Forslag til bil - brugt stationcar, lavt k~
Fra : Jan Viegand

Dato : 14-03-09 23:24

Hej alle

I løbet af nok det næste halve år skal vi købe en ny, brugt bil. Vi har en
Fiat Punto, men skal have en, der er lidt større, gerne en stationcar. Vi
kører meget lidt, sidste år ca. 3500 km.

Der skal være plads til en klapvogn bagi (rigtig klapvogn, ikke
paraplytypen).

Prisniveau: Ca. 125.000 kr.

Jeg har overvejet en Skoda Fabia Combi. Jeg ved dog ikke, om den har plads
til klapvognen.

Forslag?

Tak.

Mvh.

Jan

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-03-09 12:10

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Prisniveau: Ca. 125.000 kr.
>
> Jeg har overvejet en Skoda Fabia Combi. Jeg ved dog ikke, om den har plads

Køb en noget billigere og større bil - med et kørselsbehov(?) på under
5000Km er det IMO vanvittigt at have 125 kilo placeret ude i indkørslen.
Jeg ved godt de bruger meget benzin ift. Fabia'en, men 60-80000,- kan altså
købe meget benzin......
I skal køre 4000km åm året i 10 år i en bil der kører 5Km/l for at bruge
80000,- til benzin hvis en liter koster 10,-
Derudover kan I undlade Kasko'en på en bil til omkring 40-50000,- det vil i
nok ikke overveje med en bil til 125000,-
Det er faktisk lige før den manglende kasko kan betale benzinen......
Køb f.eks. stor stationcar :
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Volvo-940-2,3-5d.-GL-st.car_ID445407.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Volvo-850-2,0-5d.-st.car_ID439170.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Ford-Scorpio-2,3-5d.-Style-st.car_ID440352.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Audi-A6-2,6-5d.-Avant_ID338980.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Passat-2,0-5d.-Court-st.car_ID416769.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Ford-Mondeo-2,5-5d.-V6-Expressive-st.car_ID404740.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Opel-Omega-2,0i-5d.-16V-GL-st.car_ID433119.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-406-2,2-5d.-TS4-st.car_ID433159.htm

Store biler er et meget godt køb i disse tider, priserne rasler ned, min
egen V70 er faldet næsten 40% på et halvt år !!
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Jan Viegand

Dato : 15-03-09 12:33

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> wrote in message

....> Køb f.eks. stor stationcar :
> [...]

Hej Brian

Tak for kommentaren, det er da en overvejelse værd. Også tak for de biler du
har søgt ud. Min eneste bekymring er driftsikkerheden med en ældre bil, der
har kørt mange kilometre.

Jeg vil tage med i mine overvejelser.

Jan

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-03-09 12:53

> Tak for kommentaren, det er da en overvejelse værd. Også tak for de biler
> du har søgt ud. Min eneste bekymring er driftsikkerheden med en ældre bil,
> der har kørt mange kilometre.

Det skal du ikke tænke så meget over, stort set alle biler der er
nyere end 15år har elektronisk indsprøjtning.
Der findes en god håndfuld leverandører der laver motorstyringer
og indsprøjtnings-systemer så i grove træk er det samme system
der sidder i en VW Fox og en Skoda Superb - og drifts-sikkerheden
er altså helt i top på langt de fleste biler.
Langt de fleste biler kan snildt køre 4-500000 km uden de store problemer.

Jeg har aldrig haft en bil der var nyere end 6 år ved min anskaffelse - og
har faktisk kun
oplevet 2 drifts-stop siden jeg fik styrebrev i 1987. :
Første gang var med min 1990 Astro-Van, der var knækket en fjeder i
benzintryks-regulatoren.
Anden gang var min 1992 Scorpio 2,9i, et revnet stik på strømfordeleren tog
vand ind og så stoppede festen.
Jeg har selv en V70 med Aut.Gear der har kørt 262000km, vi kører omkring
15000 om året.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 18:13

On Sun, 15 Mar 2009 12:33:06 +0100, Jan Viegand wrote:

> Tak for kommentaren, det er da en overvejelse værd. Også tak for de biler du
> har søgt ud. Min eneste bekymring er driftsikkerheden med en ældre bil, der
> har kørt mange kilometre.

Jeg købte sidste sommer en årgang 2000 Xantia stationcar for Kr. 40.000,-
Den har nu rullet 10.000 Km. uden andet end et planlagt tandremsskifte.
(Tandremsskiftet havde nu nok kunnet forhandles ind i købet, ligesom de
splinternye bremser jeg fik med.)

Det er en typisk overset model, som er langt bedre end rygterne vil vide.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : niels-christian@nyka~

Dato : 16-03-09 02:17

On 14 Mar., 23:23, "Jan Viegand" <j...@FJERNjanviegand.dk> wrote:
> [...]
>
> Prisniveau: Ca. 125.000 kr.
>
> Jeg har overvejet en Skoda Fabia Combi. Jeg ved dog ikke, om den har plads

Chevrolet Nubira stationcar. I din prisramme kan du få en 2007'er med
kun få kilometer på uret. Det er ikke nogen særlig ophidsende bil, men
bagagerummet er stort, og den vil bringe dig komfortabelt fra A til B.
Et par stykker i omgangskredsen har sådan et apparat og de fungerer
tilsyneladende helt uden problemer. Den skal dog ubetinget have noget
rustbeskyttelse, hvis du planlægger at beholde den nogle år.
Når du nu kører Fiat, så er der også mulighed for en Stilo Stationcar,
som er meget lidt eftertragtet, nu hvor den reelt er udgået. Det er en
meget komfortabel bil og ligesom med Nubiraen får du meget mere udstyr
end i en Fabia, som efter min mening er ligeså sexet som et
munkekloster i Sudeterbjergene. Det ser ud til at være muligt at få en
2005'er i din prisklasse. Igen: Rustbeskyttelse og vælg ubetinget en
2002'er eller nyere, hvor børnesygdommene er væk. Prøv at se om du kan
finde én med ESP.

mvh. Niels-Chr.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-03-09 13:11

> I løbet af nok det næste halve år skal vi købe en ny, brugt bil. Vi har en
> Fiat Punto, men skal have en, der er lidt større, gerne en stationcar. Vi
> kører meget lidt, sidste år ca. 3500 km.

Kan i nøjes med 2 sæder så en Fiat Punto Van

Nej spøg til side - Når i ikke kører mere er det umanerligt dyrt per km at
holde bil ... Og det er også dyrt at skifte bil. Har i overvejet om i kan
klare jer med et anhængertræk og hænge klapvognen på et cykelstativ eller
f.eks i en Thule easy base / Thule BackUp

--
anders dot majland at jyde dot dk
2007 Citroen C5 Weekend 1.6 HDi Elegance

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-03-09 20:49

> stationcar. Vi kører meget lidt, sidste år ca. 3500 km.

Med så lille et kørselsbehov ville må man da sige at præcis I er
målgruppen til "delebil" - ihvertfald hvis I bor i en af "storbyerne",
det er da det eneste rigtige fo jer:
http://www.kobenhavnsdelebiler.dk/?gclid=COuPosCbqJkCFQqF3godci7dqA

Mvh

Jesper.