Hvilke Apps har du på din iPhone.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 22-03-09 21:40

Som ny iPhone bruger, er jeg nysgerrig efter at høre hvilke apps man
skal/bør have på sin nye telefon.

Hvad siger i?

Hvad er hot, og hvad er not!

Hilsen Henrik

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 29-03-09 18:29

On 2009-03-22 21:40:19 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> Som ny iPhone bruger, er jeg nysgerrig efter at høre hvilke apps man
> skal/bør have på sin nye telefon.
>
> Hvad siger i?
>
> Hvad er hot, og hvad er not!
>
> Hilsen Henrik

Nå der er ingen der vil åbne ballet, så gør jeg det.

Beacon, som er et smart lille GPS program som giver retning og afstand
til den Beacon man har sat!
Benzinpriser, jeg er spændt på at se om det virkelig kan bruges.
Coffee Finder, virker bedst i store byer, men det var gratis...
Disks, smart og let opkobling til iDisk
Espresso Coffee Drink, husker mig på hvormeget af hvad der skal i kaffen.
Facebook, Kan man leve uden?
Formula 1 2009, man må holde sig ajour.
Free Translator, virker faktisk ok og så er den gratis.
Get MMS (Min første fejl investering... :( Hvornår jeg at læse teksten
til ende?)
Google Earth. Jeg kan ikke stoppe med at imponeres.
Google Mobile App. Egentlig unødvendig, men smart alligevel.
iTranslateDa, oversætter dansk/amerikansk (Egentlig fjollet når man har
Free Translator).
Lightsaber Unleashed, Totalt fjol at leje Luke Skywalker med sin telefon.
Linkedin, ja ja endnu et socialt forum.
Memory Stick. Genialt program der gør din telefon til et m-stick og kan
åbne stor set alle filer.
Remote, så kan man styre sit Apple-Tv eller iTunes fra telefonen.
Ringetone Recorder, Endnu et fjollet program...
Take Me To My Car, ja ikke at jeg nogenside har mistet min bil, men man
ved aldrig.
Tiki Towers Lite, et sjovt lille spil til leg.
TV Guide Plus, overblik over hvad jeg går glip af.
Units, et konvertering program.
Valutakurser, hvem kan leve uden et overblik over hvad ting koster ?
Wine Snob, et must have program hvis an kan lide vin.
Wooden Labyrinth, Spil

Hvad har du på din telefon?

Henrik

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-03-09 22:04

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Nå der er ingen der vil åbne ballet, så gør jeg det.

Jeg kan slet ikke overskue mine apps. De fleste bruger jeg såmænd
aldrig.

> Benzinpriser, jeg er spændt på at se om det virkelig kan bruges.

Den er måske ganske god i København, men her i Esbjerg er der ikke meget
ved den. Jeg fyldte benzin på i dag og tastede troligt prisen ind. De
fleste tanke i området var ikke blevet opdateret i halvanden måned.

> Free Translator, virker faktisk ok og så er den gratis.

Dem er der mange af. En del af dem bruger Googles oversættelser og
kræver dermed internetforbindelse, hvilket ikke behøver være et problem.
Egentlige ordbøger med database i iPhone koster normalt penge. Politiken
har lige lanceret nogle til kr. 59,- stykket. Jeg vil ikke påstå, at de
er enormt gode, men de virker da og kender adskillige ord.

> Get MMS (Min første fejl investering... :( Hvornår jeg at læse teksten
> til ende?)

Fejlinvesteringer har jeg også masser af. Heldigvis er de fleste kun til
kr. 6,-. Der skulle komme MMS i næste version i iPhones software (3.0).

> Units, et konvertering program.
> Valutakurser, hvem kan leve uden et overblik over hvad ting koster ?

Konvertering og valutakurser er oplagte programmer til et transportabelt
apparat. Der findes adskillige både betalings og gratis. Jeg har bl.a.
Converter, hvor der er begge dele indbygget.

> Hvad har du på din telefon?

ShoppingList (6,- kr.) fra Werner Freytag. Fin lille indkøbsliste, der
også er på dansk. Findes også i Light-udgave til samme pris.

FillPro (18,- kr.) til at holde øje med min bils brændstofforbrug.
Findes også i gratis let-udgave (Tankbuch).

Time Tracker Lite til at holde øje med tidsforbrug til enkelte opgaver.
Vi kører nemlig projekt med det på min arbejdsplads.

My Football (12,- kr.). Mine sønner elsker fodbold, spiller selv og
slæber mig med til alle EfB's kampe. Man bliver jo grebet lidt af det,
så det er rart at kunne følge stillingen i superligaen og se de næste
kampe.

Air Hockey (6,- kr.) fra Acceleroto. God underholdning for urolige børn
på bagsædet.

Shazam (gratis). Kan genkende meget musik. Meget sjovt men ikke så
praktisk og ikke ufejlbarligt.

Starmap (75,- kr.). Rigtig flot program med stjerner og planeter.
Oversat til dansk, men bruger desværre ikke danske navne for det to
eneste ting, jeg kender: Nordstjernen og Karlsvognen. Måske ikke så
praktisk anvendeligt, men jeg har tit set op mod stjernerne og
spekuleret på, hvad det var for stjernebilleder, jeg så. Der er åbenbart
kommet en Pro-udgave til kr. 115,-.

Telefonbog (6,- kr.). Nem måde at slå numre op, når et ukendt nummer har
haft ringet til en.

WeekOtY (gratis). Viser ugenumre. Man mangler jo ugenumre i Apples
kalender. Der findes flere alternativer.

Hvad jeg ellers har? Der er Tie-a-Tie med slipseknuder. BMI Rechner,
Spore, Tris (fås ikke mere, Tetris-klon), TV-guide, Pac-Man, Nanosaur 2,
Toginfo Pro, NewaTapLite, Drum Kit Lite, FreePiano, MiniPiano, HomeRun
(Telias hotspot log-on). Jeg bruger dem dog ikke meget, og spillene er
mest til børnene. Min ældste søn har også en iPhone, og nogle af
spillene er købt på min konto, men bruges af ham.
Ellers har jeg oceaner af oversættere, konverterigsprogrammer,
Google- og Wikipedia-værktøjer, tracking-programmer, speedometer,
vaterpas og alt muligt, som jeg har hentet eller måske købt, men ikke
fundet anvendelse for i det lange løb. Det er utroligt fristende at
surfe rundt på App Store.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 30-03-09 02:53

> [...]
> vaterpas og alt muligt, som jeg har hentet eller måske købt, men ikke
> fundet anvendelse for i det lange løb. Det er utroligt fristende at

Så forstår jeg bedre, at nogle klager lidt over batteritiden

PangeaVR, iHandy Level, Carpenter plus de medfølgende, originale
programmer.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-09 07:41

> Så forstår jeg bedre, at nogle klager lidt over batteritiden

Nu kan man jo også downloade programmerne på en Mac ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-09 07:41

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Som ny iPhone bruger, er jeg nysgerrig efter at høre hvilke apps man
> skal/bør have på sin nye telefon.
>
> Hvad siger i?
>
> Hvad er hot, og hvad er not!

Pocket Informant, et Personal Information Manager-program.

Audio Concise Oxford Dictionary and Thesaurus.

FMTouch hvis man bruger FileMaker Pro som database.

FastFigures kalkulator.

Politikens mobilordbøger [mellem dansk og hhv engelsk, fransk, tysk,
italiensk og spansk].

mSecure til opbevaring af userid/passwds.

ToodleDo [to-dos, fungerer sammen med Pocket Informant].

Wiki Mobile [wikipedia].

Shopping List.

Valutakurser.

En del af dem er tidlige udgaver, der endnu ikke er helt modne. Gælder
især Pocket Informant, FMTouch og FastFigures. For den første og sidste
findes der allerede indbygget software i iPhone OS, men de er ikke gode
nok til alle formål.

Politikens Mobilordbøger er alt for små, med kun 18.000 ord hver vej.
Det gør en-da-en ubrugelig, men ikke resten. Regn med dem som
turist-ordbøger.

Til sammenligning har Concise Oxford Dictionary 240.000 indgange ...