PHP fanger ikke ændring af TimeZone i .
Fra : MooreHojer

Dato : 26-03-09 16:01

Hej NG

Nogen der kan hjælpe mig med hvorfor PHP ikke "gør som der bliver sagt"?
I min .htaccess har jeg specificeret min tidszone til at være Danmark men PHP bruger stadig serveren (USA).

Kommandoen i .htaccess har jeg googlet mig til og den er følgende:
SetEnv TZ Europe/Copenhagen

Men jeg har jer så har jeg et lile OT spørgsmål om .htaccess og autogenerede mappelister.
I min .htaccess har jeg sagt at den ikke skal tillade DirectoryListing men den gør det alligevel... de andre indstillinger i samme .htaccess slår godt nok igennem så det er den rigtige fil jeg roder i.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 26-03-09 18:09

> [...]
> men PHP bruger stadig serveren (USA).
>
> Kommandoen i .htaccess har jeg googlet mig til og den er følgende:

Jeg har fundet opskriften i min udbyders supportforum:
http://wiki.dreamhost.com/Htaccess_tricks#Set_Timezone

Det virker bare ikke og deres support svarer ikke...
Er der noget de har glemt at fortælle som man skal vide for at få det til at virke?

> I min .htaccess har jeg sagt at den ikke skal tillade DirectoryListing
> men den gør det alligevel... de andre indstillinger i samme .htaccess
> slår godt nok igennem så det er den rigtige fil jeg roder i.

Denne deler ordnet... det skyldtes en fejl i opsætningen af domænerod sub-dir remapping der gjorde at selv om filer i mappestrukturen var i samme hieraki var de for server i to forskellige...

--
MooreHojer

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-09 19:21

On Thu, 26 Mar 2009 18:08:53 +0100
MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Det virker bare ikke og deres support svarer ikke...
> Er der noget de har glemt at fortælle som man skal vide for at få det til at virke?

Hvis AllowOverride for dit web katalog ikke indeholder Options, kan du
ikke anvende SetEnv.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-09 19:26

On Thu, 26 Mar 2009 19:21:27 +0100
Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> Hvis AllowOverride for dit web katalog ikke indeholder Options, kan du
> ikke anvende SetEnv.

Ups, det er AllowOverride FileInfo der skal være aktiv.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-09 19:32

On Thu, 26 Mar 2009 16:01:24 +0100
MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Kommandoen i .htaccess har jeg googlet mig til og den er følgende:
> SetEnv TZ Europe/Copenhagen

Hvis ud har AllowOverride Options aktiv, kan du gøre følgende
i .htaccess i stedet for:
php_value date.timezone 'Europe/Copenhagen'

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Dan Storm

Dato : 26-03-09 22:11

MooreHojer skrev:
> [...]
> men PHP bruger stadig serveren (USA).
>
> Kommandoen i .htaccess har jeg googlet mig til og den er følgende:

Jeg kan ikke lige hjælpe dig med din .htaccess løsning.
Men personligt har jeg, i mine web applikationer, altid en enkelt fil
der altid inkluderes i alle mine scripts (en konfigurationsfil).

I den har jeg disse to linier:
<?php
   putenv("TZ=Europe/Copenhagen");
   date_default_timezone_set("Europe/Copenhagen");
?>

Det virker fortrinligt. Årsagen til at jeg bruger begge er at jeg har
oplevet to gange at en af dem ikke virkede, så det er dobbeltkonfekt for
at være sikker ;)

Bare et løsningsforslag.

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : MooreHojer

Dato : 26-03-09 22:54

> I den har jeg disse to linier:
> <?php
> putenv("TZ=Europe/Copenhagen");
> date_default_timezone_set("Europe/Copenhagen");
> ?>

Har overvejet det og også begyndt på det i nogle af siderne, men fandt så løsningen med .htaccess
Så hvis jeg nu kunne slippe for at include den ekstra fil i samtlige 200+ php-filer jeg har på den server så kunne det være lækkert

Fremtidige udviklingsopgaver bruger jeg nok din løsning

--
MooreHojer

Fra : Dan Storm

Dato : 27-03-09 07:54

MooreHojer skrev:
> Så hvis jeg nu kunne slippe for at include den ekstra fil i samtlige
> 200+ php-filer jeg har på den server så kunne det være lækkert

Hvis det er for at undgå for meget tilpasning af dine mange PHP filer
var en linie i .htaccess (igen) måske en løsning?

php_value auto_prepend_file "/usr/www/example.org/setEnv.php"

:)

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-09 22:26

On Thu, 26 Mar 2009 21:46:05 +0100
MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Hvordan kan jeg tjekke det?

Spørg din udbyder. Indstillingen sættes selvfølgeligt et sted, hvor man
ikke selv kan se eller ændre det.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : MooreHojer

Dato : 30-03-09 13:45

> [...]
> men PHP bruger stadig serveren (USA).
>
> Kommandoen i .htaccess har jeg googlet mig til og den er følgende:

Har nu fundet ud af hvorfor at det ikke virker med .htaccess (selv om deres supportside påstod det).
Nedenstående er et en email fra deres support som response på min henvendelse:

The problem is that we are using PHP-CGI which doesn't inherit it's
values from Apache or the .htaccess. As such, you will need to setup your
own custom php.ini:

http://wiki.dreamhost.com/PHP.ini

and modify it to use your local timezone:

http://www.rasyid.net/2007/08/29/datetimezone-in-phpini-for-php5/

Ignore the part about restarting apache, since it is a CGI binary it will
take affect next time you load the page.

Good luck and if you have any other questions, just let me know.

Takker for hjælpen!

--
MooreHojer

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-03-09 16:36

On Mon, 30 Mar 2009 14:44:47 +0200
MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> The problem is that we are using PHP-CGI which doesn't inherit it's
> values from Apache or the .htaccess. As such, you will need to setup your
> own custom php.ini:

Lad mig gætte: Det afvikles på en MS-platform, og supporten har ikke
evnet at installere ISAPI modulet?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-03-09 19:32

On Mon, 30 Mar 2009 19:44:36 +0200
MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Men det er UNIX-servere...

Ufatteligt. Det kræver større arbejde at opsætte php-cgi på Unix end
mod_php. Herudover er der sikkerhedsproblematikken samt et enormt
ressource forbrug.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen