følge lovforslag
Fra : Sørensen

Dato : 12-03-09 16:10

Nogen der ved hvor man kan følge med i færdiggørelsen af lovforslag om
privatafgift på gulpladebiler fra før 1998 ?

--
vh.
Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-09 16:27

> Nogen der ved hvor man kan følge med i færdiggørelsen af lovforslag om
> privatafgift på gulpladebiler fra før 1998 ?

Hvis det kommer til behandling i folketinget kan det findes her:
http://www.folketinget.dk/

Men indtil videre er det vist bare "forhandlinger" der foregår patierne
imllem så de kan fremlægge en samlet pakke der er flertal for inden det
kommer "på tinget"

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-03-09 18:28

On Thu, 12 Mar 2009 16:09:41 +0100, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>Nogen der ved hvor man kan følge med i færdiggørelsen af lovforslag om
>privatafgift på gulpladebiler fra før 1998 ?

De forberedende arbejder er vist forbeholdt det lukkede selskab, der
skal forhandle detaljerne på plads. Følg med i pressen - hvis der er
nok DF'ere, der ejer en kassevogn fra før '98 er det ikke sikkert de
regler bliver ændret helt så drastisk. (sådan er politik også )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 18:39

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> nok DF'ere, der ejer en kassevogn fra før '98 er det ikke sikkert de
> regler bliver ændret helt så drastisk. (sådan er politik også )

Hvad er det dog du insu.... insa.... øhh insiminerer?
Skulle politikerne være lige som alle andre mennesker.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-03-09 18:43

On Thu, 12 Mar 2009 18:38:40 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Hvad er det dog du insu.... insa.... øhh insiminerer?
>Skulle politikerne være lige som alle andre mennesker.

Næh - meget værre. De gør alt hvad de kan for at hamstre stemmer )
Og den afgift er ikke en vindersag hos omkring 100000 bilejere, så
hvis der larmes nok, kan det være, der sker nogle justeringer.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 21:03

> [...]

>Og den afgift er ikke en vindersag hos omkring 100000 bilejere, så
>hvis der larmes nok, kan det være, der sker nogle justeringer.

Så må vi jo til at spørge i det offentlige rum, om de på tinge, ganske
enkelt har mistet jordforbindelsen, og leder hånt om deres vælgeres
mening -

Desværre glemmer folk jo som regel tingene, når krydset skal sættes
næste gang

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-03-09 21:13

On Thu, 12 Mar 2009 21:02:54 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>mening -
>
>Desværre glemmer folk jo som regel tingene, når krydset skal sættes

Jeg ved ikke hvor du stemmer - men du er jo definitivt en af de ejere
af ældre køretøjer, der får en på bærret af den ændring af afgifter.
Hvad du og andre kan gøre skal vist ske gennem massiv omtale i EB, BT,
Politiken, Berlingske - whatever. Så ring til nærmeste journalist-ven,
vis køretøjet frem og forklar hvilken katastrofe det vil være for dit
udkomme og dit firma. (jeg kender en del hundemennesker som burde gå
den vej)

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 21:53

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Jeg ved ikke hvor du stemmer -

Det ved jeg snart heller ikke selv - det er jo en bunke forbandede
løgnhalse derinde hele dyngen - hvis ikek begrebet politikerlede
allerede var opfundet, havde de nok lagt kimen nu ......

>....men du er jo definitivt en af de ejere af ældre køretøjer, der får
>en på bærret af den ændring af afgifter.

Joehhh - Jeg sælger da med det samme Previa'en - hvis de vedtager det
- det vil sige, den er sådan set allerede afsat til brormanden ;)

På Scorpio'en kommer jeg nok ikke til at mærke det nævneværdigt

> [...]
>vis køretøjet frem og forklar hvilken katastrofe det vil være for dit
>udkomme og dit firma. (jeg kender en del hundemennesker som burde gå

Man skal da råbe en masse mennesker op.

men for firma og udkomme, betyder det nada - alt kan trækkes fra,
iøvrigt er jeg jo ikke selvstænding mere - det stoppede 1.9.2007

Jeg er meget ambivalent mht gulpladeproblematikken - Jeg har nok den
lidt upopulære holdning at det aldrig skulle have været muligt for
private at indregistrere et køretøj, på gule plader - det er noget der
er "opfundet" af hensyn til erhvervslivet.

De gange jeg har haft gulpladebiler er det sgu' rendyrket behov for at
fragte gods og køtere - ikke for privatpersonbefordring

Jajajaja.... jeg ved det - men hundeudstillingerne er sgu'
erhvervsmæssigt - og til f.eks Bornholm, var vi 2 biler afsted,
Previa'en som trækdyr for gods og campingvogn - Scorpioen til
personalet :)

Så havde man måske være fri for mange flæberier over hvorfor må man
ikke ditten og datten med bilen ;)

devil's advocate ;)

--
Jan_stevns

Fra : alexbo

Dato : 12-03-09 21:43

<jan_stevns> skrev

> Desværre glemmer folk jo som regel tingene, når krydset skal sættes næste
> gang

Næh jeg husker det, jeg synes det går den rigtige vej.
Jeg har altid syntes at gule plader burde forbeholdes erhverslivet, så jo
dårligere en forretning det er for private jo bedre.

Og det er der sikkert 100.000 andre der synes, eller i hvert fald lige så
mange som der er ejere af gamle varevogne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jan Vennike

Dato : 12-03-09 21:54

> [...]
>
> Og det er der sikkert 100.000 andre der synes, eller i hvert fald lige så
> mange som der er ejere af gamle varevogne.

Jeg syntes også det er en god ide - fremadrettet.

At straffe eksisterende ejere - DET nærmer sig det kriminelle.

Har ihvertifald stemt på denne regering for sidste gang - var ellers så glad
for dem, for dem vidste man hvor man havde og de lavede ikke om på tingene
(og straffede bilejerne) i tide og utide.

Skal lige understrege - har IKKE en gammel gulpladebil selv - men er bare
dybt forarget over at man kan finde på sådan noget. Det kan næsten ikke
blive værre med den anden side af tinget

Syntes det er ok at de gamle biler skal væk - men hvorfor så ikke tilbyde en
skrotordning (ligesom tyskerne) så det ikke er de enkelte bilejere, som har
ageret i henhold til eksisterende regelsæt, der skal bløde for det ??

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 22:14

"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev :

>At straffe eksisterende ejere - DET nærmer sig det kriminelle.

Tjaehhh - jeg ser ikke verdens største problem i det - på samme måde
som bensinen kan stige i pris i morgen , kan en eventuel afgift nok
også pålægges

Så længe man ikke opkræver afgift med tilbagevirkende kraft, bliver
det svært at få det til at holde vand

>Har ihvertifald stemt på denne regering for sidste gang - var ellers så glad
>for dem, for dem vidste man hvor man havde og de lavede ikke om på tingene
>(og straffede bilejerne) i tide og utide.

Jeg er ved at brække mig over de personer - og alternativet havde nok
ikke været sjovere ;( Hvergang de fremsiger mantraet "Det er
vigtigt for mig, at understrege.............." ved man næste løgn er
i vente.

>Skal lige understrege - har IKKE en gammel gulpladebil selv - men er bare
>dybt forarget over at man kan finde på sådan noget. Det kan næsten ikke
>blive værre med den anden side af tinget

Jo - desværre nok - der er vist flere trækrammere på den røde side af
scenen

--
Jan_stevns

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-03-09 18:38

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> også pålægges
>
> Så længe man ikke opkræver afgift med tilbagevirkende kraft, bliver

Tja

Hvis man så indfasede den forøgede afgift over lige så mange år som
nedsættelsettelsen af rentefradragsretten - og tilmed gav samme garanti for
at man IKKE fik underskud på skattereformen som helhed - så var det OK for
mig.

Nu bor jeg temmelig langt ude på landet - og der er mange pensionister der
kører rundt i ældre gulpladebiler - fordi de ikke har råd til andet. Men bil
bliver man nødt til at have. Bussen kommer jo ca hver anden onsdag i ugen.

Dem rammer man så lige dobbelt hårdt - for de får da så absolut ikke noget
ud af skattereformen, men skal af med 7-9000 kr ud af deres i forvejen lave
pension. Og sælge deres gulpladebil kan de så ikke, for de kan ikke få noget
for den mere, så de kan bytte den til en "miljørigtig" bil - det har man
sørget for ved dette indgreb.

> [...]
> ikke været sjovere ;( Hvergang de fremsiger mantraet "Det er
> vigtigt for mig, at understrege.............." ved man næste løgn er

Det er jo det

> Jo - desværre nok - der er vist flere trækrammere på den røde side af
> scenen
>

> --
> Jan_stevns

Men trækrammerne ved man i det mindste hvor man har - der VED man at man kan
forvente hvad som helst fra - modsat det snigangreb der kom denne gang.

Fra : Jensen

Dato : 13-03-09 09:22

On Thu, 12 Mar 2009 21:02:54 +0100, jan_stevns wrote:

>Desværre glemmer folk jo som regel tingene, når krydset skal sættes
>næste gang

Tror du selv, at det vil blive bedre med den "bilist-elskende" venstrefløj?

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 09:28

Jensen <pomanden@hotmail.com> skrev :

>Tror du selv, at det vil blive bedre med den "bilist-elskende" venstrefløj?

Nejda.
--
Jan_stevns

Fra : Jensen

Dato : 13-03-09 09:41

On Fri, 13 Mar 2009 09:27:33 +0100, jan_stevns wrote:

>Nejda.

Netop, og derfor stemmer folk igen på det mindste af de to onder.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-03-09 18:25

> [...]
>mening -
>
>Desværre glemmer folk jo som regel tingene, når krydset skal sættes

Nå, hvad skete der så? Regeringen indså det nok ikke var det mest
populære tiltag og fik den så "solgt" til ham Ammitzbøll. (mere i
næste afsnit af "soap")

Fra : Jan Vennike

Dato : 17-03-09 18:37

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, hvad skete der så? Regeringen indså det nok ikke var det mest
> populære tiltag og fik den så "solgt" til ham Ammitzbøll. (mere i
> næste afsnit af "soap")

Så mangler kun lige at få den der "multimedieafgift" herpet ud - så begynder
det at ligne af noget