Hjælp til formular opsætning
Fra : Flemming V

Dato : 16-03-09 22:58

Som ganske grøn novise søger jeg lige hjælp hos de vise folk =
Det er nuligt at mit spørgsmål er stillet i det forkerte forum,
hvilket jeg så undskylder meget, da jeg er meget på gyngende
grund.

Jeg sidder og arbejder med slægtsforskning (indtastning af data),
og som bekendt så er der jo konstant bevægelser i en slægt, i et
forsøg på at kunne give folk fra slægten mulighed for at kunne
holde data, up to date, så er der kommet et forslag frem, som går
på om man har mulighed for at lave en side hvori der er mulighed
for at lave en masse feldter som folk så kan udfylde og sende til
en given mailadr. det skema som der skal danne grundlag for
opdateringer af data kan ses på : http://www.dk-8410.dk Skemaet
er pt. lavet i Word.
Jeg ved ikke lige hvordan og hvad der er bedst, om det skal laves
i Php, Java eller hvad.
Jeg håber at ovenstående skriv kan give jer så meget mening, at i
kan forstå hvad det er jeg efterspørger.

Med venlig hilsen
Flemming V.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-03-09 23:30

Den Mon, 16 Mar 2009 21:58:12 +0000 skrev Flemming V:

> Jeg håber at ovenstående skriv kan give jer så meget mening, at i kan
> forstå hvad det er jeg efterspørger.
>
> Med venlig hilsen
> Flemming V.

Tror du skulle prøve i dk.opslag.stillinger

---
Karl Erik.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-09 14:35

Karl Erik Christensen wrote:

> Tror du skulle prøve i dk.opslag.stillinger

Hvor i det indledende indlæg læser du en efterspørgsel efter arbejdskraft?
Jeg ser kun, at der spørges om råd og vejledning.

Erik Ginnerskov

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-03-09 23:30

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-09 14:40

Flemming V wrote:

> [...]
> en given mailadr.....

> Jeg ved ikke lige hvordan og hvad der er bedst, om det skal laves

Jeg ville ikke bruge java - og heller ikke javascript - der slet ikke er
egnet til formålet. Derimod lyder php som en rigtig god ide, hvis din server
understøtter dette.

> Jeg håber at ovenstående skriv kan give jer så meget mening, at i
> kan forstå hvad det er jeg efterspørger.

Umiddelbart ser jeg ikke nogen uklarheder, men det rette forum at spørge i,
vil så være news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Erik Ginnerskov

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-03-09 14:43

Flemming V frembragte:
> [...]
> i Php, Java eller hvad.
> Jeg håber at ovenstående skriv kan give jer så meget mening, at i
> kan forstå hvad det er jeg efterspørger.

Hvis formen skal sendes med email, hvad er der så galt ved at sætte den
op i HTML?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-09 14:56

Birger Sørensen wrote:

> Hvis formen skal sendes med email, hvad er der så galt ved at sætte
> den op i HTML?

En ting er formularen - den kan fint være plain html. Noget andet er
databehandlingen efter submit - der er noget serverside at foretrække.
Flemming foreslår selv php.

Erik Ginnerskov

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-03-09 17:26

Den 17-03-2009, skrev Erik Ginnerskov:
> En ting er formularen - den kan fint være plain html. Noget andet er
> databehandlingen efter submit - der er noget serverside at
> foretrække. Flemming foreslår selv php.

Øhh...
Man kan selvfølgelig godt lave en POP3 i PHP.
Hvorfor bøvlet med at sende data med en email? En form kan da sendes
direkte til PHP.
Men han skriver han vil have data i en email. Og det er ikke
efterbehandling der spørges om, men formen.

Er det nemmere at kreere en form fra PHP, end direkte i HTML?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-09 17:46

Birger Sørensen skrev:

> Hvorfor bøvlet med at sende data med en email?

Det må du spørge Flemming V om. .

> En form kan da sendes direkte til PHP.

Ja, men hvis hans system ligger lokalt, hjælper det ikke at en
fjern webserver laver databehandling.

> Men han skriver han vil have data i en email. Og det er ikke
> efterbehandling der spørges om, men formen.

> Er det nemmere at kreere en form fra PHP, end direkte i HTML?

Nej, tværtimod. PHP gør det muligt at modtage brugerinput og
sende det som en mail.

--
Bertel

Fra : Flemming V

Dato : 17-03-09 21:23

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
Er det ikke det nemmeste at " bare " sende data i en mail, da
det efterfølgende skal overføres til slægtsprogrammet ?
> Det må du spørge Flemming V om. .

Kender ikke en pind til PHP.

> Ja, men hvis hans system ligger lokalt, hjælper det ikke at en
> fjern webserver laver databehandling.
??????????? " ved ikke om der understøttes i PHP "

> Nej, tværtimod. PHP gør det muligt at modtage brugerinput og
> sende det som en mail.
Hvordan skal man så håndterer brugerdata, når de bliver skrevet i
PHP ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-09 22:04

Flemming V wrote:

> Er det ikke det nemmeste at " bare " sende data i en mail, da
> det efterfølgende skal overføres til slægtsprogrammet ?

Jo, og det er her, php kommer ind.

> Hvordan skal man så håndterer brugerdata, når de bliver skrevet i
> PHP ?

Brugerdata bliver ikke skrevet i php. De bliver skrevet i en formular, der
sådan set bare er html. Derefter bliver data sendt til serveren, hvor f.eks.
php (kunne også være asp) modtager data og indsætter dem i body i en mail,
der sendes til sidens ejer => dig.

> Kender ikke en pind til PHP.

Der findes flere simple mailformularer, der kan hentes på nettet. I
relevante serverside-gruppe kan du få hjælp til at tilpasse formular og
script til dit behov - find ud af, hvad dit webhotel kan håndtere.

Søg anvendelige scripts her:

http://activedeveloper.dk/Default.asp
http://hotscripts.com/
http://netcoders.dk/
http://sourceforge.net/
http://hjemmesideskolen.dk/

Erik Ginnerskov

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-03-09 16:23

Den Tue, 17 Mar 2009 14:35:17 +0100 skrev Erik Ginnerskov:

> Hvor i det indledende indlæg læser du en efterspørgsel efter
> arbejdskraft? Jeg ser kun, at der spørges om råd og vejledning.

Gør du? - ej hvor flot.

---
Karl Erik.

Fra : snowpam

Dato : 04-06-09 17:43

Flemming V skrev:
> [...]
> i Php, Java eller hvad.
> Jeg håber at ovenstående skriv kan give jer så meget mening, at i
> kan forstå hvad det er jeg efterspørger.

Brug www.geni.com
der er det hele.

Venligst

Bjarne