|
| Linie går ned - Hvor ofte er rimeligt? Fra : *Sune* |
Dato : 25-03-09 07:14 |
|
Hej
Hvor ofte synes i at en linie må gå ned før det er urimeligt?
Jeg har pt. problemer med min Yousee der går ned nogle dage 2-3 gange,
andre dage 10-12 gange med op til 5-6 gange i træk.
Dvs. i realiteten er udfaldet på 10-60 sekunder på en dag.
Men nok til at forstyrre hvis jeg har up/downloads i gang og/eller taler
i IP-telefoni som bliver afbrudt.
Er det rimeligt at fejlmelde (som jeg allerede har gjort) eller skal jeg
tage det som en oplevelse?
Mvh
Sune
| |
Chano Andersen (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 25-03-09 08:23 |
|
*Sune* wrote:
> Er det rimeligt at fejlmelde (som jeg allerede har gjort) eller skal jeg
> tage det som en oplevelse?
Det er altid rimeligt at fejlmelde, hvis der er en fejl.
Har du prøvet at koble en eventuel router fra, så du kan udelukke, at
det er den der er syg?
- Chano Andersen
| |
*Sune* (25-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 25-03-09 08:28 |
|
On Wed, 25 Mar 2009 08:22:43 +0100, Chano Andersen
<sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote:
>Har du prøvet at koble en eventuel router fra, så du kan udelukke, at
>det er den der er syg?
Nej da det er på WAN siden at loggen melder om fejl/udfald.
Mvh
Sune
| |
Andreas Plesner Jaco~ (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 25-03-09 11:05 |
|
On 2009-03-25, *Sune* <2009jan@*tdc*adsl*dk*> wrote:
>
>>Har du prøvet at koble en eventuel router fra, så du kan udelukke, at
>>det er den der er syg?
>
> Nej da det er på WAN siden at loggen melder om fejl/udfald.
Og hvordan har du konstateret at du kan stole på den log?
(Hint: det kunne du gøre ved at koble den fra)
--
Andreas
| |
*Sune* (25-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 25-03-09 13:50 |
|
On Wed, 25 Mar 2009 10:04:46 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:
>Og hvordan har du konstateret at du kan stole på den log?
Den skriver det jeg oplever.
Mvh
Sune
| |
Andreas Plesner Jaco~ (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 25-03-09 13:58 |
|
On 2009-03-25, *Sune* <2009jan@*tdc*adsl*dk*> wrote:
>
>>Og hvordan har du konstateret at du kan stole på den log?
>
> Den skriver det jeg oplever.
Nej. Du oplever at din forbindelse ikke virker. Du kan ikke på basis af
dette konkludere om det er hos udbyderen eller i din egen router at
problemet ligger uden at fjerne denne router.
--
Andreas
| |
*Sune* (25-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 25-03-09 14:09 |
|
On Wed, 25 Mar 2009 12:57:56 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:
>Nej. Du oplever at din forbindelse ikke virker. Du kan ikke på basis af
>dette konkludere om det er hos udbyderen eller i din egen router at
>problemet ligger uden at fjerne denne router.
Min Yousee router melder om ACCESS NOT ALLOWED når den går ned.
Jeg tror ikke på at min Linksys router der står efter Yousee routeren er
skyld i dette. Men naturligvis man kan aldrig vide...
Mvh
Sune
| |
Jens G (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Jens G |
Dato : 25-03-09 16:36 |
|
On Wed, 25 Mar 2009 14:08:36 +0100, *Sune* <2009jan@*tdc*adsl*dk*>
wrote:
>On Wed, 25 Mar 2009 12:57:56 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
><apj@daarligstil.dk> wrote:
>
>>Nej. Du oplever at din forbindelse ikke virker. Du kan ikke på basis af
>>dette konkludere om det er hos udbyderen eller i din egen router at
>>problemet ligger uden at fjerne denne router.
>
>Min Yousee router melder om ACCESS NOT ALLOWED når den går ned.
>
>Jeg tror ikke på at min Linksys router der står efter Yousee routeren er
>skyld i dette. Men naturligvis man kan aldrig vide...
>
Alt efter hvilket kabelmodem du har, kan du måske komme ind og se
loggen i det på http://192.168.100.1/
Hvis den også viser fejl på det tidspunkt linien går ned, kan din
router nok godt udelukkes.
--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.
| |
*Sune* (25-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 25-03-09 19:22 |
|
On Wed, 25 Mar 2009 16:35:46 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:
>Alt efter hvilket kabelmodem du har, kan du måske komme ind og se
>loggen i det på http://192.168.100.1/
>
>Hvis den også viser fejl på det tidspunkt linien går ned, kan din
>router nok godt udelukkes.
Jo tak, det er nøjagtigtigt det jeg har gjort.
Mvh
Sune
| |
Søren Bøgh Nielsen (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Nielsen |
Dato : 25-03-09 17:44 |
|
*Sune* wrote:
> Jeg tror ikke
Tror ikke? Der er generelt ingen kunder, der tror deres router kan være
skyld i problemer.
Søren
| |
Chano Andersen (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 25-03-09 18:46 |
|
Søren Bøgh Nielsen wrote:
> *Sune* wrote:
>> Jeg tror ikke
>
> Tror ikke? Der er generelt ingen kunder, der tror deres router kan være
> skyld i problemer.
Og overraskende ofte, viser det sig, at de tager fejl...
- Chano Andersen
| |
*Sune* (25-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 25-03-09 19:23 |
|
On Wed, 25 Mar 2009 17:43:36 +0100, "Søren Bøgh Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:
>Tror ikke? Der er generelt ingen kunder, der tror deres router kan være
>skyld i problemer.
Du har ret.
Jeg tror ikke på at min egen router er skyld i at Yousees router
genstarter/mister forbindelsen.
Mvh
Sune
| |
Chano Andersen (26-03-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 26-03-09 07:10 |
|
*Sune* wrote:
> Jeg tror ikke på at min egen router er skyld i at Yousees router
> genstarter/mister forbindelsen.
Når du skriver "YouSees router" hva' mener du så helt specifikt. Mig
bekendt levere YouSee nemlig ikke en router med som standard, og hvis de
gør det nu, så virker det da fjollet at du sætter din egen router efter.
Men stadig, at koble din egen router fra, er et naturligt skridt i
fejlsøgningsprocessen, og uanset om du mener det kan være fejlen, eller
ej, så vil det være en ide at prøve det i nogen tid.
- Chano Andersen
| |
Poul Erik Lindaa (26-03-2009)
| Kommentar Fra : Poul Erik Lindaa |
Dato : 26-03-09 12:12 |
|
On Thu, 26 Mar 2009 07:10:26 +0100, Chano Andersen
<sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote:
>*Sune* wrote:
>> Jeg tror ikke på at min egen router er skyld i at Yousees router
>> genstarter/mister forbindelsen.
>
>Når du skriver "YouSees router" hva' mener du så helt specifikt. Mig
>bekendt levere YouSee nemlig ikke en router med som standard, og hvis de
>gør det nu, så virker det da fjollet at du sætter din egen router efter.
>
>Men stadig, at koble din egen router fra, er et naturligt skridt i
>fejlsøgningsprocessen, og uanset om du mener det kan være fejlen, eller
>ej, så vil det være en ide at prøve det i nogen tid.
>
>- Chano Andersen
I nogle tilfælde gør de.
Bestiller du trådløst internet, og har IP-telefon hos dem, får du en
Netgear nouter. En af mine bekendts har denne løsning.
Om de også leverer denne løsning uden IP-telefon, ved jeg ikke.
--
Slet transportmidlet før eu
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: poulerik@lindaa.cykeleu
==== (¤)/ (¤) Home: www.lindaa.eu
------------------------------------------------------------
http://pop.nu/en/show_collection.asp?user=9968&type=1
| |
Søren Bøgh Nielsen (27-03-2009)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Nielsen |
Dato : 27-03-09 09:33 |
|
*Sune* wrote:
> Jeg tror ikke på at min egen router er skyld i at Yousees router
> genstarter/mister forbindelsen.
>
> Mvh
> Sune
Det siger jeg ikke. Jeg siger, at der er én måde at konstatere det på.
Søren
| |
Dennis Pedersen (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 25-03-09 10:02 |
|
"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
news:ljijs493p26h3k2f39np3vuu85572bvfbk@4ax.com...
>
> Hej
>
> Hvor ofte synes i at en linie må gå ned før det er urimeligt?
>
> Jeg har pt. problemer med min Yousee der går ned nogle dage 2-3 gange,
> andre dage 10-12 gange med op til 5-6 gange i træk.
>
> Dvs. i realiteten er udfaldet på 10-60 sekunder på en dag.
> Men nok til at forstyrre hvis jeg har up/downloads i gang og/eller taler
> i IP-telefoni som bliver afbrudt.
>
> Er det rimeligt at fejlmelde (som jeg allerede har gjort) eller skal jeg
> tage det som en oplevelse?
Har du kontrolleret antenne forbindelsen? (herunder alle splittere og/eller
forstærkere)
Et dårligt kabel kan lave alverdens ballade
Jeg havde et lignende issue med min yousee at den fra tid til anden mistede
sync og det tydede på noget kabelfejl. Endte med bare at flytte til en DSL
istedet.
--
/Dennis
Cisco Aironet 1200 Accesspoint sælges
Model: AIR-MP21g-E-K9
| |
*Sune* (25-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 25-03-09 13:52 |
|
On Wed, 25 Mar 2009 10:02:16 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:
>Har du kontrolleret antenne forbindelsen? (herunder alle splittere og/eller
>forstærkere)
>Et dårligt kabel kan lave alverdens ballade
Havde Yousee tekniker i går der skiftede mit antennestik.
Jeg fik så 2DB mere, men den faldt igen ud i går aftes.
>Jeg havde et lignende issue med min yousee at den fra tid til anden mistede
>sync og det tydede på noget kabelfejl. Endte med bare at flytte til en DSL
>istedet.
Nej tak.
Kan højst få 6mbit stabilt på ADSL.
Mvh
Sune
| |
Dennis Pedersen (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 25-03-09 16:01 |
|
"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
news:h3aks4had32c14hghj0tq4ol6sv2h3g30t@4ax.com...
> On Wed, 25 Mar 2009 10:02:16 +0100, "Dennis Pedersen"
> <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:
>
>>Har du kontrolleret antenne forbindelsen? (herunder alle splittere
>>og/eller
>>forstærkere)
>>Et dårligt kabel kan lave alverdens ballade
>
> Havde Yousee tekniker i går der skiftede mit antennestik.
> Jeg fik så 2DB mere, men den faldt igen ud i går aftes.
Men hvad fra antennestikket og videre?
Har du tjekket det kabel og/eller skiftet det?
--
/Dennis
Cisco Aironet 1200 Accesspoint sælges
| |
*Sune* (25-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 25-03-09 19:26 |
|
On Wed, 25 Mar 2009 16:00:36 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:
>Men hvad fra antennestikket og videre?
>Har du tjekket det kabel og/eller skiftet det?
Den 10 meter antenneledning der fulgte med routeren har ikke været
udrullet siden jeg fik routeren og ligger ganske fint 50 cm fra
antennestikket.
Nej jeg skal være ærlig.
Det har jeg ikke tjekket.
Men det er da sat sammen igen af Yousee teknikeren.
Mvh
Sune
| |
Jess V. Gade (25-03-2009)
| Kommentar Fra : Jess V. Gade |
Dato : 25-03-09 20:47 |
|
>Jeg har pt. problemer med min Yousee der går ned nogle dage 2-3 gange,
>andre dage 10-12 gange med op til 5-6 gange i træk.
Det kan være at der er kommet for meget trafik/støj fra din linie og
til centralen
Kørte selv med 20Mbit fra Cybercity i lang tid. Men oplevede
efterhånden at routeren tabte forbindelsen oftere og oftere.
Ringede til deres tekniske support som kunne se at signalstyrken ikke
længere kunne bære min downstream hastighed - Fik det nedgraderet til
10Mbit, hvilket hjalp øjeblikkeligt og routeren har ikke tabt
forbindelsen siden afaik.
Mvh
jess
| |
Chano Andersen (26-03-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 26-03-09 07:12 |
|
Jess V. Gade wrote:
> Det kan være at der er kommet for meget trafik/støj fra din linie og
> til centralen
> Kørte selv med 20Mbit fra Cybercity i lang tid. Men oplevede
> efterhånden at routeren tabte forbindelsen oftere og oftere.
Der er en del forskel på YouSees produkt, baseret på kabelTV nettet, og
Cybercitys baseret på ADSL og telefonnettet. Blandt andet er det vist
lidt mindre følsomt for støj, hos YouSee.
- Chano Andersen
| |
Jess V. Gade (26-03-2009)
| Kommentar Fra : Jess V. Gade |
Dato : 26-03-09 13:28 |
|
On Thu, 26 Mar 2009 07:11:53 +0100, Chano Andersen
<sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote:
>Der er en del forskel på YouSees produkt, baseret på kabelTV nettet, og
>Cybercitys baseret på ADSL og telefonnettet. Blandt andet er det vist
>lidt mindre følsomt for støj, hos YouSee.
Jeps. Gik først op for mig, at der var tale om kabel, 10 millisekunder
efter at jeg havde trykket "post"
Mvh
jess
| |
Hans Mouridsen (27-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 27-03-09 17:01 |
|
Hej
"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
news:ljijs493p26h3k2f39np3vuu85572bvfbk@4ax.com...
> Jeg har pt. problemer med min Yousee der går ned nogle dage 2-3 gange,
> andre dage 10-12 gange med op til 5-6 gange i træk.
Hvad siger dit modem om signalniveauer - det kan du se via 192.168.100.1.
Det er specielt downstream power level og upstream power level der er
interessante.
Hvilket modem fabrikat/model har du?
Mvh
Hans
| |
*Sune* (27-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 27-03-09 19:18 |
|
On Fri, 27 Mar 2009 17:01:20 +0100, "Hans Mouridsen" <hom@pc.dk> wrote:
>Hvad siger dit modem om signalniveauer - det kan du se via 192.168.100.1.
>Det er specielt downstream power level og upstream power level der er
>interessante.
Det siger at det er godt nok:
Downstream Frequency 300000000 Hz Downstream Power -1.9 dBmV
SNR 34.0 dBmV Docsis/EuroDocsis locked Docsis
Upstream Channel
Upstream Frequency 29600000 Hz Upstream Power 47.2 dBmV
>Hvilket modem fabrikat/model har du?
Netgear.
Mvh
Sune
| |
Hans Mouridsen (27-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 27-03-09 19:44 |
|
Hej
"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
news:006qs4hec4jtq4ge1pl2ktuoau8bi6cf7c@4ax.com...
> Det siger at det er godt nok:
> Downstream Frequency 300000000 Hz Downstream Power -1.9 dBmV
> SNR 34.0 dBmV Docsis/EuroDocsis locked Docsis
> Upstream Channel
> Upstream Frequency 29600000 Hz Upstream Power 47.2 dBmV
>
>>Hvilket modem fabrikat/model har du?
>
> Netgear.
Ja det er jo helt perfekte værdier :)
Hvad siger den om niveauerne, når du ikke kan komme på nettet?
Lyser (i) lampen orange eller rød når det sker?
I hvilken by bor du?
Mvh
Hans Mouridsen
| |
*Sune* (27-03-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 27-03-09 19:55 |
|
On Fri, 27 Mar 2009 19:43:42 +0100, "Hans Mouridsen" <hom@pc.dk> wrote:
>Hvad siger den om niveauerne, når du ikke kan komme på nettet?
>Lyser (i) lampen orange eller rød når det sker?
Aner det ikke.
Indtil nu har jeg ikke nået at kigge hen på modemet eller kigge på
værdierne.
>I hvilken by bor du?
Kbh.
Mvh
Sune
| |
Hans Mouridsen (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 30-03-09 18:42 |
|
Hej
"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
news:968qs4dsl2brqhu3lr4ddoo018chr7r719@4ax.com...
> On Fri, 27 Mar 2009 19:43:42 +0100, "Hans Mouridsen" <hom@pc.dk> wrote:
> Aner det ikke.
> Indtil nu har jeg ikke nået at kigge hen på modemet eller kigge på
> værdierne.
>
>>I hvilken by bor du?
>
> Kbh.
Du må jo bare fejlmelde, og fortælle YS at du ikke vil acceptere de mange
udfald...
Mvh
Hans
| |
bannimann (01-04-2009)
| Kommentar Fra : bannimann |
Dato : 01-04-09 21:42 |
|
"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
news:968qs4dsl2brqhu3lr4ddoo018chr7r719@4ax.com...
> On Fri, 27 Mar 2009 19:43:42 +0100, "Hans Mouridsen" <hom@pc.dk> wrote:
>
>>Hvad siger den om niveauerne, når du ikke kan komme på nettet?
>>Lyser (i) lampen orange eller rød når det sker?
>
> Aner det ikke.
> Indtil nu har jeg ikke nået at kigge hen på modemet eller kigge på
> værdierne.
>
>>I hvilken by bor du?
>
> Kbh.
>
> Mvh
> Sune
Jeg har nøjagtig samme problem - mit netgear modem/router, mister også
forbindelsen, op til flere gange om dagen!
Det varierer så en del og det er ikke hver dag det sker, men til gengæld kan
det strække sig fra få sekunder, til flere minutter - ja endda timer, en
enkelt gang.
Jeg har ikke fået/haft tid til at lave en fejlmeldning endnu, men jeg gør
det i morgen og så må vi se hvad YouSee siger - og ja, jeg HAR tjekket
kablet/haft skiftet det til et helt nyt og ubrugt og der er en helt ny box i
væggen, der blev sat op af tekniker, da modemet ikke virkede med det gamle
stik, så alle de dér eksterne ting, er tjekket og fundet i orden.
- det må være enten en modem/routerfejl ell. Yousee's net der er noget galt
med.. Men nu må vi se hvad de siger.
Ps. Hvis trådstarter har fået tjek på problemet, kan du så ikke lige smide
en opdatering her?
På forhånd tak.
| |
*Sune* (02-04-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 02-04-09 05:48 |
|
On Wed, 1 Apr 2009 22:42:26 +0200, "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk>
wrote:
>Ps. Hvis trådstarter har fået tjek på problemet, kan du så ikke lige smide
>en opdatering her?
Jeg har stadig ikke styr på problemet.
Stadig 2-3 gange om dagen.
Forøvrigt:
Var der problemer med Yousee (KBH) i tirsdags?
Mit net var nede i cirka 4-5 timer om aftenen.
Mvh
Sune
| |
bannimann (02-04-2009)
| Kommentar Fra : bannimann |
Dato : 02-04-09 06:55 |
|
"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
news:lmg8t41n8q410lc66k5e3bqjv4230qf0kl@4ax.com...
> On Wed, 1 Apr 2009 22:42:26 +0200, "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk>
> wrote:
>
>>Ps. Hvis trådstarter har fået tjek på problemet, kan du så ikke lige smide
>>en opdatering her?
>
> Jeg har stadig ikke styr på problemet.
>
> Stadig 2-3 gange om dagen.
>
> Forøvrigt:
> Var der problemer med Yousee (KBH) i tirsdags?
> Mit net var nede i cirka 4-5 timer om aftenen.
>
> Mvh
> Sune
Ok, så må vi håbe Yousee har en forklaring..
- og ja, det mener jeg det var. Jeg havde udfald ved 23:00(?) tiden, derfor
lukkede jeg ned og gik i seng, så jeg kan ikke sige, hvor lang tid det
varede..
Ps. Jeg bor også i kbh.
| |
*Sune* (02-04-2009)
| Kommentar Fra : *Sune* |
Dato : 02-04-09 07:23 |
|
On Thu, 2 Apr 2009 07:55:02 +0200, "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk>
wrote:
>- og ja, det mener jeg det var. Jeg havde udfald ved 23:00(?) tiden, derfor
>lukkede jeg ned og gik i seng, så jeg kan ikke sige, hvor lang tid det
>varede..
Mit varede fra 16.40 til cirka 20.10.
I det tidsrum genstartede modemet i én uendelighed.
Pånær lige 2-3 gange hvor der var hul igennem i 10 minutter.
Opgav at ringe til supporten da der var 25 i køen de 5 gange jeg
ringede.
Mvh
Sune
| |
bannimann (02-04-2009)
| Kommentar Fra : bannimann |
Dato : 02-04-09 16:14 |
|
"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
news:79m8t4po21thl6mmh2rdqi9v3ql4b5pi4s@4ax.com...
> On Thu, 2 Apr 2009 07:55:02 +0200, "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk>
> wrote:
>
>>- og ja, det mener jeg det var. Jeg havde udfald ved 23:00(?) tiden,
>>derfor
>>lukkede jeg ned og gik i seng, så jeg kan ikke sige, hvor lang tid det
>>varede..
>
> Mit varede fra 16.40 til cirka 20.10.
>
> I det tidsrum genstartede modemet i én uendelighed.
> Pånær lige 2-3 gange hvor der var hul igennem i 10 minutter.
>
> Opgav at ringe til supporten da der var 25 i køen de 5 gange jeg
> ringede.
>
> Mvh
> Sune
Jeg var så ikke online, på det tidspunkt men jeg fik fat i support og får
tekniker ud på mandag - han tjekkede min forbindelse igennem, den var til UG
X & 0 så de kommer ud og tjekker, om der er noget galt i min installation -
hvilket jeg tvivler på.
- ps. der VAR udfald i kbh i tirsdags - det var en af deres hovedrelæer der
lavede knuder.. Sagde han.
Så ved du det..
| |
bannimann (15-04-2009)
| Kommentar Fra : bannimann |
Dato : 15-04-09 07:24 |
|
"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:49d4d637$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
> news:79m8t4po21thl6mmh2rdqi9v3ql4b5pi4s@4ax.com...
>> On Thu, 2 Apr 2009 07:55:02 +0200, "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk>
>> wrote:
>>
>>>- og ja, det mener jeg det var. Jeg havde udfald ved 23:00(?) tiden,
>>>derfor
>>>lukkede jeg ned og gik i seng, så jeg kan ikke sige, hvor lang tid det
>>>varede..
>>
>> Mit varede fra 16.40 til cirka 20.10.
>>
>> I det tidsrum genstartede modemet i én uendelighed.
>> Pånær lige 2-3 gange hvor der var hul igennem i 10 minutter.
>>
>> Opgav at ringe til supporten da der var 25 i køen de 5 gange jeg
>> ringede.
>>
>> Mvh
>> Sune
>
> Jeg var så ikke online, på det tidspunkt men jeg fik fat i support og får
> tekniker ud på mandag - han tjekkede min forbindelse igennem, den var til
> UG X & 0 så de kommer ud og tjekker, om der er noget galt i min
> installation - hvilket jeg tvivler på.
>
> - ps. der VAR udfald i kbh i tirsdags - det var en af deres hovedrelæer
> der lavede knuder.. Sagde han.
> Så ved du det..
>
En lille update!
Så havde jeg langt om længe, tekniker ude og se på mit problem.
Han kunne ikke finde noget konkret, hvilket ikke er så mærkeligt, da
periodiske fejl, er næsten umulige at have med at gøre.
Men han skiftede boxen på væggen og skillefiltret, nede i skabet i opgangen
og jeg må sige, at det HAR hjulpet, da mine respondstider er blevet mærkbart
bedre og der har ikke - endnu da - været nogle udfald, så jeg håber han har
fået "ram" på synderen..
| |
Henrik Laursen (16-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Laursen |
Dato : 16-04-09 02:47 |
|
"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> wrote in
news:49e57d66$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:49d4d637$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i en meddelelse
>> news:79m8t4po21thl6mmh2rdqi9v3ql4b5pi4s@4ax.com...
>>> On Thu, 2 Apr 2009 07:55:02 +0200, "bannimann"
>>> <bannimann@kabelmail.dk> wrote:
>>>
>>>>- og ja, det mener jeg det var. Jeg havde udfald ved 23:00(?) tiden,
>>>>derfor
>>>>lukkede jeg ned og gik i seng, så jeg kan ikke sige, hvor lang tid
>>>>det varede..
>>>
>>> Mit varede fra 16.40 til cirka 20.10.
>>>
>>> I det tidsrum genstartede modemet i én uendelighed.
>>> Pånær lige 2-3 gange hvor der var hul igennem i 10 minutter.
>>>
>>> Opgav at ringe til supporten da der var 25 i køen de 5 gange jeg
>>> ringede.
>>>
>>> Mvh
>>> Sune
>>
>> Jeg var så ikke online, på det tidspunkt men jeg fik fat i support og
>> får tekniker ud på mandag - han tjekkede min forbindelse igennem, den
>> var til UG X & 0 så de kommer ud og tjekker, om der er noget galt i
>> min installation - hvilket jeg tvivler på.
>>
>> - ps. der VAR udfald i kbh i tirsdags - det var en af deres
>> hovedrelæer der lavede knuder.. Sagde han.
>> Så ved du det..
>>
>
> En lille update!
>
> Så havde jeg langt om længe, tekniker ude og se på mit problem.
>
> Han kunne ikke finde noget konkret, hvilket ikke er så mærkeligt, da
> periodiske fejl, er næsten umulige at have med at gøre.
>
> Men han skiftede boxen på væggen og skillefiltret, nede i skabet i
> opgangen og jeg må sige, at det HAR hjulpet, da mine respondstider er
> blevet mærkbart bedre og der har ikke - endnu da - været nogle udfald,
> så jeg håber han har fået "ram" på synderen..
>
>
>
Ihvertfald er de næsten 24 timers nedgang at CyberCity lige har haft her
på Fyn fra Onsdag til Torsdag totalt uacceptabelt.
--
Henrik Laursen
| |
Jens C. Hansen (16-04-2009)
| Kommentar Fra : Jens C. Hansen |
Dato : 16-04-09 18:19 |
|
Henrik Laursen wrote:
> Ihvertfald er de næsten 24 timers nedgang at CyberCity lige har haft her
> på Fyn fra Onsdag til Torsdag totalt uacceptabelt.
Det må være gået uden om mig (i Odense S), for jeg har ikke lagt mærke
til noget, og der er ellers aktivitet på min linie døgnet rundt.
Jeg har rå kobberlinie, ingen fastnettlf.
| |
Henrik Laursen (16-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Laursen |
Dato : 16-04-09 19:16 |
|
"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote in
news:gs7pak$2jfc$1@newsbin.cybercity.dk:
> Henrik Laursen wrote:
>> Ihvertfald er de næsten 24 timers nedgang at CyberCity lige har haft her
>> på Fyn fra Onsdag til Torsdag totalt uacceptabelt.
>
> Det må være gået uden om mig (i Odense S), for jeg har ikke lagt mærke
> til noget, og der er ellers aktivitet på min linie døgnet rundt.
>
> Jeg har rå kobberlinie, ingen fastnettlf.
>
Så har du åbenbart være skide heldig, for den var beskeden også at der var
drifts forstyrelser på hele Fyn, når man ringede til CyberCity.
Men her tog det næsten 24 timer inden der var nogen komunikation med
serveren. Da den endelig var tilbage var min router blevet helt nulstillet.
Så det var igang med at sætte routeren op igen for at få en IP adresse.
--
Henrik Laursen
| |
Chano Andersen (16-04-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 16-04-09 19:28 |
|
Henrik Laursen wrote:
> Ihvertfald er de næsten 24 timers nedgang at CyberCity lige har haft her
> på Fyn fra Onsdag til Torsdag totalt uacceptabelt.
Hmm.. Jeg får det ikke til 24 timer, min forbindelse døde ca. kl. 23
onsdag, og på nuværende tidspunkt (kl. 20:25 fredag) melder min router
at forbindelsen har været oppe i 31 timer. Lidt hurtig regning siger
dermed, at den kom op ved 13 tiden.
Det giver en samlet nede tid på 14 timer. Hvilket giver en nede tid på
godt 0,1 procent af de ca. 16 måneder jeg har været kunde. (Der har
sikkert været andre udfald, men ikke jeg har oplevet)
- Chano Andersen.
| |
Chano Andersen (16-04-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 16-04-09 19:37 |
|
Henrik Laursen wrote:
> Ihvertfald er de næsten 24 timers nedgang at CyberCity lige har haft her
> på Fyn fra Onsdag til Torsdag totalt uacceptabelt.
Du mener vel tirsdag til onsdag?
Hmm.. Jeg får det ikke til 24 timer, min forbindelse døde ca. kl. 23
tirsdag, og på nuværende tidspunkt (kl. 20:25 torsdag) melder min router
at forbindelsen har været oppe i 31 timer. Lidt hurtig regning siger
dermed, at den kom op ved 13 tiden.
Det giver en samlet nede tid på 14 timer. Hvilket giver en nede tid på
godt 0,1 procent af de ca. 16 måneder jeg har været kunde. (Der har
sikkert været andre udfald, men ikke jeg har oplevet)
- Chano Andersen.
| |
Henrik Laursen (17-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Laursen |
Dato : 17-04-09 02:38 |
|
Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in
news:49e77ab6$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:
> Henrik Laursen wrote:
>> Ihvertfald er de næsten 24 timers nedgang at CyberCity lige har haft her
>> på Fyn fra Onsdag til Torsdag totalt uacceptabelt.
>
> Du mener vel tirsdag til onsdag?
>
> Hmm.. Jeg får det ikke til 24 timer, min forbindelse døde ca. kl. 23
> tirsdag, og på nuværende tidspunkt (kl. 20:25 torsdag) melder min router
> at forbindelsen har været oppe i 31 timer. Lidt hurtig regning siger
> dermed, at den kom op ved 13 tiden.
>
Så har du blot været heldig, for min VAR altså nede i næsten 24 timer.
Dagen efter kl 13 var der ikke en skid forbindelse her, selv ikke
engang kl 20 hvor jeg testede den for sidste gang den dag.
--
Henrik Laursen
| |
Henrik Laursen (17-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Laursen |
Dato : 17-04-09 02:49 |
|
Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote in
news:Xns9BF024F2FBD9Dloaded247@193.202.122.124:
> Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in
> news:49e77ab6$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Henrik Laursen wrote:
>>> Ihvertfald er de næsten 24 timers nedgang at CyberCity lige har haft
>>> her på Fyn fra Onsdag til Torsdag totalt uacceptabelt.
>>
>> Du mener vel tirsdag til onsdag?
>>
>> Hmm.. Jeg får det ikke til 24 timer, min forbindelse døde ca. kl. 23
>> tirsdag, og på nuværende tidspunkt (kl. 20:25 torsdag) melder min
>> router at forbindelsen har været oppe i 31 timer. Lidt hurtig regning
>> siger dermed, at den kom op ved 13 tiden.
>>
>
> Så har du blot været heldig, for min VAR altså nede i næsten 24 timer.
> Dagen efter kl 13 var der ikke en skid forbindelse her, selv ikke
> engang kl 20 hvor jeg testede den for sidste gang den dag.
>
Et hurtigt kik i min router siger den at på nuværende tidspunkt
Fredag kl 3:45 har min forbindesle været oppe at køre i 24 timer og 13min.
Så her kom den altså så først tilbage 3:32 om natten, noget senere end
dit tidspunkt der siger kl.13.
--
Henrik Laursen
| |
|
|