Problem med at brænde cd'er
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-03-09 13:38

Hmmm...

Noget så enkelt som at brænde en audio CD til anlægget er
tilsyneladende noget af et projekt i os X. Jeg bruger Itunes 8 og gør
som følger:

1: Opretter en ny playlist og smider to mp3 filer over i playlisten.
2: Vælger burn nederst i højre hjørne og vælger "Audio CD" i dialogboksen.
3: CD'en brændes og Finder viser der er kommet et "nyt" drev hvor CD'en syner.
4: Smider jeg CD'en i min CD afspiller siger den bare "no disk". Det
virker fint med andre brændte CD'er, men ikke med denne. Jeg har prøvet
flere gange med samme resultat.

Andre gode idéer til hvordan jeg kan få løst mit problem? Jeg skal til
eksamen tirsdag, og skulle gerne have lavet CD'en inden da. Alternativt
må jeg bruge min kærestes PC, for det ved jeg virker.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-03-09 13:55

Thomas Schreiber skrev:

> 4: Smider jeg CD'en i min CD afspiller siger den bare "no disk". Det
> virker fint med andre brændte CD'er, men ikke med denne. Jeg har prøvet
> flere gange med samme resultat.

Kan din CD-afspiller lide de medier du brænder på nu?

Spørgsmålet er om du har fået lavet en lyd-cd eller data-cd. JEg ved

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-03-09 14:04

On 2009-03-22 13:54:52 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Kan din CD-afspiller lide de medier du brænder på nu?
>
> Spørgsmålet er om du har fået lavet en lyd-cd eller data-cd. JEg ved
> godt du skrev audio-cd, men check nu lige alligevel :)

Jeg ved det ikke da jeg ikke kan få det til at virke. Jeg har lavet en
Audio CD.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-03-09 14:11

On 2009-03-22 13:54:52 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Kan din CD-afspiller lide de medier du brænder på nu?
>
> Spørgsmålet er om du har fået lavet en lyd-cd eller data-cd. JEg ved
> godt du skrev audio-cd, men check nu lige alligevel :)

Har prøvet Verbatim og Fuji medier nu - samme resultat

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-03-09 14:27

Thomas Schreiber skrev:
> Har prøvet Verbatim og Fuji medier nu - samme resultat

Hvad siger din kærestes Windowsmaskine til du propper skiverne i der?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-03-09 17:41

On 2009-03-22 14:26:37 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Hvad siger din kærestes Windowsmaskine til du propper skiverne i der?

Det spiller max både på dem der er brændt i Mac'en og PC'en. Selvom jeg
er glad for min Mac synes jeg ofte de PC'er der er i min omgangskreds
laver noget mindre ballade ;-(

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-03-09 14:24

Jeg prøvede på en wintendo og der virkede alt fint med mediet. Det
spiller fint på min CD afspiller.
Skørt.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Per Jensen

Dato : 22-03-09 18:39

Thomas Schreiber skrev:
> Hmmm...
>
> Noget så enkelt som at brænde en audio CD til anlægget er tilsyneladende
> noget af et projekt i os X. Jeg bruger Itunes 8 og gør som følger:

Ting du skal tjekke:

Smid den brændte CD i Mac'en igen, kig i finderen om der er filer på
den, er der det, er det ikke en audio CD.

ER det en audio CD, skal du en tur i iTunes indstillinger, og indstille
så den kun brænder ved 2-4 gange hastighed. Som standard brænder den med
alt hvad remme og tøjler kan holde, og det virker MEGET sjældent i en
audio-afspiller bagefter.

Der er altså nogle drev der brænder "hårdere" end andre, og det er da
ikke utænkeligt at det drev i Mac'en ikke brænder lige så godt som det i
din Wintel-maskine.

// Per.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-03-09 20:20

On 2009-03-22 18:39:25 +0100, Per Jensen <news@removethepigzapro.dk> said:

> Ting du skal tjekke:
>
> Smid den brændte CD i Mac'en igen, kig i finderen om der er filer på
> den, er der det, er det ikke en audio CD.

Well. De CD'er jeg har som er brændt fra MP3 filer og til en audio CD
på en wintendo og dem jeg brændte på mac'en ser fuldstændig ens ud i
Finder. Smider jeg en brændt CD i mac'en siger den at der er AIFF filer
på CD'en - og selvsamme CD kan afspilles i min CD afspiller.

> [...]
> så den kun brænder ved 2-4 gange hastighed. Som standard brænder den
> med alt hvad remme og tøjler kan holde, og det virker MEGET sjældent i

Det tænkte jeg også på, men hvorfor kan jeg så brænde for fuld skrue på
en hvilken som helst PC?

> Der er altså nogle drev der brænder "hårdere" end andre, og det er da
> ikke utænkeligt at det drev i Mac'en ikke brænder lige så godt som det
> i din Wintel-maskine.

Drevet i min Mac er et billigt Liteon som typisk sidder i
bambusraketter, så jeg tvivler på det har noget med det at gøre.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-03-09 20:40

Thomas Schreiber skrev:

> Det tænkte jeg også på, men hvorfor kan jeg så brænde for fuld skrue på
> en hvilken som helst PC?

Prøv nu bare og se om det hjælper

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-03-09 21:09

On 2009-03-22 20:39:47 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Prøv nu bare og se om det hjælper

Har brændt ved laveste hastighed og det er det samme.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Esben

Dato : 23-03-09 20:45

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Har brændt ved laveste hastighed og det er det samme.

Har du evt. adgang til at brænde i Toast i stedet?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-03-09 20:34

> [...]

> eksamen tirsdag, og skulle gerne have lavet CD'en inden da. Alternativt
> må jeg bruge min kærestes PC, for det ved jeg virker.

Dér hvor du vælger hastighed kan du også vælge om det skal være en
Lyd-cd eller f.eks. en MP3-cd.

Hvis du vælger "Lyd-cd" bør du uden videre kunne brænde din CD og
afspille den på en alm. afspiller.

Det bør slet ikke være et problem og hvis det er, må der være noget galt
med drevet.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk