Mærkeligt blink i Internet Explorer ved sk~
Fra : Kirsten Fich

Dato : 29-03-09 20:22

Hej
Jeg har lavet en XHTML-side til en veninde, som fungerer fint i
Firefox, men når jeg loader den i Explorer kommer der ligesom et
hvidt blink når jeg skifter mellem de forskellige sider, som om
den lige skal tænke sig om. Er der nogen som har et bud på hvad
der er gået galt? Alle siderne er valideret både for HTML og CSS.
Siden ligger på http://d21635.monline.dk/Kirsten%20Fich/Maria/

Venlig hilsen Kirsten Fich

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-09 20:32

Kirsten Fich skrev:

> [...]
> hvidt blink når jeg skifter mellem de forskellige sider, som om
> den lige skal tænke sig om. Er der nogen som har et bud på hvad

Jeg tror ikke at der er noget der er gået galt. I Opera og
Firefox kan man godt fornemme et lille blink i randbjælkerne når
man skifter side. IE 6 blinker også med hele baggrundsbilledet,
og derfor virker det meget tydeligere.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-03-09 20:45

Kirsten Fich skrev:
> [...]
> den lige skal tænke sig om. Er der nogen som har et bud på hvad
> der er gået galt? Alle siderne er valideret både for HTML og CSS.

Jeg troede kun det var IE6, som havde de nykker, men nu ser jeg det også
gælder i IE7 for et af de designs jeg er i gasng med. Jeg har mistanke
om, det er grafikken, som er for tung - jeg har en del PNGer. Hvad sker
der, hvis du fjerner baggrundsbilledet? Iflg. FF fylder det 45.31 KB
(46399 bytes) - og så er det også PNG. Måske kan MS bare ikke lide PNGer...

MVH
Rune Jensen

--
Snart på tide med et møde imellem gruppens deltagere?
http://runejensen.dk/webdesign_group_meeting/

Fra : jopa

Dato : 29-03-09 21:05

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev

> Jeg troede kun det var IE6, som havde de nykker, men nu ser jeg det også
> gælder i IE7

og IE 8

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-03-09 21:42

jopa skrev:
> "Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev

> og IE 8

Søgning på flickering images eller blinking page samt problems og
internet explorer i Google giver nærmest resultater i telefonbogsstørrelse.

Kan det mon være dette:
http://www.fivesevensix.com/studies/ie6flicker/

(test det, ved at reloade siden, det giver også flickering i IE7.)

...billedet bliver hentet hver gang ved visse "instillinger" hos brugeren
samt visse CSS-egenskaber - bl.a. background-position. ..Samt billedets
størrelsesforhold?? Ahva'...? Hva hulen skal MS blande sig i mine
størrelsesforhold på billeder for..?

Men problemet med blinkende billeder har været der siden IE6 i
forskellige udformninger, og de har stadig ikke efter 8 år formået at
løse det. Det er simpelthen bare ikke godt nok, Microsoft.

Når nu den der IE6-kampagne er overstået, og IE6 er nede på et minimum,
er der nok nogle behjertede sjæle, som starter en egentlig anti-IE
kampagne. Jeg melder mig gerne.

MVH
Rune Jensen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 30-03-09 18:36

Kirsten Fich <mail@kirstenfich.dk> writes:

> [...]
> den lige skal tænke sig om. Er der nogen som har et bud på hvad
> der er gået galt? Alle siderne er valideret både for HTML og CSS.

Det lyder som om det er FOUC (Flash of unstyled content) du ser.

<http://bluerobot.com/web/css/fouc.asp/>

--
/Wegge

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-04-09 12:47

Anders Wegge Keller skrev:

> Det lyder som om det er FOUC (Flash of unstyled content) du ser.
>
> <http://bluerobot.com/web/css/fouc.asp/>

Eller her:
http://webdesign101.dk/artikler/fouc.php

Den samme tanke slog mig, men der er jo et link-element
på websiden. Til gengæld indlæses det samme stylesheet to gange:

<link type="text/css" rel="stylesheet" href="maria.css" />
"maria.css";</style>

Jeg ville nok prøve at fjerne style-markøren med det
importerede stylesheet. IE har ii hvret fald tidligere haft
et lidt ambivalent forhold til @import reglen.

Jørgen Farum Jensen
HÃ¥ndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-04-09 13:40

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
>
> Jeg ville nok prøve at fjerne style-markøren med det
> importerede stylesheet. IE har ii hvret fald tidligere haft

Mit indlæg forsvandt åbenbart forleden.

Så vidt jeg har kunnet google mig frem til, så har IE i alle versioner
en tendens til at lave et ekstra round trip til serveren for at se, om
en fil er opdateret. Den gør det faktisk to gange i træk. Det gælder
html, css, img osv. Baggrundsbilleder er særligt slemme her, måske fordi
de som regel ligger i en CSS, så roundtrippet skal laves både på imaget
og CSSen. Ingen andre browsere har den underlige egenskab.

Min meddelelse er væk, også de links jeg havde, så gider kun lede, hvis
det har interesse, men pointen var, at eneste løsning var en setting med
htaccess. Det er muligt at lave en ren serverside løsning, hvor man
erstatter img med en php eller asp-fil, som streamer om nødvendigt, men
den er meget omstændig.

MVH
Rune Jensen