PHP SyncML server
Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-04-09 21:09

Hej gruppe.

Findes der en stabil og brugt PHP SyncML server til Linux?

Er allerede så småt begyndt at skrive min egen, men gider ikke, hvis der
ligger noget stabilt og supporteret derude i forvejen.

Har søgt men synes ikke at kunne finde noget der virker ordentligt...

Har allerede fået parset de første SyncML requests fra et par Sony
Erricson telefoner Skal have det til at virke med Google Calendar

Kasper Johansen

Fra : Dan Storm

Dato : 02-04-09 21:23

Kasper Johansen skrev:
> Har søgt men synes ikke at kunne finde noget der virker ordentligt...

En google søgning på 'php syncml' giver masser af resultater.
De første fire resultater ser ganske lovende ud. Hvad er det for dig der
ikke virker i dem?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-04-09 21:35

Dan Storm wrote:

> En google søgning på 'php syncml' giver masser af resultater.
> De første fire resultater ser ganske lovende ud. Hvad er det for dig der
> ikke virker i dem?

Første link:
"...I wrote a very basic SyncML server in PHP..."

Matcher ikke mine kriterier: "...stabil og brugt..."

Andet link:
SourceForge melder sidste opdatering var: "Oct 04 2006" og at download
er "pre-release". Det er heller ikke stabil og brugt.

Tredje link:
Er et link til andet link - bare fra en anden side der har kopieret
SourceForge.

Fjerde link:
Foreslår Horde. Jeg leder efter noget lidt mindre.

Kasper Johansen

Fra : Dan Storm

Dato : 02-04-09 21:49

Kasper Johansen skrev:

> Første link:
> "...I wrote a very basic SyncML server in PHP..."

Når IBM omtaler ovenstående (jf. <url:
http://www.ibm.com/developerworks/xml/library/x-syncml3.html>) er det så
ikke godt nok til dig?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-04-09 22:17

Dan Storm wrote:

> Når IBM omtaler ovenstående (jf. <url:
> http://www.ibm.com/developerworks/xml/library/x-syncml3.html>) er det så
> ikke godt nok til dig?

Dokumentet er vidst fra 2003, men konklusionen tyder da på, at der på
skrivende tidspunkt dengang ikke var noget godt OpenSource SyncML server
projekt - hverken i PHP eller nogle andre sprog.

Som jeg også selv næsten konkluderede i første email, så ser det ikke ud
til, at der er noget godt OpenSource- eller PHP-SyncML-server projekt
derude, så jeg kan vidst roligt gå igang med at skrive...

Men lige få at gå IBM's dokument igennem alligevel:

"SyncML Reference Toolkit"
Jeg leder efter noget der er skrevet i PHP - ikke C.

"Sync4J"
Jeg leder efter noget der er skrevet i PHP - ikke Java.

"LibSyncML"
Jeg leder efter noget der er skrevet i PHP - ikke C++.

"PHP implementation of SyncML Server"

Det faktisk det første link fra Google

Jeg hentede allerede koden et par timer før jeg skrev, da jeg undersøgte
muligheder og hentede inspiration til at skrive min egen applikation.

Som der også er beskrevet på hans side, så mangler der blandt andet
WBXML-support, det er ikke testet, mærkelige fejl han ikke selv forstår
osv (læs evt selv under "What lacks").

Han beskriver desuden også hans applikation som "Right now, it
classifies more as a "hack" rather than "software".".

Kasper Johansen

Fra : Dan Storm

Dato : 03-04-09 07:21

Kasper Johansen skrev:
> [...]
> til, at der er noget godt OpenSource- eller PHP-SyncML-server projekt
> derude, så jeg kan vidst roligt gå igang med at skrive...

Umiddelbart ser det ret spændende ud; syncml er ret godt dokumenteret,
så vidt jeg kan se og idéen er meget god. Da jeg bruger windows mobile
på min telefon bliver jeg nød til at installere software der kan lave
remote sync for mig.

> Jeg hentede allerede koden et par timer før jeg skrev, da jeg undersøgte
> muligheder og hentede inspiration til at skrive min egen applikation.

Nu har jeg kigget hans kode igennem og køn er den ikke, men det skyldes
nok, som du selv kommer ind på, at det mere er et 'hack'.

> [...]
>
> Han beskriver desuden også hans applikation som "Right now, it
> classifies more as a "hack" rather than "software".".

Umiddelbart kunne der jo være idé i at prøve at lave noget selv.
Hvis det er din plan vil jeg da gerne høre mere til udviklingen af det -
jeg synes det lyder spændende. Jeg kan ikke selv finde en tjeneste som
er simpel nok til at jeg gider at forsøge mig med remote backup, men med
et simpelt projekt i PHP til at løse opgaven, kunne det måske hjælpe på
oplevelsen... :)

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.