æv hvor er det træls!
Anna

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-03-09 15:25

> [...]

> skæbne!!!!! Så hælder jeg faktisk alvorligt til at anvende computeren
> som mediacenter og købe en ny til mig selv!!!!!

Har du ikke en forsikring? Den kan da umuligt koste 4500 i selvrisiko?!

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 30-03-09 16:50

On 2009-03-30 16:24:35 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Har du ikke en forsikring? Den kan da umuligt koste 4500 i selvrisiko?!

Jow jeg har en almindelig indboforsikring, men tvivler på at den dækker
"almen stupiditet"

Mvh
Anna

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-03-09 10:23

Anna Margrethe Andersen <noname@noone.com> wrote:

> Jow jeg har en almindelig indboforsikring, men tvivler på at den dækker
> "almen stupiditet"

Den dækker da uanset hvad, så længe du betaler selvrisikoen. Bortset fra
det så kan du jo ikke gøre for at et barn på 5 år kom til at vælte et
glas vand i den vel?

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 31-03-09 14:03

On 2009-03-31 11:23:24 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> id:

> Den dækker da uanset hvad, så længe du betaler selvrisikoen. Bortset fra
> det så kan du jo ikke gøre for at et barn på 5 år kom til at vælte et
> glas vand i den vel?

Lige p.t. ser det faktisk ud som om det er blevet en anelse bedre, så
den får lige lidt tid...

Anna