formularer udløber mens man skriver
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 12-03-09 21:10

oplever engang imellem at mine formularer i php udløber mens man skriver !!

hvad er årsagen til dette og hva kan jeg gøre for at forlænge perioden man
kan skrive i en formular inden den udløber

thomas

Fra : Dan Storm

Dato : 12-03-09 21:52

Thomas Duus Jürgensen skrev:
> oplever engang imellem at mine formularer i php udløber mens man skriver !!
>
> hvad er årsagen til dette og hva kan jeg gøre for at forlænge perioden
> man kan skrive i en formular inden den udløber

Hvad mener du med at 'formularen udløber'? Er det din sessions der dør
eller hvad tænker du på?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Benny Andersen

Dato : 12-03-09 16:18

On 12 Mar., 21:10, Thomas Duus Jürgensen <tho...@4701.dk> wrote:
> oplever engang imellem at mine formularer i php udløber mens man skriver !!
>
> hvad er årsagen til dette og hva kan jeg gøre for at forlænge perioden man
> kan skrive i en formular inden den udløber
Det er ikke til at svare på, uden at vide hvilke formularer. Sessions
kan være konstrueret så de 'timer out' - men behøver ikke at være det.
Det, at du 'skriver i formularen' afstedkommer ingen http aktivitet,
medmindre det er konstrueret sådan f.eks vha AJAX eller andet
javascript - ellers er det først ved submit (http post i forms) at
udtimebare sessions vedligeholdes.

pseudo eksempel på IKKE udtimende session:

på login form:
session_start();
session_regenerate_id();
if ($_POST['submit'].... //form request afsendt
gem user valideret session_id() i database
else
login form

På alle andre sider
session_start();