Javascript starter omvendt, hvad gør jeg?
Fra : Jakob Munck

Dato : 13-03-09 18:08

Jeg har lavet noget kode, som skal bruges til at vise tabeller, hvor en
ekstra linie vises, når man holder cursoren over den ovenstående linie. Det
gøres ved hjælp af noget javascript, og det virker (næsten) korrekt.
Problemet er, at når siten indlæses starter javascriptet med at vise det
"Skjulte område", og det skal det ikke. Det Skjulte område skal være skjult
ved indlæsning af siten, lige indtil man flytter cursoren over den øverste
linie tekst. Se her:

http://www.sdr-hanssted.dk/java_eksp.php

Som sagt, så virker det ikke korrekt, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan
jeg får vendt funktionen om, så det skjulte område starter med at være
skjult, og ikke starter med at være synligt.

Kan nogen hjælpe?

v.h.
Jakob

Her er min kode:

<HTML><HEAD>

<SCRIPT type=text/javascript>
<!--
function showMenu(targetId) {
if (document.getElementById) {
target = document.getElementById( targetId );
target.style.display = "block";
}
}
function hideMenu(targetId){
if (document.getElementById) {
target = document.getElementById( targetId );
target.style.display = "none";
}
}
//-->
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY>

<DIV style="CURSOR: hand" onmouseout="hideMenu('menu2');"
onmouseover="showMenu('menu2');" >
Før cursoren over denne tekst, så vises "Skjult område"
</DIV>

<DIV id=menu2>
Skjult område
</DIV>

</BODY></HTML>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-03-09 18:30

Jakob Munck wrote:
> [...]
> Det Skjulte område skal være skjult ved indlæsning af siten, lige
> indtil man flytter cursoren over den øverste linie tekst. Se her:

Du stiller et javascript-relateret spørgsmål i en php-gruppe, du skulle have
været i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Men faktisk er dit problem, at du har glemt at sætte den skjulte tekst til
display:none i css.

Jeg X-poster og sætter FUT til javascript,gruppen, så du kan fortsætte der,
hvis du skulle få flere problemer med dit javascript.

Erik Ginnerskov

Fra : Jakob Munck

Dato : 13-03-09 18:41

> Du stiller et javascript-relateret spørgsmål i en php-gruppe, du skulle
> have været i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Undskyld, det var en fejl. Og tak for hjælpen, problemet er løst.
Men jeg Futter alligevel over i den rigtige gruppe.

v.h.
Jakob