Vindstøjsproblem i BMW 730 1988 (E32)
Fra : Frederik

Dato : 14-03-09 00:31

Hej

Jeg har en del vindstøj, som lader til at opstå midt nederst lige foran
frontruden.

Gummilisterne om ruden ser fine ud, så tror ikke det er dem.

Jeg mistænker den sorte plastplade, der støder op mod ruden i hele rudens
bredde, da den ikke lader til at være limet helt fast. (kan løftes op nogle
steder med en negl).

Det er den plastplade som viskerne er monteret på.

Nogle forslag?

Mvh.

Frederik

Fra : NHF

Dato : 14-03-09 09:41

Hej

Vindstøj kan komme rigtigt mange steder fra, og det kan være rigtigt svært
at finde årsagen. Hvis du har mistanke om noget plastic, så prøv dig frem
vha. tape, det gør ikke noget at løsningen er grim til at starte med. Når du
så har fundet årsagen, så skal du igang med den permanente løsning - altså
den pæne udgave. Sådan ville jeg komme problemet til livs.

NHF, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 10:04

"NHF @privat.dk>" <Volvo4Sale<FJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> du så har fundet årsagen, så skal du igang med den permanente løsning -
> altså den pæne udgave. Sådan ville jeg komme problemet til livs.

Hvis det opstår, er det nemme en plastic dims
med mindre den har ændret placering.
Måske døren "piver". Prøv at mærke efter
når du kører.

Fra : Frederik

Dato : 14-03-09 11:36

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis det opstår, er det nemme en plastic dims
> med mindre den har ændret placering.
> Måske døren "piver". Prøv at mærke efter

Døren siger ikke noget. E32'erne har også de specielle dørlister, der
"suger" til, og jeg kan se de virker fint.

Fra : Frederik

Dato : 14-03-09 11:35

"NHF @privat.dk>" <Volvo4Sale<FJERNDETTE> skrev i meddelelsen
> [...]
> du så har fundet årsagen, så skal du igang med den permanente løsning -
> altså den pæne udgave. Sådan ville jeg komme problemet til livs.

Er prøvet, synes også det hjalp til at starte med, men kan se at tapen
løftes op igen.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-03-09 10:10

Hej!

Frederik wrote:

> Jeg har en del vindstøj, som lader til at opstå midt nederst lige foran
> frontruden.

Nu er der vel ikke gennemtæret under forruden vel? På min Escort har jeg
da lidt ekstra vindstøj ude foran pga. lidt rust, uden dog at drage
yderligere paraleller mellem en Escort og en 730'er :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frederik

Dato : 14-03-09 11:34

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> da lidt ekstra vindstøj ude foran pga. lidt rust, uden dog at drage
> yderligere paraleller mellem en Escort og en 730'er :)

Det håber jeg godt nok ikke... Der er ellers ikke rust på den.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-03-09 11:41

Hej!

Frederik wrote:
> Det håber jeg godt nok ikke... Der er ellers ikke rust på den.

Men prøv alligevel at undersøge pladen under/omkring forruden nærmere -
man kan sgu blive overrasket

Havde lige fået lavet min istand for en mindre formue, og så opdager jeg
to rusthuller (et i hver side) under forruden

Moralen må være, at man skal være _meget_ sikker i sin sag, når man
ofrer penge på en pladesmed og maler.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 14-03-09 11:50

> Men prøv alligevel at undersøge pladen under/omkring forruden nærmere -
> man kan sgu blive overrasket

BMW E30 ruster rask væk specielt dér...
Vi har 2 af dem i famlien (M3'ere), og den ene så flot ud, men var meget
angrebet der - så vi først, da forruden blev demonteret...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-03-09 12:06

Hej!

Mogens wrote:

> [...]
> Vi har 2 af dem i famlien (M3'ere), og den ene så flot ud, men var meget
> angrebet der - så vi først, da forruden blev demonteret...

Ok, så må Frederik lige ud og kigge efter.

Det _kunne_ også være kommet ifbm. vinduesvisker skift. Mine nye Bosch
laver unægteligt en del vindstøj ift. dem jeg havde på før (originale
Motorcraft).

Ellers har jeg ikke lige andre gode forslag.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frederik

Dato : 15-03-09 22:30

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vi har 2 af dem i famlien (M3'ere), og den ene så flot ud, men var meget
> angrebet der - så vi først, da forruden blev demonteret...

Har kigget efter, kunne ingen rust finde.

Fra : Brian H

Dato : 14-03-09 17:04

"Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen
> Hej Nogle forslag?

Prøv nye viskerblade...

Fra : Frederik

Dato : 15-03-09 22:22

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen
>
> Prøv nye viskerblade...

Nogle som er kendt som gode?

Mvh.

Frederik

Fra : Aage Johansen

Dato : 16-03-09 08:15

Hej, Frederik!

Jeg har umiddelbart ingen løsning, men er svært interesseret i en

Har selv set samme problem på 525 E34 (1988) og 735 E32 (1987).
Har haft varmeapperat skildt ad, men ikke fundet noget. Lyden forsvinder i
lange perioder, bedst som man tror den er væk kommer den igen :-/

--
Aage

Fra : Frederik

Dato : 16-03-09 09:29

"Aage Johansen" <johansen@abp-teletech.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Har haft varmeapperat skildt ad, men ikke fundet noget. Lyden forsvinder i
> lange perioder, bedst som man tror den er væk kommer den igen :-/

Fandt denne på BMW Klub DK:

"Øhhm - havde ikke lige set denne... (har selv e34 535i)

Vindstøj kommer faktisk ofte ved en bestem defekt: Den sorte plade under
vinduesviskerne, der går op mod ruden udvendigt kan løsne sig og giver en
del vindstøj - Bl.a. kan den drille efter et rudeskift... Eller bare efter
generel de- og remontage ved andet arbejde..

Om ikke andet så kan den limes fast - Sidst jeg havde problemet fik jeg det
fixet med limning hos et BMW værksted (Outzen, Ringe / Det kendte udemærket
også problemet på E34)"

Fra : Aage Johansen

Dato : 16-03-09 10:44

F> Fandt denne på BMW Klub DK:

F> "Øhhm - havde ikke lige set denne... (har selv e34 535i)

<klip>

jamen, det kan godt være det er den plade. På min E34'er sidder den ikke
helt tæt til ruden, men jeg mente bare den sad så godt fast (med plast
klips) at det ikke kunne være den.

--
Aage