CSS-problem med Div
Fra : The87Boy

Dato : 20-03-09 01:58

Jeg er i gang med at lave en side, men jeg har et problem med, at jeg
ikke kan skrive i bund-diven. Hvis jeg gør, ender det en hel del
længere nede på siden (der kommer en scrollbar).
Logo osv. virker fint, selvom det ikke ser sådan ud på siden

I kan se designet her:
http://lsmc.dk/USCC/

Fra : The87Boy

Dato : 20-03-09 02:30

On 20 Mar., 08:57, The87Boy <the87...@gmail.com> wrote:
> [...]
> længere nede på siden (der kommer en scrollbar).
> Logo osv. virker fint, selvom det ikke ser sådan ud på siden

Jeg har fundet ud af det nu med at smide en div ind i div'en og lave
dens position til absolute
Men er det virkelig den eneste løsning, da det får det til at virke
meget uoverskueligt?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-03-09 19:40

The87Boy wrote:

> [...]

Du har på siden specifiseret content utf-8 men din editor har gemt i
iso-8859-1, det giver et problem med læsning af de specielle danske
bogstaver.

> Jeg har fundet ud af det nu med at smide en div ind i div'en og lave
> dens position til absolute
> Men er det virkelig den eneste løsning, da det får det til at virke
> meget uoverskueligt?

Nej, det er en dårlig løsning. Lad mængden af indhold på siden bestemme
sidens længde og accepter, at brugeren får en lodret scrollbar. Scrollbaren
er alligevel ikke en del af din side, den er en del af brugerens browser.

Indsæt dine elementer med float i stedet for position.

Erik Ginnerskov