/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Periodiske udfald
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 13-03-09 15:18

Hej

Jeg oplever i øjeblikket periodiske udfald på min netforbindelse. Det er
startet for 3-4 dage siden, uden der er foretaget ændringer i
netværksopsætningen. Det opleves som at forbindelsen konstant kommer med
udfald af 5-10 sekunders varighed, altså når man er på nettet, så hvert 3-4
minut er der en pause på 5-10 sekunder hvor der ikke er forbindelse på
nettet.

Netværket består af 1 adsl modem der er forbundet til 1 linksys wrt54g
trådløs router, til den er der via netkabel tilsluttet 1 printer, 1
stationær PC og 1 Eeebox som webserver. Der er 2 bærbare der er forbundet
trådløst. Det er både kablede og trådløse maskiner der mister forbindelsen
periodisk.

Jeg kan ikke lige se hvad der går galt, og routerens log muligheder er meget
begrænsede, så dem får jeg ikke noget ud af. Det er en version 5 af
routeren, så jeg kan ikke køre DD-WRT eller Tomato eller andre firmwares på
den. Den kører med nyeste originale firmware.

Nogen bud?

--
Med venlig hilsen

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)


 
 
jos (13-03-2009)
Kommentar
Fra : jos


Dato : 13-03-09 15:37

Martin Kaltoft wrote:
> Hej
>
> Jeg oplever i øjeblikket periodiske udfald på min netforbindelse. Det
> er startet for 3-4 dage siden, uden der er foretaget ændringer i
> netværksopsætningen. Det opleves som at forbindelsen konstant kommer
> med udfald af 5-10 sekunders varighed, altså når man er på nettet, så
> hvert 3-4 minut er der en pause på 5-10 sekunder hvor der ikke er
> forbindelse på nettet.
Du har vel ikke fået opgraderet (gratis) din internetforbindelse ved
udbyderen?

det er ofte hørt, at der så sker netop dette, indtil man får skiftet sit
modem/router til en model som klarer den højere hastighed.

finn



Martin Kaltoft (13-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 13-03-09 15:54

> Du har vel ikke fået opgraderet (gratis) din internetforbindelse ved
> udbyderen?
>
> det er ofte hørt, at der så sker netop dette, indtil man får skiftet sit
> modem/router til en model som klarer den højere hastighed.

Nej desværre, jeg har en dansknet forbindelse på 10/1, og de kører så vidt
jeg ved ikke nogen opgraderingskampagne...

--
Med venlig hilsen

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)


Martin Kaltoft (13-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 13-03-09 16:15

> Jeg kan ikke lige se hvad der går galt, og routerens log muligheder er
> meget begrænsede, så dem får jeg ikke noget ud af. Det er en version 5 af
> routeren, så jeg kan ikke køre DD-WRT eller Tomato eller andre firmwares
> på den. Den kører med nyeste originale firmware.

Jeg kan tilføje at det kun er internetforbindelsen der fejler periodisk,
internt på nettet er der stadig forbindelse, det er kun ud mod internettet
problemet findes..

--
Med venlig hilsen

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)


Henning (13-03-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 13-03-09 16:31


>Jeg kan ikke lige se hvad der går galt, og routerens log muligheder er meget
>begrænsede, så dem får jeg ikke noget ud af. Det er en version 5 af
>routeren, så jeg kan ikke køre DD-WRT eller Tomato eller andre firmwares på
>den. Den kører med nyeste originale firmware.

Prøv en anden router. Hvis samme fejl, kontakt din udbyder og fejlmeld
linien.


Martin Kaltoft (13-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 13-03-09 16:52

> Prøv en anden router. Hvis samme fejl, kontakt din udbyder og fejlmeld
> linien.

Jeg har ikke lige en anden router liggende...

--
Med venlig hilsen

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)


Stig Christensen (13-03-2009)
Kommentar
Fra : Stig Christensen


Dato : 13-03-09 17:40

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:49ba8120$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Prøv en anden router. Hvis samme fejl, kontakt din udbyder og fejlmeld
>> linien.
>
> Jeg har ikke lige en anden router liggende...
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Prøv og fejlmeld din linie, det kan være din udbyder kan måle linien
og se om der er noget galt..


Martin Kaltoft (13-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 13-03-09 18:06

> Prøv og fejlmeld din linie, det kan være din udbyder kan måle linien
> og se om der er noget galt..

Det har jeg prøvet, så må vi se hvad de siger til det... Tak for hjælpen ind
til videre...

--
Med venlig hilsen

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)


Martin Kaltoft (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 18-03-09 20:17

> Jeg oplever i øjeblikket periodiske udfald på min netforbindelse. Det er
> startet for 3-4 dage siden, uden der er foretaget ændringer i
> netværksopsætningen. Det opleves som at forbindelsen konstant kommer med
> udfald af 5-10 sekunders varighed, altså når man er på nettet, så hvert
> 3-4 minut er der en pause på 5-10 sekunder hvor der ikke er forbindelse på
> nettet.

Har købt en ny router, og det har løst problemet fuldstændigt. Hvad der så
lige pludselig gik galt for den gamle kan jeg ikke lige finde ud af, der er
ikke rigtig ændret noget i konfigurationen af den, den begyndte bare at
blive ustabil fra dag til dag...

--
Med venlig hilsen

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)


Henning (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 18-03-09 21:02


>Har købt en ny router, og det har løst problemet fuldstændigt. Hvad der så
>lige pludselig gik galt for den gamle kan jeg ikke lige finde ud af, der er
>ikke rigtig ændret noget i konfigurationen af den, den begyndte bare at
>blive ustabil fra dag til dag...
Ting har det med at gå i stykker, uden der ligefrem står en lille mand
med et flag

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste