montering af fyr i mondeo 05 dieselhakker
Fra : Manse

Dato : 13-03-09 00:00

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en mondeo diesel (115 hypper) 05model
I bilen er der monteret et hjælpefyr til opvarming af kølevanden?!?! (orig
fra Ford)
Jeg har talt med Ford om at købe et orig. monteringskit til at udbygge den
til et rigtigt oliefyr...
Der er 2 modeller, den billige til 3500+m som er timerstyret, og den anden
til 5000+m som er fjernbetjent.

Har nogen erfaring med at montere sådan et kit og funger det bare, eller
skal man holde sig væk ?
Er det ene kit meget bedre end det andet ?
Skal jeg skynde mig at sælge bilen inden Ford går rabundus ? (men
hvilken skal man så købe da nærmest alle mærker er på randen af konkurs)...
Find selv på mere jeg ikke har spurgt om....?

Mvh
Manse

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 05:59

> [...]
> Skal jeg skynde mig at sælge bilen inden Ford går rabundus ? (men
> hvilken skal man så købe da nærmest alle mærker er på randen af

Hej
JEg har selv en mondeo 02 benzin hvor jeg dog har efter monteret fyr med
tele start (Starter det via mobilen). Vi vil aldrig undvære det, og der er
ingen tvivl om at kommende biler også skal ha fyr. Jeg har ingen erfaring
med montering ud over at vi har placeret time uret (som vi aldrig bruger)
nede i askebærgeret da vi da slap for huller i instrumen panelet.
Fjernbetjening er også en fin løsning, det havde vi på vores første fyr. Men
det er "klasse" bare at ringe/sms 30 min før man når frem til sin bil hva
enten men er i bio, fly, tog, møde, arbejde mv.

MGJ

Fra : Henning

Dato : 13-03-09 08:53

> [...]
>til 5000+m som er fjernbetjent.
>
>Har nogen erfaring med at montere sådan et kit og funger det bare, eller

Prøv det een gang og du vil aldrig undvære det! Når først du har
prøvet at komme ud til en dampende bil og se på dine naboer skrabe is
af ruderne - det er alle pengene værd
Brug de sidste penge og køb modellen med fjernbetjening - man ved
aldrig hvornår man skal ud og køre, så er timeren ikke så meget
bevendt. (Jo selvfølgelig, hvis du kører hjemmefra hver morgen præcis
samme tid - meen, hvem gør det

Fra : Kell Petersen

Dato : 13-03-09 14:00

Hej
Har en Mazda 323 med et eller andet eftermonteret fyr..

Lækkert nok , når man husker at tænde det ..(huskede det 2-3 gange på de 2
vintere)
Den enegang på knappen .. det giver 20-30 minutter...
Så var der ikke mere strøm..
Her den sidste periode har jeg undladt at bruge det da det lugtede af
smeltet plastik/pvc

Har nu opdaget at udstødningen på fyret er ved siden af indsugningen .. og
udstødningen var gået løs fra fæstet,, så den havde smeltet plastikbunden
under motoren...
Ikke noget at sige til at den lugtede ...
min er også med fjernbetjening , men har aldrig brugt den ,, og timer-styret
programering,, har hellere aldrig brugt det...
men jeg har så en rød knap ved mit venstre knæ , som jeg bruger hver gang
jeg stigere ind eller ud af bilen....
Så når bilen er låst ,, kan jeg høre at defrosteren kører og oliefyret er
igang med at starte op..

Så lad være med at have den knap der .. det skaber for meget bøvl

Ps: det var så lige mine erfaringer...
hilsen Kell

Fra : Jakob Griffel

Dato : 13-03-09 00:08

> Er det ene kit meget bedre end det andet ?

Jeg har ikke så gode erfaringer med fjernbetjeningen - det var til en
Eberspächer Hydronic.
Den havde konstant problemer med at få kontakt. Og programmeringen foregik i
selve fjernbetjeningen (den hed vist TP5) og var meget (!) bøvlet, synes
jeg. Skiftede tilbage til minuret. DET virker bare

Selve ombygningskittet kan jeg ikke sige så noget til.

Jakob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-03-09 15:38

"Manse" <cbjn@FJERNforum.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> til et rigtigt oliefyr...
> Der er 2 modeller, den billige til 3500+m som er timerstyret, og den anden

Uanset hvad - undersøg prisen i Flensburg eller Sverige og få en
overraskelse.

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Arkivskabe - hør nærmere.

Fra : KASO

Dato : 13-03-09 22:57

> [...]
> til 5000+m som er fjernbetjent.
>
> Har nogen erfaring med at montere sådan et kit og funger det bare, eller

Nej - jeg har betalt mig fra det...

> Er det ene kit meget bedre end det andet ?

Jeg har haft 2 biler med fyr. Den forrige var med fjernbetjening (Der også
kunne programmeres til et bestemt starttidspunkt) - den nuværende med
telestart. Begge dele overgår klart miniuret i fleksibilitet, men løsningen
med telestart er klart at foretrække. Den har ubegrænset rækkevidde (hvis
der er GSM-dækning), kan programmeres med starttid eller blot start, du kan
få svar retur på SMS, ... Jeg starter aldrig med kold motor! Husk blot at
køre (mindst) lige så længe som fyret har kørt - eller sæt en lader på ind
imellem, da moderne biler ikke har meget overskydende strøm til at
"efterfylde" batteriet.

> Skal jeg skynde mig at sælge bilen inden Ford går rabundus ? (men
> hvilken skal man så købe da nærmest alle mærker er på randen af
> konkurs)...

Porsche og Ferrari kører med fint overskud!

> Find selv på mere jeg ikke har spurgt om....?

Afgift og partikelfilter (det er så populært at tale om for tiden)

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 08:48

"Manse" <cbjn@FJERNforum.dk> skrev i en meddelelse

> Skal jeg skynde mig at sælge bilen inden Ford går rabundus ? (men
> hvilken skal man så købe da nærmest alle mærker er på randen af
> konkurs)...

Skal du ha' en amerikaner, så er Ford nok det bedste valg pt.

Fra : Mathias

Dato : 15-03-09 18:56

> Har nogen erfaring med at montere sådan et kit og funger det bare, eller
> skal man holde sig væk ?

Nu ved jeg ikke hvilket fyr ford bruger, men som regel er det nemt at
eftermontere ur/fjernbetjening. Se om du kan finde et kit på ebay, jeg fandt
selv stumperne dér til mit Webasto og sparede 3.000 kr:
http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=687

Mvh Mathias

Fra : Henning

Dato : 15-03-09 20:39

On Sun, 15 Mar 2009 18:56:09 +0100, "Mathias"
<baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>eftermontere ur/fjernbetjening. Se om du kan finde et kit på ebay, jeg fandt
>selv stumperne dér til mit Webasto og sparede 3.000 kr:

Interessant - jeg har selv en W210 med timeren fabriksmonteret. Hvavd
er vippekontakten til højre for cigaret-stikket til? Den er til at slå
et eller andet varme fra, ser det ud til, men hvilken??

Fra : Mathias

Dato : 15-03-09 23:04

> Interessant - jeg har selv en W210 med timeren fabriksmonteret. Hvavd
> er vippekontakten til højre for cigaret-stikket til? Den er til at slå
> et eller andet varme fra, ser det ud til, men hvilken??

Fyret starter sammen med motoren når det er under 8 grader udenfor. Hvis du
trykker på kontakten (lampen lyser) starter det ikke.
Se også instruktionsbogen, der står mere om det.

Mvh Mathias

Fra : Henning

Dato : 15-03-09 23:11

On Sun, 15 Mar 2009 23:04:12 +0100, "Mathias"

>Fyret starter sammen med motoren når det er under 8 grader udenfor. Hvis du
>trykker på kontakten (lampen lyser) starter det ikke.
>Se også instruktionsbogen, der står mere om det.

Takker, kunne ikke finde det omtalt i manualen.