Ny sjov lille undersøgelse Hvor tæt på ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 17:55

G'aften i hytterne

Prøv at lægge en træklods, eller noget andet foran din bil

Bak så tilbage, indtil du fra førersædet kan se genstanden

Hvad blev afstanden ?

--
Jan_stevns

Fra : Leif

Dato : 15-03-09 18:16

"jan_stevns" skrev i meddelelsen news:5vbqr4lrihj68jn3vb34idekconq4pebtj@news.tele.dk...
> [...]
>
> Prøv at lægge en træklods, eller noget andet foran din bil
>
> Bak så tilbage, indtil du fra førersædet kan se genstanden

0,1cm - jeg lagde den måske for langt foran bilen og jeg nåede ikke
engang at bakke - hverken frem eller tilbage, så det var enten
vægten på sædet eller da jeg lukkede døren der gjorde det

Mit forsøg tæller nok ikke med i statistikken........

Mvh, Leif

Fra : Brian H

Dato : 15-03-09 18:31

> [...]
>
> Prøv at lægge en træklods, eller noget andet foran din bil
>
> Bak så tilbage, indtil du fra førersædet kan se genstanden

Måler vi fra fælgens center, nummerpladen (for ell. bag?) eller antennen?

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 19:02

"Brian H" <brian@something.com> skrev :

>Måler vi fra fælgens center, nummerpladen (for ell. bag?) eller antennen?

Jeg skulle mene man lægger noget nedenfor køretøjet's forreste punkt ,
og dernæst bakker, indtil man fra føresædet opdager genstanden

Jeg huser vi engang var på en udstilling, sammen med andre fra
gruppen, og lavede lidt sjov med udsynet fra bilerne ....

Nåehh ja - der var også biler, hvor vi ville teste om Jørvad kunne
sidde i bagsædet ;)

og dagens clu : En eddersplintrende arrig FIAT mand ;)
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-09 19:12

jan_stevns wrote:

> [...]

> Jeg huser vi engang var på en udstilling, sammen med andre fra
> gruppen, og lavede lidt sjov med udsynet fra bilerne ....

Billeder siger igen mere end 1000 ord
Var det ikke noget med ca. 5 meter?

> Nåehh ja - der var også biler, hvor vi ville teste om Jørvad kunne
> sidde i bagsædet ;)
>
> og dagens clu : En eddersplintrende arrig FIAT mand ;)

Da jeg ikke var tilstede, har jeg kun andenhånds beretninger at støtte mig
til.
Men det forekommer mig at jeg har læst noget om en krofatter, der kunne gøre
Fiat manden rangen stridig.
Men det var måske ikke på den tur?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 19:22

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Billeder siger igen mere end 1000 ord
>Var det ikke noget med ca. 5 meter?

det var i et eksempel meget værre

> [...]
>til.
>Men det forekommer mig at jeg har læst noget om en krofatter, der kunne gøre

Der var en krofatter - som Wildau fik pisset noget af - ;)

Jeg ser af og til omtalte krofatter her i byen - han hilser stadig
ikke på mig ;(

--
Jan_stevns

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-09 20:10

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

*LOL*

> Da jeg ikke var tilstede, har jeg kun andenhånds beretninger at støtte mig
> til.

Bella Centret, fem mand omkring en Fiat. Den blev startet, hvorved
forsamlingen kunne konstatere at det motorskjold (plastik), som er monteret
ovenpå motoren, af udeseende- og lyddæmpsningsmæssige årsager, vibrerede og
raslede/klapperede noget så gudsjammerligt....

Da vi alle fem slog op i brølende latter, kom en Fiat-mand farende, flåede
nøglen ud af tændingslåsen og smækkede fornærmet hjelmen i med et brag.
Dette ledte kun til et endnu større latterbrøl...... *ROFL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 15-03-09 21:27

> [...]
> forsamlingen kunne konstatere at det motorskjold (plastik), som er
> monteret ovenpå motoren, af udeseende- og lyddæmpsningsmæssige årsager,
Hvorfor i himlens navn kigger man ned i maskinrummet på en Fiat?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens

Dato : 15-03-09 21:32

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor i himlens navn kigger man ned i maskinrummet på en Fiat?

Fordi man tilfældigvis kom forbi bilen, da motorhjelmen var åben...

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 21:42

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>Hvorfor i himlens navn kigger man ned i maskinrummet på en Fiat?

Fordi man kan ;)

og fordi man var i drillehjørnet (også den dag)

Jeg ved ikke hvorfor - men jeg elsker at pisse sælgere grundigt af ;)

ham her var i særklasse.

Bortset fra det - havde FIAT - et ualmindeligt flot show ! med tryk
på ualmindeligt
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 23:44

Henrik B. wrote:
> [...]
> flåede nøglen ud af tændingslåsen og smækkede fornærmet hjelmen i med
> et brag. Dette ledte kun til et endnu større latterbrøl...... *ROFL*

Ja, folk syd for Køge burde ikke have adgang
Jeg ser en tv-reklame med Polle rulle for det indre øje; en flok bønder med
nyvendte underbukser skal til storbyen og se på biler og starter
gudhjælpemig en af bilerne på standen og skraldgriner fordi den jo lyder som
en Fordson hjemme fra gården. Hvor er almindelig høflighed og pli? Ærgeligt
at det ikke var en Scania I havde startet op, og mekanikerlærlingen på 2,20m
og 150 kg havde forklaret jer, at sådan en neanderthal-mentalitet tolereres
ikke. Så kan det være at det "endelig" blev skiftedag for de hårdt prøvede
underbukser

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-09 00:00

"St.M." <-> skrev :

>Ja, folk syd for Køge burde ikke have adgang

Fløs !!

> [...]
>nyvendte underbukser skal til storbyen og se på biler og starter
>gudhjælpemig en af bilerne på standen og skraldgriner fordi den jo lyder som

'Noget fortælle mig din linse skal pudses ;)

Det var Fnatmiden der selv pralede med hvor stille motoren går.

Hvorpå eders udsendte påpgede det kraftigt vibrerende plasticdæksel

>Hvor er almindelig høflighed og pli?

Hør hov - den er skam medtaget -

Jeg spørger dem altid meget høftligt - om hvorfor de bruger mange
penge på at kapsle motorene ind i alt muligt pynt, så man ikke kan se
motoren

og dernæst på en udstilling lukker motorhjælmen op ....

Er det bondelogik ?

>Ærgeligt at det ikke var en Scania I havde startet op, og mekanikerlærlingen på 2,20m
>og 150 kg havde forklaret jer, at sådan en neanderthal-mentalitet tolereres
>ikke.

Hvornår har du sidst set en mekanikerlærling ?

ham jeg så var 5 centimeter høj, og kæmpede med at skifte en pære på
en Citroen C5

Vi andre have taget en større hammer - klappet glasset, skiftet
pæren, og sat nyt glas i

Billigere end at få skiftet pæren på et værksted !

>Så kan det være at det "endelig" blev skiftedag for de hårdt prøvede
>underbukser

Den med underhylerne klarede Wilday senere på dagen ..... på Køge Havn

--
Jan_stevns

Fra : Tom Jensen

Dato : 16-03-09 00:13

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Den med underhylerne klarede Wilday senere på dagen ..... på Køge Havn
>

> --
> Jan_stevns

hej
hvad skete der , jeg kan ikke huske man har hørt historien .

mvh tom jensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-09 00:21

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev :

>hej
>hvad skete der , jeg kan ikke huske man har hørt historien .

Da spisningen var overstået var Wildau og Krofatter ikke helt enige om
regningens størrelse ....

Krofatter blev så arrig at han kylede regnemaskinen i gulvet, så den
splintrede i atomer

Vi andre flåede os godtnok af grin - og blev bortvist fra
etablissementet for tid og stedse

lidt syn, For de laver sgu en god Stegt flæsk og pernille

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 16-03-09 00:02

"St.M." <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> neanderthal-mentalitet tolereres ikke. Så kan det være at det "endelig"
> blev skiftedag for de hårdt prøvede underbukser

"Du er sku helt galt på den mester" (udtales med rigtig amar'kansk dialekt).

En Fiat behøves ikke at blive startet op for at klapre og rasle, hvilket vi
da heller ikke gjorde..

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-09 00:03

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>En Fiat behøves ikke at blive startet op for at klapre og rasle, hvilket vi
>da heller ikke gjorde..

tænk - jeg har stadig manden's kobberrøde fjæs på nethinden

Fyfasan han var sur ;)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 16-03-09 00:07

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> tænk - jeg har stadig manden's kobberrøde fjæs på nethinden
>
> Fyfasan han var sur ;)

Så'en nogen storbyfolk er jo utrolig nærtagende og lillefingerstrittende,
derfor var det ganske enkelt hysterisk morsomt, da han smækkede hjelmen i på
potten..

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-09 00:17

> [...]

>derfor var det ganske enkelt hysterisk morsomt, da han smækkede hjelmen i på

Det må da også være svært demoraliserende at sådan en flok bønder som
os, lige tropper op og skyder hele hans verden i grus ;)

Pis !! Nu ligger jeg nok og klukker af grin resten af natten

Ligeså meget som da fruen skulle hælde varm sovs i en frostpose, og
der gik hul i posen .............

Michella, der holdt posen fik sovsen lige ned i sandalerne ;)

Hir hir hir ...........
--
Jan_stevns

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 11:52

jan_stevns skrev:

> Ligeså meget som da fruen skulle hælde varm sovs i en frostpose, og
> der gik hul i posen .............
>
> Michella, der holdt posen fik sovsen lige ned i sandalerne ;)
>
> Hir hir hir ...........

Jeg har præsteret at glide på trappen, kure et par trin på numsen, tabe
termokanden over storetåen, så tåen dels blev kvæstet, dels skoldet af
theen fra den knuste kande.

Det så sikkert sjovt ud...

Leif

Fra : BJ

Dato : 17-03-09 17:12

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har præsteret at glide på trappen, kure et par trin på numsen, tabe
> termokanden over storetåen, så tåen dels blev kvæstet, dels skoldet af
> theen fra den knuste kande.
>
> Det så sikkert sjovt ud...

Jeg skulle i tidernes morgen op til min skorsten og indregulere min
daværende parabolantenne med actuator.

Stige op til tagrende og stige i tagrende (understøttet af et langt bræt)
stående i forlængelse.

Om halsen med det dengang fine måleinstrument fra Kathrein (25.000 kr.) og
så ellers deropad.

Næsten helt oppe, smutter stigen på taget ud af sit "greb"....jeg klamrer
mig til den, mens den kurrer baglæns ned mod jorden (herregårdssten).

Banggg, stigen knalder i jorden....bangggggggg, jeg falder af stigen og
knalder i jorden......vussshhhh, måleinstrumentet i remmen omkring min hals
hopper på mirakuløs vis af og instrumentet stiller sig let, samtidig med jeg
knalder rumpeten i stenene.

Resultat: 1 øm bagdel samt et helt og uskadt instrument. Jeg ventede en
lille time og så fik jeg en kollega til at kravle op og indregulere
parabolantennen for mig...:)

mvh/Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 15-03-09 19:46

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nåehh ja - der var også biler, hvor vi ville teste om Jørvad kunne
> sidde i bagsædet ;)
>
> og dagens clu : En eddersplintrende arrig FIAT mand ;)

Jeg ser frem til at gøre samme forsøg med Tata Nano..:)

http://jp.dk/jptv/biler/article1629210.ece

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 20:03

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Jeg ser frem til at gøre samme forsøg med Tata Nano..:)

;)

>http://jp.dk/jptv/biler/article1629210.ece

Kan godt li den der franske airpod - giv mig en klase bananer - og
en tankfuld rækker til 500km :)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 15-03-09 20:10

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan godt li den der franske airpod - giv mig en klase bananer - og
> en tankfuld rækker til 500km :)

Så skal man nok ikke stå og ryge bag udblæsningen, når du gasser op..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 20:18

>Så skal man nok ikke stå og ryge bag udblæsningen, når du gasser op..;)

Man skal ej heller stå for tæt på mig i køen i Brugsen

Så kan hvidløgsgnaskerne lære det , ka' de

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 15-03-09 20:26

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man skal ej heller stå for tæt på mig i køen i Brugsen
>
> Så kan hvidløgsgnaskerne lære det , ka' de

...og vi stemmer alle i: "Der er en duft, af jeg ved ikke hvad....."

Gode råd: http://www.hyggefis.dk/Fis%20blot%20uden%20toven.htm

mvh/Bjørn J.

Fra : Jensen

Dato : 16-03-09 08:46

On Sun, 15 Mar 2009 20:25:31 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

><jan_stevns> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>..og vi stemmer alle i: "Der er en duft, af jeg ved ikke hvad....."

Med mindre at der står en bøsse, for så synger han: "Love is in the air..."

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Brian H

Dato : 15-03-09 20:05

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg ser frem til at gøre samme forsøg med Tata Nano..:)
>
> http://jp.dk/jptv/biler/article1629210.ece

Den handler da om en franskmand med navn AIRpod?

Fra : BJ

Dato : 15-03-09 20:09

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den handler da om en franskmand med navn AIRpod?

Nemlig, så får Jan en chance for at gøre sit forsøg også.

mvh/Bjørn J.

Fra : hanzen

Dato : 16-03-09 11:21

> "jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Måler vi fra fælgens center, nummerpladen (for ell. bag?) eller antennen?

Antennen?
Hvad så når den sidder bagpå?
--
hilzen
hanzen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-03-09 20:00

jan_stevns wrote in news:5vbqr4lrihj68jn3vb34idekconq4pebtj@news.tele.dk:

> Prøv at lægge en træklods, eller noget andet foran din bil

Er en kantsten ikke godt nok? :)

> Bak så tilbage, indtil du fra førersædet kan se genstanden
> Hvad blev afstanden ?

ca. 190cm

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-09 21:20

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>Er en kantsten ikke godt nok? :)

Hvis man har dem i løs vægt.... bestemt da ;)

>ca. 190cm

pænt !
--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-03-09 21:29

jan_stevns wrote in news:c3dtr4hkttmpn78pe0bodtlu1llsf6oe0h@news.tele.dk:

> Hvis man har dem i løs vægt.... bestemt da ;)

Tror godt jeg kunne gøre det til løs vægt hvis det er nødvendigt ;)

> pænt !

Min bil har ca. ingen snude, det hjælper på det :)

Fra : Leonard

Dato : 16-03-09 22:29

Henrik Stidsen wrote:

> Min bil har ca. ingen snude, det hjælper på det :)

Er du ikke skiftet til cykel?

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-03-09 19:02

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in

> Er du ikke skiftet til cykel?

Plejer at kalde det min gocart :)

Var faktisk en dag jeg snakkede med en kammerat om bagagerumsplads - og fik
sagt at min bil jo også kunne lægge bagsæderne ned "ligesom en almindelig
bil" :$

Fra : ShutEye

Dato : 16-03-09 21:51

> pænt !

Det må være noget af forklaringen på alle de 'usynlige' biler der er
tilstede foran stoplinjerne.
Undrer mig tit over folk der holder 3+ meter fra den ...

Fra : N/A

Dato : 17-03-09 09:46

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-09 21:48

>ca. 190cm

Previa 2mtr 25cm - Troede det var tættere på ;)
( http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.htm )

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-03-09 19:06

jan_stevns wrote in news:knetr41hiiqausi6sjof293nsjkp4am1sn@news.tele.dk:

> Previa 2mtr 25cm - Troede det var tættere på ;)
> ( http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.htm )

Jeg gjorde det på en lidt anden måde.

Jeg stoppede så jeg kun lige kunne se kantstenen. Noterede mig hvordan jeg
selv sad i forhold til bilen ved siden af (præcis udenfor bagenden).
Derefter kørte jeg frem, noterede hvor jeg var i forhold til bilen ved
siden af og konstaterede efterfølgende at jeg faktisk holdt med snuden
præcis ved kantstenen. Så var det bare at måle hvor langt jeg havde flyttet
mig fremad.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 16-03-09 22:02

On Mon, 16 Mar 2009 21:50:47 +0100, ShutEye wrote:

> Det må være noget af forklaringen på alle de 'usynlige' biler der er
> tilstede foran stoplinjerne.
> Undrer mig tit over folk der holder 3+ meter fra den ...

Undrer mig mere med dem der partout skal holde 2.5 meter henover den. Med
passende krakileri fra politiets side er det vel teknisk at køre frem for
rødt...

Fra : Leonard

Dato : 16-03-09 22:30

Peter Dalgaard wrote:

> Undrer mig mere med dem der partout skal holde 2.5 meter henover den.
> Med passende krakileri fra politiets side er det vel teknisk at køre
> frem for rødt...

Jep, det er lige til et klip i kortet.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-09 01:48

On Mar 16, 9:50 pm, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Det må være noget af forklaringen på alle de 'usynlige' biler der er
> tilstede foran stoplinjerne.
> Undrer mig tit over folk der holder 3+ meter fra den ...

Jeg holder så stoplinien går i en fiktiv linie gennem mine sidespejle,
det passer perfekt hver gang,

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-03-09 09:46

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg holder så stoplinien går i en fiktiv linie gennem mine sidespejle,
> det passer perfekt hver gang,
>

> --
> Christian......http://www.yee-haw.dk

Jup - i en bus :-/

--
vh
Torben

Fra : Jens Olsen

Dato : 17-03-09 09:57

Jeg undrer mig nu mere over de bilister der altid kører for langt frem
og holder halvt inde i forgængerfeltet!

Næste gang tror jeg at jeg spadserer op over kølerhjelmen på dem (så
ka' de måske lære det).

Jens

Fra : ShutEye

Dato : 17-03-09 16:45

> Jeg undrer mig nu mere over de bilister der altid kører for langt frem
> og holder halvt inde i forgængerfeltet!

Det var sandelig heller ikke et forsvar for at køre for LANGT frem jeg kom
med :)

> Næste gang tror jeg at jeg spadserer op over kølerhjelmen på dem (så
> ka' de måske lære det).

Det er i hvert fald fristende!

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-03-09 11:55

Christian B. Andresen wrote:
> Jeg holder så stoplinien går i en fiktiv linie gennem mine sidespejle,

Den kan misforstås - du mener sikkert set fra hvor du sidder, men kunne
også opfattes som om du kører frem til du mener stoplinien er lodret
under dine sidespejle.

Fra : N/A

Dato : 17-03-09 09:46