Baggrund vil ikke gentage sig!?
Fra : Kasper

Dato : 20-03-09 09:48

Hej alle!

Jeg er ved at optimere mit website (www.kasperdyrvig.dk) og i den
forbindelse skal jeg have et baggrundsbillede til at gentage sig
selv i "divContent". Men det vil det ikke, med mindre der en fast
højde på div'en. Men i og med at dette div indeholder teksten på
de forskellige sider kan jeg ikke sætte en fast højde på.

Hvad gør jeg??

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : From Sydsjælland

Dato : 20-03-09 17:30

Hej Kasper.
"Kasper" <mail@kasperdyrvig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> højde på div'en. Men i og med at dette div indeholder teksten på
> de forskellige sider kan jeg ikke sætte en fast højde på.

Hvis du køber en avis, er den så skrevet med hvid skrift?
Jeg lukker straks en hjemmeside, når "den kloge mand tror, at skrift
skal være hvid"
Kasper, det er måske kun mig som synes sådan, men jeg bliver dårlig ved
at se en sort baggrund.
Sikkert ikke noget du tænker på?
Men jeg orker ikke se på din hjemmeside.
Mvh Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-03-09 22:44

From Sydsjælland skrev:

> Hvis du køber en avis, er den så skrevet med
> hvid skrift?

Det er sikkert fordi hvid tryksværte og sort papir
ville fordyre processen.

> Jeg lukker straks en hjemmeside, når "den kloge
> mand tror, at skrift skal være hvid"

Det er dit problem - se dog på indholdet.

> Kasper, det er måske kun mig som synes sådan,
> men jeg bliver dårlig ved at se en sort baggrund.

Ja, det er kun dig der ikke kan se det æstetiske i
noget andet end sort på hvidt. Verden er i farver, men
du har vel heller ikke farve-tv endnu?

> Men jeg orker ikke se på din hjemmeside.

Er det så ikke bedre at vise hvad du selv kan lave, i
stedet for bare at kritisere andre?

Et link i din signatur er nok, så kan alle se manden
bag

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-03-09 23:52

Kasper <mail@kasperdyrvig.dk> writes:

> Jeg er ved at optimere mit website (www.kasperdyrvig.dk)

Mindre Flash er mere optimalt :)
FlashBlock bliver nok mere og mere udbredt.

> og i den
> forbindelse skal jeg have et baggrundsbillede til at gentage sig
> selv i "divContent".

Hvilen "divContent"? Hele siden er en stor Flash-animation, og jeg
ser ingen "divContent" på den. Er det en anden side end
http://www.kasperdyrvig.dk? Den side jeg kom til efter det langvarige
flash-intro har heller ingen "divContent". Ejheller er der noget
i http://www.kasperdyrvig.dk/Styles/Global.css
Altså: Hvor er problemet?

> Men det vil det ikke, med mindre der en fast
> højde på div'en. Men i og med at dette div indeholder teksten på
> de forskellige sider kan jeg ikke sætte en fast højde på.

Jeg kan ikke se hvorfor gentagelse af baggrundsbilledet skulle have
noget med højden af elementet at gøre.
Har du skrevet "background-repeat: repeat" i stylesheet'et?

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Leif Neland

Dato : 21-03-09 09:44

Kasper skrev:
> Hej alle!
>
> Jeg er ved at optimere mit website (www.kasperdyrvig.dk) og i den

Bare lige et råd:

Siden ser umiddelbart flot, checkket og cafe-smart ud, og så skriver du

"Efter kæmpe frustration og hjælp fra en klassekammerat virker
kontaktformularen. Så nu kan du skrive lige så meget du vil til mig via
Kontakt."

Så virker det lige pludseligt ikke så checkket mere.

Leif