haster: mac til skole
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-03-09 17:14

Kære alle

Min skole skal indkøbe 80 stk bærbare til det pædagogiske personale. jeg
fik at vide, at vi har et tilbud på maskiner til ca 5000,-. IBM kun med
Windows - uden software.

Jeg vil forfærdeligt gerne kunne præsentere et antal (hvide?) MacBooks,
så kollegerne får en chance for at se, hvad "vi kan".

Hvem skal jeg henvende mig til (det haster!)

på forhånd tak

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-09 17:47

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> [...]
> så kollegerne får en chance for at se, hvad "vi kan".
>
> Hvem skal jeg henvende mig til (det haster!)

På Apple Store er der et link helt nederst til højre, der hedder
"Business". Der er også en "Education", men det er vist til
enkeltpersoner. Vælger du Business, kommer du ind i den professionelle
Apple Store. Jeg kan godt nok ikke rigtig se forskel, men der er et
telefonnummer, man kan ringe til. Der må vel kunne gives lidt
mængderabat. Hvis prisen på kr. 5.000,- er uden moms, skal der ikke så
meget rabat til for at komme derned.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-03-09 17:57

> [...]
> telefonnummer, man kan ringe til. Der må vel kunne gives lidt
> mængderabat. Hvis prisen på kr. 5.000,- er uden moms, skal der ikke så

Tak

Jeg tager fat i Apple DK på mandag - de MÅ da være interesserede i at
kunne påvirke 80 personer skulle man tro...

MEN: kommunen er 100% PC med et meget lukket netværk (f.eks. kan man kun
printe fra Windows XP, ikke Vista, ikke andet) - så "kampen" bliver nok
hård.

Fra : Jon

Dato : 27-03-09 18:36

> Tak
>
> Jeg tager fat i Apple DK på mandag - de MÅ da være interesserede i at
> kunne påvirke 80 personer skulle man tro...

Slett ikke nødvendigvis, hvis omkostningene er for store, enten i penger
(liten/null/negativ fortjeneste) eler i medgått tid på installasjon
eller support, nettopp fordi:

> MEN: kommunen er 100% PC med et meget lukket netværk (f.eks. kan man kun
> printe fra Windows XP, ikke Vista, ikke andet) - så "kampen" bliver nok
> hård.

Her kan man ikke vente verken velvilje, kunnskap eller noe annet for å
få en Mac-installasjon opp å kjøre, eller løse problemer, men derimot en
sterk forventning om at det skal spille 100% i XP-nettet og antagelig
rask frustrasjon over ting som av og til må gjøres/tenkes annerledes.

Personlig ville jeg ut fra meget kostbar erfaring ikke tatt i prosjektet
med ildtang dersom det ikke var noen som hadde vilje, evne og mandat til
å ta fatt i det lokalt og en IT-avd. som i alle fall ikke er negativ.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-09 19:34

> [...]
>
> MEN: kommunen er 100% PC med et meget lukket netværk (f.eks. kan man kun
> printe fra Windows XP, ikke Vista, ikke andet) - så "kampen" bliver nok

problemet er at du skal have en IT afdeling til at understøtte det. Det
kræver at de "gider" sætte sig ind i hvordan en mac opfører sig i et PC
miljø, faldgruber, problemer, bruger support etc. etc. Hvis ikke IT
afdelinger er med på det fra starten men skal tvinges ud i noget så
holder sådan et projekt ikke længe, hvis det overhovedet kommer i
luften.

/thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-03-09 19:40

> [...]
> afdelinger er med på det fra starten men skal tvinges ud i noget så
> holder sådan et projekt ikke længe, hvis det overhovedet kommer i

Kloge ord, der desværre nok er sande! Jeg nærmer mig at opgive, da vores
IT afdeling ikke er IT afdeling, men Microsoft afdeling!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-09 19:45

> Kloge ord, der desværre nok er sande! Jeg nærmer mig at opgive, da vores
> IT afdeling ikke er IT afdeling, men Microsoft afdeling!

Klart ... fordi Microsoft gør det ekstremt "nemt" og billigt at tegne
licensaftaler ... og fordi Microsoft har en infrastruktur der gør det at
administrere store netværk "nemt" for en IT afdeling, såfremt den er
Microsoft fra ende til anden. Du kan sagtens blande andre maskiner ind,
men det kræver lidt ekstra arbejde ...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-03-09 21:30

> Kloge ord, der desværre nok er sande! Jeg nærmer mig at opgive, da vores
> IT afdeling ikke er IT afdeling, men Microsoft afdeling!

Så ka' du be' Apple om at låne en hvid Macbook med Windows XP Pro.

--
I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-03-09 22:38

Axel Hammerschmidt wrote:

> Så ka' du be' Apple om at låne en hvid Macbook med Windows XP Pro.

Endnu bedre - en hvid MacBook med BÅDE OS X OG XPPro, - så 'udvalget'
kan se, den kan klare begge systemer...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-03-09 08:49

> Så ka' du be' Apple om at låne en hvid Macbook med Windows XP Pro.

Min ide var netop, at få flere til at indse det mere pædagogisk
anvendelige i mac: Integrationen af billede, lyd, film og tekst f.eks.
Mange af mine ikke-tekniske kolleger vil aldrig kunne lave en podcast på
en PC, men med Garageband er det jo en leg. Til eksempel har jeg
undervist en 9. klasse i lydbearbejdning i forbindelse med fremlæggelsen
af deres projektopgave. Jeg skulle bruge Audacity - det var ikke så let
for ret mange af dem. Min mac stod der også, og en af de elever, der
ikke kunne finde ud af det fik lov at prøve GarageBand - og vupti.

Jeg er som underviser interesseret i det pædagogisk bedste værktøj og er
hamrende ligeglad, om der står Lenovo, Dell eller mac på maskinen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-03-09 15:21

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> [...]
>
> Jeg er som underviser interesseret i det pædagogisk bedste værktøj og er
> hamrende ligeglad, om der står Lenovo, Dell eller mac på maskinen.

Tja. Jeg syntes ikke Audacity er så slem. Jeg bruger den når jeg
overspiller lak plader.

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-03-09 09:12

On 2009-03-27 21:30:11 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> Så ka' du be' Apple om at låne en hvid Macbook med Windows XP Pro.

Jeg tror du er i den forkerte gruppe. Hvem kunne også forestille sig at
være begejstret for Vista? Og ville køre det som ene system på en Mac?
LOL Ikke engang mine microsoft sønner er begejstret for Vista. Hvis det
ikke var fordi jeg havde set dit navn herinde før, ville jeg tro du
bare var på en provokerende udflugt herinde. Jeg personligt gider i
hvert fald ikke høre mere om din enestående udsigt (ivista) gennem
Windows. :D
- David

--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-03-09 15:21

David Blangstrup <no@no.no> wrote:

<snip>

> Jeg personligt gider i hvert fald ikke høre mere om din enestående udsigt
> (ivista) gennem Windows. :D

Det er skam helt op til dig. Men med din indstilling kan du med fordel
læse tråden her i dk.edb.mac: "Vista mer' sikker end OS X" fra den 26.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-09 05:38

On 2009-03-27 17:57:02 +0100, martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) said:

> [...]
>
> MEN: kommunen er 100% PC med et meget lukket netværk (f.eks. kan man kun
> printe fra Windows XP, ikke Vista, ikke andet) - så "kampen" bliver nok

Jeg er temmelig sikker på at at du skal cleare det med din IT afdeling,
de vil sansynligvis beregne en solid ekstra omkostning for at kunne
drifte 80 mac'er.

Jeg kan nævne:

uddannelse i IT afdlingen.
kompatibilitet med filserver (kræver formegenlig indkøb ag ExtremeZ-IP
licenser, kan i sig selv blive dyrt)
kompabilitet med intranet applikationer (muligvis no-go)
antivirus løsning: afhængig af hvad der pt bruges skal der måske en ny
server i luften til dette formål.
muligvis ny patch management løsning
muligvis ny deployment løsning

udover nyindkøb mht licenser og harware til backoffice delen som du
aldrig ser er der også merudgiften ved at holde to løsninger i luften.
Desuden er der alt det de på forhånd vil sige ikke kommer til at virke.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-03-09 08:08

> [...]
> aldrig ser er der også merudgiften ved at holde to løsninger i luften.
> Desuden er der alt det de på forhånd vil sige ikke kommer til at virke.

Ja Morten - det er for meget op ad bakke tror jeg. Modstanden er
kollosal - ikke bare i IT-afdelingen, men desværre også lokalt, idet
vores (ellers meget flinke + arbejdsomme) egen it-mand er næsten totalt
lukket over for andet end Windows.

Men at vi skal betale 5000 (uden moms) pr maskine (14", 2GB RAM, 160 GB
HD, Windows XP - intet andet software) er mig en gåde!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-09 10:39

On 2009-03-29 09:08:03 +0200, martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) said:

> [...]
> kollosal - ikke bare i IT-afdelingen, men desværre også lokalt, idet
> vores (ellers meget flinke + arbejdsomme) egen it-mand er næsten totalt

det har ikke så meget med modstand at gøre men langt hen af vejen om
fornuft jvf. de investeringer der skal fortages for at kunne supportere
mac'er.

> Men at vi skal betale 5000 (uden moms) pr maskine (14", 2GB RAM, 160 GB
> HD, Windows XP - intet andet software) er mig en gåde!

Det komme helt an på hardwaren, hvis der er tale om fornuftig kvalitet
og noget der kan supporteres relativt nemt forkommer 5K for en bærbar
ikke dyrt. Vi giver på en meget fordelagtig aftale en del mere for en
tilsvarende spec Thinkpad T400

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-03-09 18:10

Martin Ammentorp wrote:
> [...]
> så kollegerne får en chance for at se, hvad "vi kan".
>
> Hvem skal jeg henvende mig til (det haster!)

Humac, tlf. 70215353. De giver også tilbud til undervisningssektoren...
- Gå efter den relancerede 13,3" macBook, da der er både USB OG
Firewire. Koster svjh. i butikkerne 7900kr., men kan nok presses godt
ned ved fx. 80 stks....

mvh. Erik Richard

Fra : Niels

Dato : 27-03-09 12:32

Måske er det værd at undersøge, hvad en svensk forhandler kan byde på
med den lave kurs på SVK. I dag havde f.eks.

http://www.mediamarkt.se/

denne annonce i den danske udgave af Metroexpress:

http://viewer.zmags.com/publication/06cab1a8#/06cab1a8/1

Jeg ved ikke, om det er maskiner med dansk tastatur.

Jeg havde selv - som konsulent for et dansk ministerium - fat i Apple
Danmark i forbindelse med, at ministeriet gerne ville have Macs på en
stor stand, ministeriet havde på en udstilling. Apple Danmark var
hverken til at hugge eller stikke i. Jeg synes i det hele taget, at
Apple Danmark er en katastrofe i markedsføringssammenhæng. Tænk at
have så fede produkter og så gøre så lidt ud af at fortælle om dem...

--
Niels

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-09 20:19

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> [...]
> Danmark i forbindelse med, at ministeriet gerne ville have Macs på en
> stor stand, ministeriet havde på en udstilling. Apple Danmark var

hvad bad i om ? .,, rabatter eller gratis maskiner ?

>Jeg synes i det hele taget, at
> Apple Danmark er en katastrofe i markedsføringssammenhæng. Tænk at
> have så fede produkter og så gøre så lidt ud af at fortælle om dem...

.... de tænker vel at det sælger sig selv. ..

/thomas

Fra : Jon

Dato : 27-03-09 20:28

> hvad bad i om ? .,, rabatter eller gratis maskiner ?

> ... de tænker vel at det sælger sig selv. ..

I slike tilfeller som dette tenker de at dette er en katastrofe som
venter på å skje. Først må de selge seg inn i et miljø som ikke vil ha
dem og ikke kan få løsningen til å fungere, og det for en så liten
margin som mulig, og så risikerer de en ekstrem boomerang-effekt når det
etterpå ganske riktig ikke fungerer slik det bør pga. forutsetningene.
Konklusjon: Stay out.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-09 20:38

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> margin som mulig, og så risikerer de en ekstrem boomerang-effekt når det
> etterpå ganske riktig ikke fungerer slik det bør pga. forutsetningene.

nemlig .. sådan en kan bedst sælges som en pakke løsning inkl. konsulent
bistand så det kan integreres bedst muligt i deres miljø ...

/thoma

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 06:19

> [...]

> http://viewer.zmags.com/publication/06cab1a8#/06cab1a8/1
>
> Jeg ved ikke, om det er maskiner med dansk tastatur.

Men det er vel /helt/ afgørende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 28-03-09 08:08

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men det er vel /helt/ afgørende ...

Vil man da i det hele handle maskiner til en offentlig institusjon
utenfor landets grenser, m.h.p. service og support, etc.?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 09:02

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Vil man da i det hele handle maskiner til en offentlig institusjon
> utenfor landets grenser, m.h.p. service og support, etc.?

Det må man jo spørge den skånske forretning om; i disse dage kører den
dog med store dobbeltsideannoncer i i hvert fald Berlingske Tidende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 28-03-09 09:05

Per Rønne skrev:
> Det må man jo spørge den skånske forretning om; i disse dage kører den
> dog med store dobbeltsideannoncer i i hvert fald Berlingske Tidende.

Forretningen da ikke svare på om en konkret offentlig institution har
lyst til at foretage indkøb i udlandet.

/Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 09:10

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Forretningen da ikke svare på om en konkret offentlig institution har
> lyst til at foretage indkøb i udlandet.

Forretningen kan da sagtens svare på om den vil handle med en offentlig
institution uden for landets [Sveriges] grænser, m.h.p. service og
support, etc ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-09 10:02

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Forretningen kan da sagtens svare på om den vil handle med en offentlig
> institution uden for landets [Sveriges] grænser, m.h.p. service og
> support, etc ...

Men det vil den danske instution ikke .. faktisk _må_ den sikkert ikke
iht. de rammeaftaler der er i Danmark.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 17:54

> Men det vil den danske instution ikke .. faktisk _må_ den sikkert ikke
> iht. de rammeaftaler der er i Danmark.

Det /aner/ jeg ikke - men hvorfor skulle en sønderjysk kommune ikke
kunne købe ind i syd for grænsen, eller en sjællandsk kommune ikke i
Skåne?

Hvilket regelsæt er det som skulle forhindre det? Snarere ville jeg tro
at EUs regelsæt ville søge at fremme det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-09 18:57

> [...]
>
> Hvilket regelsæt er det som skulle forhindre det? Snarere ville jeg tro
> at EUs regelsæt ville søge at fremme det.

Det offentlige er underlagt rammeaftaler, bla. når det gælder køb af IT
udstyr ...

<http://www.ski.dk/Sider/default.aspx>

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 19:45

> Det offentlige er underlagt rammeaftaler, bla. når det gælder køb af IT
> udstyr ...
>
> <http://www.ski.dk/Sider/default.aspx>

Jeg ser umiddelbart noget om EU-udbud. Hvor står der noget om et en
sjællandsk kommune ikke må have en skånsk leverandør?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-09 09:45

> Jeg ser umiddelbart noget om EU-udbud. Hvor står der noget om et en
> sjællandsk kommune ikke må have en skånsk leverandør?

Hvis de er godkendt igennem SKI så er der vel ikke noget i vejen for det

/thomas

Fra : Niels

Dato : 27-03-09 14:31

On Mar 27, 8:19 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvad bad i om ? .,, rabatter eller gratis maskiner ?

Vi bad om lån af fire maskiner, så besøgende på messestanden (og
ministeriets stand er klart messens flagskib) kunne se nærmere på
ministeriets informationsportal - og de kunne også lige checke deres
mail Standens design var af meget høj standard. Vi havde også
holografisk skærm og soundspot installation. Efter min mening et
miljø, som klart passede med Apples profilering.

> ... de tænker vel at det sælger sig selv. ..

Tja, Apples markedsandel i Danmark tyder ikke på det.

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-09 10:02

> [...]

> holografisk skærm og soundspot installation. Efter min mening et
> miljø, som klart passede med Apples profilering.

Apple har anldrig lånt ting ud på den måde ...

> Tja, Apples markedsandel i Danmark tyder ikke på det.

kun at den er stigende.... bortset fra det så har Apple længe sagt at de
er ligeglade med markedsandele ... det er et uvæsentligt paramterer
sålænge de sælger maskiner og tjener penge.

/thomas

Fra : N/A

Dato : 29-03-09 02:16

Fra : Niels

Dato : 28-03-09 05:16

> Apple har anldrig lånt ting ud på den måde ...

Hvor ved du det fra?

--
Niels

Fra : Jon

Dato : 28-03-09 12:26

> Hvor ved du det fra?

Det har de gjort, men de skal se et poeng i det. Det er ikke nok å vise
frem et produkt; de vil også se et (realiserbart) potensiale, eller få
en gjentjeneste som de kan bruke til noe. Her blir det en ren
produktplassering, og det trenger de stort sett ikke - se på alle de
TV-show, reklamer og filmer hvor Apples produkter finnes i masser. Det
er faktisk de som er villige til å betale Apple for å låne produkter til
slike ting, så hvorfor skal Apple gjøre det gratis? Apple er
(hyper-)kommersiell virksomhet, ikke en idealistisk organisasjon. Det er
Apple, ikke vi, som bestemmer hva som "passer med Apples profilering".

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-09 12:46

> [...]

> (hyper-)kommersiell virksomhet, ikke en idealistisk organisasjon. Det er
> Apple, ikke vi, som bestemmer hva som "passer med Apples profilering".

Det skal lige nævens at Apple ikke er involveret i at Apple produkter
dukker op i TV serier og lign. Det er som regel bare art depratment der
kan li' det look .. ofte er logoet enda dækket netop fordi apple _ikke_
har doneret udstyret ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 28-03-09 13:03

> [...]
> dukker op i TV serier og lign. Det er som regel bare art depratment der
> kan li' det look .. ofte er logoet enda dækket netop fordi apple _ikke_

Nemlig. Men igjen: Hvorfor da betale for det?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-09 14:34

> Nemlig. Men igjen: Hvorfor da betale for det?

hvem .. Apple ?

/thomas

Fra : Jon

Dato : 28-03-09 15:06

> hvem .. Apple ?

Nemlig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-09 15:09

> Nemlig.

Fordi de ikke får meget mere ud af det end de gør uden at løfte en
finger ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 28-03-09 15:18

> Fordi de ikke får meget mere ud af det end de gør uden at løfte en
> finger ...

My point exactly.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-03-09 20:51

> [...]
> dukker op i TV serier og lign. Det er som regel bare art depratment der
> kan li' det look .. ofte er logoet enda dækket netop fordi apple _ikke_

Både den nye film "Mænd der hader kvinder" og serien "Langt fra Las
Vegas" er fyldt med Apples computere med tydelige logoer. Da jeg var i
biografen for at se førnævnte film, var der da en kvinde, der højlydt
bemærkede, at det da var en ren Apple-reklame.
Er det virkelig rigtigt, at Apple ikke har stillet computere til
rådighed, men at folkene bag filmen selv har betalt? Jeg har da for år
tilbage hørt, at Apple havde folk ansat i USA netop til at få placeret
Apples produkter i film og den slags. Ofte behøvede Apple ikke betale
for det, men de stillede computerne gratis til rådighed.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-09 10:09

> [...]
> Apples produkter i film og den slags. Ofte behøvede Apple ikke betale
> for det, men de stillede computerne gratis til rådighed.

Det er et stykke tid siden der har været oppe, men std. procedure er at
Apple ikke laver product plancement ... men det kan da have ændret sig.

/thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-03-09 09:53

On 2009-03-29 11:09:23 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det er et stykke tid siden der har været oppe, men std. procedure er at
> Apple ikke laver product plancement ... men det kan da have ændret sig.
>

> /thomas

Det er en velkendt sag, at journalister og musikere og skuespillere og
reklamefolk bruger Mac—selv i lille microsoft-glade Danmark—så de tager
selvfølgelig det de har for hånden når de skal lave reklamer, film,
etcetera... og så ser Apples ting jo godt ud. ;)
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-03-09 19:36

> Det er et stykke tid siden der har været oppe, men std. procedure er at
> Apple ikke laver product plancement ... men det kan da have ændret sig.

Det er vist ved at være en del år siden, jeg har læst om Apples product
placement. Tiden går jo hurtigt. Det var vist også nærmest bare en
enkelt person, der tog sig af den slags. Hvis det har ændret sig, er det
sikkert til det, du siger. Apples produkter er jo blevet mere populære,
så det er jo ikke så nødvendigt med product placement mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 29-03-09 21:26

> Det er et stykke tid siden der har været oppe, men std. procedure er at
> Apple ikke laver product plancement ... men det kan da have ændret sig.

Retningslinjene var slik sentralt, det stemmer. I Norge gjorde man det
hele tiden, men alltid via en forhandler, som så fikk en gunstig rabatt
for å selge de "brukte" produktene. Men altså da etter Apples pipe, ikke
andres.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 29-03-09 11:00

> [...]
> Apples produkter i film og den slags. Ofte behøvede Apple ikke betale
> for det, men de stillede computerne gratis til rådighed.

Hvis du læser bøgerne, er det en pointe at de 2 hovedpersoner Mikael
Blomkvist og Lisbeth Salander begge bruger PowerBook/MacBook og det med stor
fornøjelse. Desuden er det en pointe, at de 2 hovedpersoner er totalt
afhængige af at kunne bruge bærbare og internet så hurtigt, nemt og længe
som muligt, og de kan begge betale de bedste/dyreste/nyeste maskiner. Så i
denne film er det hverken markedsføring eller art direction. At Macs så er
flotte, smarte og in i mediebranchen gør det vel til et indlysende valg.
Æble logoet der lyser på alle bærbare er smart tænkt af Apple.

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-03-09 19:36

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> flotte, smarte og in i mediebranchen gør det vel til et indlysende valg.
> Æble logoet der lyser på alle bærbare er smart tænkt af Apple.

Nu er bøger ikke lige min stærke side, men min kone kunne nu godt have
sagt det. Så havde jeg kunnet slynge det tilbage til hende i biografen,
der syntes, det lignede en Mac-reklame. Tak for oplysningerne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-09 12:46

> Hvor ved du det fra?

Erfaring..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-03-09 02:16

Niels wrote:

> Hvor ved du det fra?

Tja, jeg har da også førhen i tiden kunnet låne både det ene og andet i
forb. med udstillinger og messer...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-09 10:09

> Tja, jeg har da også førhen i tiden kunnet låne både det ene og andet i
> forb. med udstillinger og messer...

af hvem ? .. Apple Danmark .. eller en venlig forhandler ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-03-09 12:43

Thomas von Hassel wrote:

> af hvem ? .. Apple Danmark .. eller en venlig forhandler ?

Af Apple Danmark, formidlet gennem en forhandler.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-09 16:29

> Af Apple Danmark, formidlet gennem en forhandler.

ok .. fair nok .. men jeg gætter på det er længe siden ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-03-09 16:57

Thomas von Hassel wrote:

> ok .. fair nok .. men jeg gætter på det er længe siden ?

Det er nogle år siden. - Jeg véd så ikke, om det samtidig hang sammen
med, at jeg jo mere eller mindre var tilknyttet Apple Danmark som
freelance tester af software, der specielt henvendte sig til handicappede.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels

Dato : 28-03-09 07:05

On Mar 27, 5:13 pm, mart...@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:
> [...]
> så kollegerne får en chance for at se, hvad "vi kan".
>
> Hvem skal jeg henvende mig til (det haster!)

Måske var det en idé at henvende sig til Ørestads Gymnasium. De har
Mac's til eleverne, men om de har til lærerne, ved jeg ikke. De må
kunne fortælle noget om, hvordan de - som offentlig institution - har
kunnet sno sig lidt fri af Microsoft-dominansen.

Lidt billeddokumentation:
http://www.oerestadgym.dk/uddannelse/

--
Niels