Nyhedsbrev tilmelding i php
Fra : Martin Mogensen

Dato : 28-03-09 03:09

Jeg leder efter et php scrit der kan lave et nyhedsbrev tilmeld/afmeld og
sende det til en email i stil med det nedenstående, da webhotellet ikke
længere understøtter cgi formularer.

Er der en frisk, der lige kan knække den? Gerne udformet i <fieldset> og
uden brug af MySql database.
Sådan ser mit oprindelige nyhedsbrev ud (domænet er ændret):

<FORM ACTION="http://www.minside.dk/cgi-all/formmail/FormMail.pl"
METHOD="POST">

<input type="hidden" name="title" value="Tak for din henvendelse">
<input type="hidden" name="subject" value="Tilmeld/afmelding af
nyhedsbrev">
<input type="hidden" name="font_face" value="VERDANA">
<input type="hidden" name="font_size" value="1">
<input type="hidden" name="hide_blanks" value="0">
<input type="hidden" name="sort" value="order:navn,email,mode">
<input type="hidden" name="required" value="navn,email,mode">
<input type="hidden" name="env_report"
value="HTTP_USER_AGENT,HTTP_REFERER">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.minside.dk/index.php">
<input type="hidden" name="recipient" VALUE="post @ minside.dk">

style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="95%"
id="table13">
&nbsp;</td>
color="#FFFFFF">
Navn:</font></td>
<input type=text name="navn" maxlength="50"</td size="15">
color="#FFFFFF">
Email:</font></td>
<input type=text name="email" maxlength="50"</td size="15">

<input name="mode" type="radio" value="tilmeld">
color="#FFFFFF"><b>
<input name="mode" type="radio" value="frameld"> </font>

<input type="submit" name="Send" value="Send"></td>
opdateret, så indtast din e-mail ovenfor. Du kan altid framelde hvis du
ikke
</FORM>

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-03-09 09:07

Martin Mogensen skrev:
> [...]
>
> <input type="submit" name="Send" value="Send"></td>
> opdateret, så indtast din e-mail ovenfor. Du kan altid framelde hvis du

Søg efter formmail.php. Det er en php-version af Matt's formmail.cgi

Fra : Martin Mogensen

Dato : 28-03-09 16:53

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i meddelelsen

> Søg efter formmail.php. Det er en php-version af Matt's formmail.cgi

Nu er der ret mange formmail scripts, jeg bruger en til email nu, men jeg
skal bruge en hvor der kan vælges enten til- eller afmeld funktion i. De
scrits jeg har fundet sender kun en besked.

Fra : Dan Storm

Dato : 28-03-09 17:31

Martin Mogensen skrev:
> Nu er der ret mange formmail scripts, jeg bruger en til email nu, men
> jeg skal bruge en hvor der kan vælges enten til- eller afmeld funktion
> i. De scrits jeg har fundet sender kun en besked.

Hvis den funktionalitet du nu mangler, tidligere var en del af det
standard CGI bibliotek du havde til rådighed før, skal du nok ikke regne
med at du finder noget i PHP som du ikke vil komme til at rode med ellers.

Langt de fleste idag udvikler efter at man har en MySQL database til
rådighed - simpelthen fordi det praktisk talt altid følger med, det er
simpelt at tilgå og giver dig en masse lækre funktionaliteter i
forbindelse med udviklingen af dit script.

Så sandsynligheden for at du finder noget som ikke er udviklet til brug
i MySQL er ikke ret stor.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Martin Mogensen

Dato : 28-03-09 21:22

"Dan Storm" <shadyz_REMOVETHIS_@err0r.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> forbindelse med udviklingen af dit script.
>
> Så sandsynligheden for at du finder noget som ikke er udviklet til brug i

Er godt klar over php er vejen frem og er da også i fuld gang. Men det kan
vel ikke være nødvendigt med MySQL for blot at sende en formular med navn,
email og tilmeld eller frameld valgt. Det er da at skyde gråspurve med
kanoner.

Fra : Dan Storm

Dato : 28-03-09 21:27

Martin Mogensen skrev:
> [...]
> kan vel ikke være nødvendigt med MySQL for blot at sende en formular med
> navn, email og tilmeld eller frameld valgt. Det er da at skyde gråspurve

Så udtrykker du dig ikke klart nok.

Du spørger efter et script med, og jeg citerer:
> men jeg skal bruge en hvor der kan vælges enten til- eller afmeld funktion i

som var det en funktionalitet.

Hvis det blot er formmail.php, som Gert foreslår du bruger, kan du blot
læse dokumentationen:

<url: http://www.dtheatre.com/scripts/formmail_doc.php#multi_fields>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Leif Neland

Dato : 28-03-09 22:15

Martin Mogensen skrev:

> [...]
> kan vel ikke være nødvendigt med MySQL for blot at sende en formular med
> navn, email og tilmeld eller frameld valgt. Det er da at skyde gråspurve

Hvad skal der ske med tilmelding og framelding? Og på hvilken måde
sendes nyhedsbrevet ud?

Desuden, kan hvemsomhelst melde hvemsomhelst til, hvorefter du spammer
den uskyldige modtager med uønskede nyhedsbreve, eller bruger du opt-in,
så man skal reagere positivt på en tilmeldingsmail fra dig?

Leif

Fra : Martin Mogensen

Dato : 28-03-09 22:53

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> uskyldige modtager med uønskede nyhedsbreve, eller bruger du opt-in, så
> man skal reagere positivt på en tilmeldingsmail fra dig?

Tilmelding og framelding er en checkbox der vælges hvorefter der sendes en
mail til mig og så sætter jeg mailen op i et mailprogram. En opt-in funktion
er der ikke, det ville være en god ting at få med. Har du noget link til
script der kan dette?

Alternativt har jeg forgæves søgt at finde en service på nettet der kan
admistrere alle mails, til/afmeldinger, brugercheck og udsendelse af
nyhedsbrev.

Fra : Leif Neland

Dato : 28-03-09 23:09

Martin Mogensen skrev:

> Tilmelding og framelding er en checkbox der vælges hvorefter der sendes
> en mail til mig og så sætter jeg mailen op i et mailprogram.

Nåeh, så forstår jeg bedre, hvorfor du ikke vil have sql
Jeg havde forstået det således, at systemet selv skulle vedligeholde listen.

Men som du vil have det, så kan du enten have et par radioknapper eller
en select til at vælge afmeld eller tilmeld.

Ja, for at sikre dig imod spamrobotter, kan du endda via javascript
forlange, at brugeren skal skrive "TILMELD" eller "AFMELD" i et
tekstfelt

formmail-programmet ved ikke, om det er et tekstfelt, et select,
checkbox eller radio, der sender værdien.
Det får kun variabelnavn=værdi, så der skal ikke noget specielt til at
håndtere din afmelding/tilmelding.

> Alternativt har jeg forgæves søgt at finde en service på nettet der kan
> admistrere alle mails, til/afmeldinger, brugercheck og udsendelse af
> nyhedsbrev.

http://www.dandomain.dk/produkter/maillist.html

Det koster dog penge

Leif