Form til mail script søges
Fra : Stig Holmberg

Dato : 31-03-09 23:15

Hej

Jeg søger et form til mail-script, der er let at sætte op for en der ikke
kender noget til php.

Der er behov for at det kan følgende:

1. Chekke om de obligatoriske felter er udfyldt, og advisere brugeren om
dette.
2. Være nogenlunde spam-bot-sikker.
3. Udlæse en talværdi fra en fil (f.eks. counter.txt) på server, sende
værdien af counter.txt med i mailen, forhøje værdien af counter.txt med 1.
3. Sende mail med indholdet af formen til en eller flere modtagere.
4. Sende en (lettere fomatteret) bekræftigelsesmail til den der udfylder
formen.

Jeg har før gjort dette på asp-platform med JMail, men jeg har ikke fundet
noget tilsvarende php-script, og webhotellet er Apache så der er ingen anden
vej.

Der er mange scripts derude, men dem jeg har kigget på har så lidt
dokumentation, eller forudsætter man kan php at jeg har opgivet det.

Alle idéer er velkomne.

Mvh. Stig

Fra : Dan Storm

Dato : 02-04-09 09:13

Stig Holmberg skrev:
> [...]
> 3. Sende mail med indholdet af formen til en eller flere modtagere.
> 4. Sende en (lettere fomatteret) bekræftigelsesmail til den der udfylder

Det lyder som en meget specifik opgave. Du skal nok ikke satse på at
finde et script der er færdiglavet til præcis ovenstående beskrivelse
(uden jeg ved det med sikkerhed).
Anse det for at være en bestillingsopgave medmindre nogen i gruppen
melder sig på banen for at lave det gratis.

> Jeg har før gjort dette på asp-platform med JMail, men jeg har ikke
> fundet noget tilsvarende php-script, og webhotellet er Apache så der er
> ingen anden vej.

Det er nok ikke mange her i gruppen der har rodet med ASP. At
sammenligne ASP og dets komponenter med PHP giver ikke meget mening, da
det absolut ikke er det samme.

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 02-04-09 12:24

"Dan Storm" <shadyz_REMOVETHIS_@err0r.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ved det med sikkerhed).
> Anse det for at være en bestillingsopgave medmindre nogen i gruppen melder

Ja, den konklusion er jeg også nået frem til, havde håbet på at der var
noget færdigt jeg kunne bruge

Jeg har bl.a. brug for at der er flere inputs der har samme "name"(men
forskelligt "id" forstås) i min form (grupperede/beslægtede checkbox felter)
og det kan de færdige scripts ikke, er foreløbigt nået frem til at name
felterne skal efterfølges af [ ] så man laver et array der kan læses fra.

> Det er nok ikke mange her i gruppen der har rodet med ASP. At sammenligne
> ASP og dets komponenter med PHP giver ikke meget mening, da det absolut
> ikke er det samme.

Næh, det ved jeg da godt, påpeger bare at der var noget på ASP der
umiddelbart virkede nemmere tilgængeligt, men jeg må bare gå i gang så
kommer det nok til at spille inden for et par måneder.

Mvh. Stig

Fra : Dan Storm

Dato : 02-04-09 12:49

Stig Holmberg skrev:

> Næh, det ved jeg da godt, påpeger bare at der var noget på ASP der
> umiddelbart virkede nemmere tilgængeligt, men jeg må bare gå i gang så
> kommer det nok til at spille inden for et par måneder.

Jamen, held og lykke med det, så :)

Hvis du render hovedet mod en mur plejer gruppen at være behjælpelig med
at løse problemer du støder på. :) Det er som regel der folk gerne vil
her...