Benzinfyr "slår knald" når det prøver at t~
Fra : Peter C

Dato : 11-03-09 09:36

Hej

Benzinfyret i min V40 er begyndt at te´ sig mærkeligt ... igen.

For ca. 1 år siden fik jeg skiftet stort set al indmad i fyret (en operation
til over 6.000,-) og nu er det så begyndt at ikke ville tænde, og "slå
knald" i stedet for.

Jeg har optaget en lille video af fænomenet.

http://www.pc8.dk/V40/V40-benzinfyr-knald.3gp

Jeg bemærkede problemet efter fruen i en uges tid havde brugt bilen til at
køre datteren til dagplejen, og derefter hjem igen (ultra-kort tur på ca. 2
km) Jeg tænkte at det måske kunne skyldes at der var brugt mere strøm fra
batteriet i løbet af den uge, end det kunne nå at lade op igen, og at denne
manglende strøm kunne betyde at der ikke var power nok til at lave en
ordentlig gnist i fyret. Den fik derfor en ordentlig tur med autoladeren, og
efterfølgende en god lang tur på over 100km ... men den gør det stadigvæk

Er der nogle bud på hvad det kan skyldes ?

MVH Peter
_________________
I stalden:
1997 Volvo V40 2,0 Aut.
1996 Toyota Corolla 1,6
1969 Pontiac Firebird 400

begin 666 icon_sad.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,,`/_J`$5%10```/_.`/_)`/Z=`/^T`/_^D__]$___Q__E
M`/__ZP```````````````"'Y! $```P`+ `````/``\```18D$D9:IV8U97.
M&1<6< @"G$,13$$GG+"0KMKQPC&H)29P^R>"*G#H_6X$0^6 :P*2E9XSJ P,
DIB>%<&4]";[?ITXS&/P`"IF*52:XW;-,Q4 W##,L"VT2`0`[
`
end

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 22:29

Peter C skrev:

> Jeg har optaget en lille video af fænomenet.
>
> http://www.pc8.dk/V40/V40-benzinfyr-knald.3gp
>
> Er der nogle bud på hvad det kan skyldes ?

Desværre ikke herfra

Men jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over hvor
overraskende at knaldet tydeligvis er

--
Armand.

Fra : Peter C

Dato : 18-03-09 11:31

> Men jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over hvor
> overraskende at knaldet tydeligvis er

Jeg han hilse og sige at microfonen i min mobiltelefon ikke yder lydtrykket
retfærdighed. Der er altså knald på !
(Husk på at jeg faktisk står og venter på det skal komme)

MVH Peter C: