Så ka' man sgu snakke om moment...
Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-09 00:13

Fra : steffen

Dato : 17-03-09 10:44

Henrik B. skrev:
> Der er vist ingen personbiler som følger med:
> http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4&feature=related

Det var dog et dejligt bevis på at man skal have stoppet Modul vogntog i
en fart.

--
Steffen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-03-09 15:35

> Det var dog et dejligt bevis på at man skal have stoppet Modul vogntog i
> en fart.

Fordi det er uforsvarligt at de går på baghjul når de starter op ad en
bakke?

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-03-09 17:44

On Tue, 17 Mar 2009 15:35:05 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Fordi det er uforsvarligt at de går på baghjul når de starter op ad en
>bakke?

Nej jeg tror han er bange for den letter forhjulene under en hård
opbremsning

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : steffen

Dato : 17-03-09 18:28

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nej jeg tror han er bange for den letter forhjulene under en hård
> opbremsning

Det viser at hele princippet er forkert..
og at der kan ske uheld ved chauffør med tung fod der ikke kan dreje når
de skal væk fra visse hjørner.

--
Steffen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-09 20:18

steffen skrev:
> Det viser at hele princippet er forkert..
> og at der kan ske uheld ved chauffør med tung fod der ikke kan dreje når
> de skal væk fra visse hjørner.

Den Scania letter med forenden fordi chaufføren kan få den til det.

Fordi den har power nok til at gøre det.

Hvis chaufføren ville op der uden at lette med forenden kunne han også
gøre det.

Med en lidt lettere fod.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-09 21:07

"steffen" <tv@SPAMMENOT.kvaek.dk> skrev i meddelelsen

> Det viser at hele princippet er forkert..
> og at der kan ske uheld ved chauffør med tung fod der ikke kan dreje når
> de skal væk fra visse hjørner.

*ROFL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-03-09 11:32

> Nej jeg tror han er bange for den letter forhjulene under en hård
> opbremsning

ROFL.

Stef

Fra : Peter C:

Dato : 17-03-09 21:20

Endnu en moment-satan ... denne har tilmed den fornødne traction

http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0kaIE

MVH Peter C:
--
I stalden:
1997 Volvo V40 2,0 Aut.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-09 22:34

Peter C: skrev:
> Endnu en moment-satan ... denne har tilmed den fornødne traction
> http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0kaIE

Gu've' hvor mange liter motorolie det pull kostede.

Fra : Martin Bak

Dato : 18-03-09 15:12

> Gu've' hvor mange liter motorolie det pull kostede.

Hva' er det den trækker, og hvorfor er det tilsyneladende så svært?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-03-09 18:38

Isang tao pinangalanan, Martin Bak nagsulat:

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

>Hva' er det den trækker, og hvorfor er det tilsyneladende så svært?

Jan_stevns, der har sat sig i sit på-tværs-hjørne
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 19:52

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Jan_stevns, der har sat sig i sit på-tværs-hjørne

Nope !! Unimog'en har kun 4 hjul !
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-03-09 22:48

jan_stevns wrote:

> Nope !! Unimog'en har kun 4 hjul !

Det var da dig der var slæden

sådan forstod jeg den

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-03-09 17:53

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>Det var da dig der var slæden
>
>sådan forstod jeg den

Lige på en studs, men nu har Jan fået bidt sig godt fast i _det_
hjørne..... så vi lader det bare ligge......

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 21:36

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Lige på en studs, men nu har Jan fået bidt sig godt fast i _det_
>hjørne..... så vi lader det bare ligge......

Er det ikke frygteligt irriterende med min larmende tavshed ?

gnæk gnæk ;)
--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-03-09 15:52

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Er det ikke frygteligt irriterende med min larmende tavshed ?
>
>gnæk gnæk ;)

Det er nu mere den gnækkende lyd, der er irriterende

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-03-09 19:06

Martin Bak skrev:
> Hva' er det den trækker, og hvorfor er det tilsyneladende så svært?

Det er en slæde af dem de bruger, bl.a., til traktorpulling.

Den har en slæde i forenden og hjul i bagenden. Ovenpå, på skinner, er
der en vægt, af nogle tons, der skubbes frem og gør trykket på slæden
størrer og størrer efterhånden som der køres. Og jo mere tryk der er på
slæden jo sværere bliver den at trække hen over jorden.

Men en 8x8 Tatra har tilsyneladende ikke problemer med det. Dog vil jeg
tro at den tank den har er fyldt så den har god kontakt til jorden.

Fra : Tom

Dato : 18-03-09 23:04

"Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Endnu en moment-satan ... denne har tilmed den fornødne traction
>
> http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0kaIE

hehe, god video som Cony Hedegaard kan tage med til KlimaKonferencen, når
deltagerne skal ha lidt røg

--
Tom

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-03-09 17:22

On Tue, 17 Mar 2009 21:19:35 +0100, "Peter C:" <pede_71@hotmail.com>
wrote:

>Endnu en moment-satan ... denne har tilmed den fornødne traction
>
>http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0kaIE

Her er lidt mere:
http://www.artrapull.dk/Video/Tatra.html

Fed maskine!

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Armand

Dato : 20-03-09 22:55

Anders Sørensen skrev:

> Her er lidt mere:
> http://www.artrapull.dk/Video/Tatra.html

- - - Der tilsyneladende er en og samme maskine!
Men ud fra denne video er "traction" vist lidt overdrevet så nedslidte
dé dæk er. Hvis det er med dém at den "pull'er" er det endnu mere
imponerende

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-09 01:28

Armand skrev:
> [...]
> Men ud fra denne video er "traction" vist lidt overdrevet så nedslidte
> dé dæk er. Hvis det er med dém at den "pull'er" er det endnu mere

Med de 6-10 tons vand de hælder i tanken betyder det vist ikke meget
hvad mønster der er på dækkene.

Fra : watti2605@gmail.com

Dato : 27-03-09 11:36

On 21 Mar., 01:28, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Med de 6-10 tons vand de hælder i tanken betyder det vist ikke meget

hej hej folkens

kan se i diskuterere TATRA he he
dette dyr er udstyret med en luftkølet V12 motor , og som den kører
her er den faktisk standard
grunden til den ryger sådan er at når den skal til at trække , tja så
giver man den bare koldstartskknappen griner ..
og , ja den video i har linket til er den fyldt med vand, ca 28 tons
totalvægt, men de skulle jo lige prøve uden vand , og overraskende no
med samme resultat
FULLPULL. for at få den til at ryge lidt mere for shows skyld , træder
"erik" så på bremsen de sidste 10 meter , med fuld belastning på
slæden

et imponerende arbejdsdyr , ikke sandt