Kan du anbefale en webkalender til en webs~
Fra : Jakob Munck

Dato : 24-03-09 18:31

Til en af mine websites er der ønske om at installere en kalender, hvor
medlemmerne i en grundejerforening kan notere udlån af fælles havemøbler.
Jeg synes at det er en ren jungle med disse kalendere, så jeg ved ikke, hvad
jeg skal søge eller vælge. Kravene er disse:

- at der er et display, som viser alle dage i en måned
- at den kører på php/mySql.
- at der ikke skal installeres særlige komponenter på serveren, for at
kalenderen virker.
- at man kan indskrive aftaler/udlån ved hver enkelt dag.

Den må gerne være gratis, eller koste max. 250 kr.

Er der nogen som har en anbefaling?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-09 18:44

On Tue, 24 Mar 2009 18:30:52 +0100
"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> wrote:

> Er der nogen som har en anbefaling?

Hvorfor ikke blot linke til denne: http://calendar.google.com
Så sparer du også besværet med opsætning og administration

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jakob Munck

Dato : 24-03-09 18:57

>Hvorfor ikke blot linke til denne: http://calendar.google.com
>Så sparer du også besværet med opsætning og administration

Jeg tror at brugerne bedre kan lide at have en kalender integreret i deres
website, frem for at have en, som ligger et helt andet sted. Også selv om
Google-kalenderen uden tvivl er meget avanceret.

v.h.
Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-09 19:10

On Tue, 24 Mar 2009 18:56:47 +0100
> [...]

> website, frem for at have en, som ligger et helt andet sted. Også selv om
> Google-kalenderen uden tvivl er meget avanceret.

Det kan da sagtens lade sig gøre ->
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-03-09 22:13

Jakob Munck skrev:
> [...]
> kalenderen virker.
> - at man kan indskrive aftaler/udlån ved hver enkelt dag.
>
> Den må gerne være gratis, eller koste max. 250 kr.

Kommer lidt an på, hvilket CMS foreningen bruger? Til de fleste
CMS-systemer (som postNuke/Zukula m.v.) findes der kalendermoduler, klar
til brug.

Fra : Jakob Munck

Dato : 24-03-09 22:31

> Kommer lidt an på, hvilket CMS foreningen bruger? Til de fleste
> CMS-systemer (som postNuke/Zukula m.v.) findes der kalendermoduler, klar
> til brug.

Vi bruger ikke et CMS, da hjemmesiden er "håndlavet". Men måske kan man
bruge en kalender fra et CMS-system??

v.h.
Jakob

Fra : Preben Larsen.

Dato : 24-03-09 22:40

Jakob Munck har bragt dette til verden:
> Til en af mine websites er der ønske om at installere en kalender...snip

Måske denne kan bruges.
http://www.k5n.us/webcalendar.php

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Carsten

Dato : 25-03-09 19:38

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> kalenderen virker.
> - at man kan indskrive aftaler/udlån ved hver enkelt dag.

skal den kunne lave reservationer som går hen over flere dage ?

...hvis ikke så har jeg en selvlavet (og primitiv) kalender hvor der kan
indskrives aftaler for en dag/dato, men ikke aftaler som går hen over flere
dage. I givet fald skal man ind på hver dag og skrive den samme aftale.

carsten

Fra : Jakob Munck

Dato : 26-03-09 09:04

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indskrives aftaler for en dag/dato, men ikke aftaler som går hen over
> flere dage. I givet fald skal man ind på hver dag og skrive den samme

Den behøver ikke at kunne lave aftaler over flere dage. Så hvis du vil vise
koden til din selvlavede kalender, så er jeg meget interesseret. Så kan jeg
jo arbejde videre ud fra den, hvis der mangler noget..

På forhånd tak.

v.h.
Jakob